Natječaj za izradu web stranice projekta Erasmus+ Joint Mentorship: Better Cooperation for Better VET

Hrvatska obrtnička komora, za projekt Erasmus+ Joint Mentorship: Better Cooperation for Better VET, broj projekta: 2022-1-HR01-KA220-VET-000086943, prikuplja ponude za izradu web stranice projekta.

Opis predmeta nabave

Izrada web stranice projekta Erasmus+ Joint Mentorship: Better Cooperation for Better VET što uključuje:
–    instalaciju WordPressa i vezanih alata,
–    prilagodbu WordPress teme po želji Naručitelja, u skladu s vizualnim identitetom kojeg osigurava Naručitelj,
–    punjenje stranice postojećim sadržajem,
–    testiranje funkcionalnosti stranice,
–    prebacivanje projekta s testnog na produkcijski poslužitelj i puštanje u rad,
–    održavanje web stranice u trajanju od 33 mjeseca,
–    SEO optimizaciju i analitiku web stranice,
–    konzultacije i korisničku podršku.

Količina: 1 komad

NAPOMENA: Ponuda treba sadržavati sve navedene elemente. Nepotpune ponude neće se razmatrati.

Datum dostave ponude: 16.1.2023.

–    u zatvorenim kuvertama s naznakom:
NE OTVARATI – PONUDA ZA IZRADU WEB STRANICE za projekt Erasmus+ Joint Mentorship: Better Cooperation for Better VET, broj projekta: 2022-1-HR01-KA220-VET-000086943

Adresa na koju se šalju ponude:
Hrvatska obrtnička komora, p.p.166, 10000 Zagreb

Ponude ste u mogućnosti dostaviti u zadanom roku:
–    osobno u Hrvatsku obrtničku komoru do naznačenog datuma dostave ponude
–    putem redovne pošte, a datum zaprimanje ponude u poslovnici Hrvatske pošte ne može biti nakon isteka naznačenog datuma dostave ponude.

Ponude koje su nepotpune ili su stigle nakon naznačenog datuma dostave neće se razmatrati.

Mjesto isporuke:
Hrvatska obrtnička komora, Ilica 49/II, 10000 Zagreb

Opći uvjeti natječaja:
–    cijena ponude za uslugu nudi se kao u maloprodaji s posebno iskazanim PDV-om
–    cijena navedena u ponudi mora biti ovjerena potpisom i pečatom ponuđača
–    u ponudi mora biti jasno naznačen rok plaćanja, rok isporuke i način dostave
–    rok valjanosti ponude je 60 dana.

Hrvatska obrtnička komora, Ilica 49/II, 10000 Zagreb, nije obveznik Zakona o javnoj nabavi.

Za dodatne informacije o projektu obratite se na:

Zoran Varga
Tel: 01/4806 657
e-mail: zoran.varga@hok.hr i hok@hok.hr

Za dodatne informacije o natječaju obratite se na:

Zrinka Debeljak
Tel: 01/ 4806 666 ili 01/ 4806 651
e-mail: zrinka.debeljak@hok.hr i hok@hok.hr

PREUZIMANJE:
Natječaj – izrada web stranice – Joint Mentorship – 2022-01-09.pdf

EU fondovi – Informativni dani o aktualnim natječajima

Razvojna agencija Vukovar –  VURA d.o.o u suradnji s Hrvatskom agencijom za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) organizira informativne dane o aktualnim natječajima koje provodi HAMAG-BICRO, a koji su namijenjeni za poduzetnike i poljoprivrednike. Uz aktualne natječaje jedna od glavnih tema bit će prilike financiranja za poduzetnike kroz EU fondove u novoj financijskoj perspektivi 2021.-2027. te kroz Nacionalni program oporavka i otpornosti 2021.-2026.

Informativni dani održat će se u srijedu, 09. studenog  te 10. studenog 2022. godine u 17 sati u konferencijskoj dvorani Vukovarske gospodarske zone, na adresi Gospodarska zona Vukovar 15.

Sudjelovanje je besplatno, a prijaviti se možete do ponedjeljka, 7. studenog na  sljedećoj poveznici .

Više informacija možete dobiti:

–   u Ispostavi HAMAG-BICRO-a za Vukovarsko-srijemsku županiju, Biljana Tintor Jerković  (telefon: 099/819-4541; e-mail: biljana.tintorjerkovic@hamagbicro.hr )

–    u Razvojnoj agenciji Vukovar (VURA), Alen Markanović (telefon: 032/441-026; e-mail: alen.markanovic@vura.hr)

Obrtnici i poduzetnici pripremite se za novi Zakon o zaštiti potrošača

Pozivamo Vas na online predstavljanje novog Zakona o zaštiti potrošača koje će se održati 24. svibnja 2022. (utorak) u 13,00 sati putem platforme Microsoft Teams. Sudjelovanje na edukaciji je besplatno.

Novi Zakon o zaštiti potrošača stupa na snagu 28. svibnja 2022. i predstavlja usklađivanje domaćeg zakonodavstva s Direktivama EU koje se odnose na

  • pisani prigovor i reklamacije potrošača-korisnika javnih usluga
  • isticanje cijena za posebne oblike prodaje
  • nepoštenu poslovnu praksu – prodaju proizvoda dvojne kvalitete
  • zavaravajuća propuštanja i crnu listu
  • prodaju izvan poslovnih prostorija
  • troškove vještačenja i dr.

Prijavite se za sudjelovanje na mail: mirenje@hok.hr najkasnije do 24. svibnja 2022. u 9,00 sati.

Prijavljenima ćemo poveznicu za uključenje dostaviti na dan održavanja edukacije.

Edukacija se održava u organizaciji Hrvatske obrtničke komore i u suradnji s Ministarstvom gospodarstva i održivog razvoja RH. Zakon će predstaviti Ivana Radan, viša stručna savjetnica iz Službe za normativne aktivnosti iz područja zaštite prava potrošača iz Uprave za trgovinu i politiku javne nabave Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja RH.

HOK OBRTNIK PLUS: Osigurajte si dvije godine nepromijenjenih cijena električne energije

Hrvatska obrtnička komora nastavlja suradnju s HEP Opskrbom kroz projekt HOK Obrtnik plus kojim osigurava pogodnosti svojim članovima.

Zbog nepovoljnih tržišnih kretanja za ugovore o opskrbi koji će se primjenjivati u svibnju, lipnju i srpnju 2022. godine ponuđena cijena električne energije će biti viša, ali i dalje najpovoljnija koja se može ponuditi u trenutku ugovaranja usluge.

Napominjemo da kroz projekt HOK Obrtnik plus imate zajamčene dvije godine nepromijenjenih cijena bez obzira na tržišna kretanja. Naime, članovi HOK-a sklapaju ugovor na rok od 2 godine i HEP Opskrba jamči ugovorenu cijenu za obje godine bez obzira na nepovoljna tržišna kretanja koja se predviđaju tijekom cijele 2022. i 2023. godine.

HEP Opskrba korigira uvjete svaka 3 mjeseca za članice HOK-a kojima ističe ugovor ili koji prvi puta ulaze u ugovorni odnos.

Članovima HOK-a koji pripadaju kategoriji Poduzetništvo, a nisu obrtnici HEP Opskrba će ponuditi sklapanje ugovora pod uvjetom da imaju potrošnju električne energije manju od 0,5 GWh godišnje.

Ugovor o opskrbi prema navedenim uvjetima sklapat će se s korisnicima koji pravovremeno dostave potpisani ugovor, a najkasnije do 17.06.2022. kako bi opskrba mogla započeti najkasnije s 01.07.2022. Za sve informacije o uvjetima i pogodnostima članovi HOK-a trebaju se obratiti prodajnim predstavnicima HEP Opskrbe putem besplatnog info telefona HEP Opskrbe 0800 5255. Upit možete poslati i putem e-maila obrtnik@hep.hr  s imenom i prezimenom, nazivom obrta i OIB-om. Od predstavnika HEP Opskrbe zatražite svoju neobvezujuću ponudu i doznajte sve o pogodnostima koje vam je osigurala Hrvatska obrtnička komora.

Stožer civilne zaštite RH donio nove Odluke

Stožer civilne zaštite RH donio je 15 novih Odluka koje stupaju na snagu 9. travnja 2022. godine, nakon objave u Narodnim novinama.

Zbog bitno izmijenjenih okolnosti, prestaju važiti:

  • Odluka o kontroli pridržavanja Preporuke za sprječavanje zaraze bolešću COVID-19 u ugostiteljskoj djelatnosti noćnih klubova
  • Odluka o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja
  • Odluka o radnom vremenu i načinu rada u djelatnosti trgovine za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19
  • Odluka o uvođenju nužne mjere posebne organizacije ustanova socijalne skrbi i drugih pružatelja socijalnih usluga za vrijeme proglašene epidemije bolesti COVID-19
  • Odluka o uvođenju nužne mjere posebne organizacije hitne medicinske službe i sanitetskog prijevoza za vrijeme proglašene epidemije bolesti COVID-19
  • Odluka o uvođenju nužne mjere posebne organizacije rada epidemiološke službe i posebnih epidemioloških mjera vezanih uz virus SARS-COV-2 za vrijeme proglašene epidemije bolesti COVID-19
  • Odluka o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19
  • Odluka o nužnoj mjeri pojačane kontrole provođenja Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije COVID-19 za pružatelje socijalnih usluga u sustavu socijalne skrbi
  • Odluka o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnosti trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima
  • Odluka o prestanku važenja Odluke o uvođenju posebnih sigurnosnih mjera obveznog testiranja na virus SARS-CoV-2 i obaveznog predočenja dokaza o testiranju, cijepljenju ili preboljenju zaraze bolesti COVID-19 u djelatnosti zdravstva
  • Odluka o uvođenju posebne sigurnosne mjere obaveznog predočenja dokaza o testiranju, cijepljenju ili preboljenju zarazne bolesti COVID-19 prilikom prijema pacijenata u prostorima zdravstvenih ustanova, trgovačkih društava koja obavljaju zdravstvenu djelatnost i privatnih zdravstvenih djelatnika
  • Odluka o uvođenju posebnih sigurnosnih mjera obaveznog testiranja na virus SARS-CoV-2 i obaveznog predočenja dokaza o testiranju, cijepljenju ili preboljenju zarazne bolesti COVID-19 u djelatnosti socijalne skrbi
  • Odluka o općim i specifičnim mjerama zaštite koje obavezno provode pružatelji usluge taxi prijevoza

Novom Odlukom o nužnoj epidemiološkoj mjeri korištenja medicinskih maski ili maski za lice, propisana je obveza korištenja maske za lice zaposlenicima u zdravstvenom sustavu, pacijentima i drugim osobama koje dolaze u njihove prostore te zaposlenicima u ustanovama socijalne skrbi koje pružaju uslugu smještaja za starije osobe i osobe s invaliditetom i njihovim korisnicima i posjetiteljima. Navedenom Odlukom dana je preporuka da medicinske maske ili maske za lice koriste i:

  • vozači, ostali zaposlenici u prijevoznim sredstvima javnog prometa i putnici u javnom prometu
  • zaposlenici u trgovačkoj djelatnosti i kupci za vrijeme boravka u prodavaonicama
  • zaposlenici u ugostiteljskoj djelatnosti koji dolaze u kontakt s gostima ili sudjeluju u posluživanju i pripremi jela, pića i napitaka
  • gosti u ugostiteljskim objektima u zatvorenim prostorima, osim dok sjede na svojim mjestima i konzumiraju hranu, piće ili napitke
  • zaposlenici trgovačkih društava, ustanova i institucija koji rade sa strankama i stranke koje dolaze u ta trgovačka društva, ustanove i institucije
  • zaposlenici u uslužnim djelatnostima u kojima se dolazi u bliski kontakt s klijentima
  • zaposlenici u uredima u kojima se ne može osigurati međusobna fizička distanca od najmanje 2 metra
  • vjernici prilikom vjerskih obreda i okupljanja u zatvorenom prostoru
  • gledatelji na sportskim natjecanjima koja se održavaju u zatvorenim prostorima
  • posjetitelji svih društvenih i javnih okupljanja u zatvorenom prostoru
  • zaposlenici i korisnici privatnih centara i kolektivnog smještaja (u zatvorenom prostoru) organiziranog za raseljene osobe iz Ukrajine

Odluka je određena u trajanju do 30. travnja 2022. godine.

Odluke Stožer civilne zaštite RH možete pronaći na sljedećem linku: https://civilna-zastita.gov.hr/odluke-stozera-civilne-zastite-rh-za-sprecavanje-sirenja-zaraze-koronavirusom/2304

Novom Odlukom o privremenom ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske privremeno se ograničava prelazak osoba preko svih graničnih prijelaza RH. Ograničenje se ne odnosi na osobe koje dolaze neposredno iz država i/ili regija članica Europske unije odnosno država i/ili regija članica šengenskog prostora i država pridruženih schengenskom prostoru. Odluka je određena u trajanju do 30. travnja 2022. godine.

Promjene stopa PDV-a

Obvezni postupci obveznika prilikom promjene stope PDV-a

Novim Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o PDV-u (Narodne novine 39/2022) koji se primjenjuje od 1. travnja 2022. došlo je do promjene stopa PDV-a s 25% na 13% za određena dobra i usluge.

Tako se stopa PDV-a od 13 % od 1. travnja 2022. godine primjenjuje na:  

a)  Usluge smještaja ili smještaja s doručkom, polupansiona ili punog pansiona u hotelima ili objektima slične namjene, uključujući smještaj za vrijeme odmora, iznajmljivanje prostora u kampovima za odmor ili u mjestima određenima za kampiranje te smještaj u plovnim objektima nautičkog turizma;

b) novine i časopise novinskog nakladnika koji ima statut medija te novine i časopise nakladnika za koje ne postoji obveza donošenja statuta medija prema posebnom propisu, osim onih iz stavka 2. točke g) ovoga članka koji izlaze periodično, osim onih koji u cijelosti ili većim dijelom sadrže oglase ili služe oglašavanju te osim onih koji se u cijelosti ili većim dijelom sastoje od videozapisa ili glazbenog sadržaja;

c) dječje sjedalice za automobile i dječje pelene koje se pod tim nazivom stavljaju u promet;

d) menstrualne potrepštine: higijenski ulošci, dnevni ulošci, tamponi, menstrualne čašice, menstrualne gaćice, menstrualna spužva, menstrualni disk i slično koje se koriste namjenski tijekom menstruacije neovisno o tome jesu li namijenjene za jednokratnu ili višekratnu uporabu;

e) isporuku vode, osim vode koja se stavlja na tržište u bocama ili u drugoj ambalaži;

f) isporuku električne energije do drugog isporučitelja ili krajnjeg korisnika, uključujući naknade vezane uz tu isporuku;

g) isporuku prirodnog plina iz KN oznake 2711 11 00 i 2711 21 00 i grijanja iz toplinskih stanica , uključujući naknade vezane uz te isporuke, neovisno o tome kome se isporuka obavlja. Iznimno na isporuke prirodnog plina uključujući naknade vezane uz tu isporuku, obavljene u razdoblju od 1. travnja 2022. do 31. ožujka 2023., PDV se obračunava i plaća po sniženoj stopi od 5%;

h) ogrjevno drvo, peleti, briket i sječka iz KN oznake 4401;

i) javnu uslugu prikupljanja miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i odvojenog sakupljanja otpada prema posebnom propisu o održivom gospodarenju otpadom;

j) urne i ljesove koji se pod tim nazivom stavljaju u promet;

k) usluge i povezana autorska prava pisaca, skladatelja i umjetnika izvođača te nositelja fonogramskih prava koji su članovi odgovarajućih organizacija za kolektivno ostvarivanje prava koje obavljaju tu djelatnost prema posebnim propisima iz područja autorskog i srodnih prava te uz prethodno odobrenje tijela državne uprave nadležnog za intelektualno vlasništvo;

l) pripremanje i usluživanje jela i slastica u i izvan ugostiteljskog objekta u skladu s posebnim propisom o ugostiteljskoj djelatnosti. Pripremanjem i usluživanjem jela i slastica u smislu članka 38. stavka 3. Zakona smatra se i isporuka pripremljenog jela i slastica s ili bez prijevoza uz dodatne usluge koje omogućuju njihovu trenutnu konzumaciju. Dodatnim uslugama osobito se smatra posluživanje pripremljenog jela i slastica u primjerenoj ambalaži, posudi ili na podlošku uz dodatak pribora za jelo i slično. 

Nova maloprodajna cijena proizvoda kod promjene stope PDV-a s 25% na 13% dobije se množenjem stare maloprodajne cijene s preračunatom stopom PDV-a (0,904).

Stara MPC  X 0,904 = Nova MPC

Stopa PDV-a od 5 %, prema čl. 38. st. 2. t. d) Zakona o PDV-u, primjenjivat će se proizvode navedene pod a) do z) navedenog članak zakona.

Nova maloprodajna cijena proizvoda kod promjene stope PDV-a s 13% na 5% dobije se množenjem stare maloprodajne cijene s preračunatom stopom PDV-a (0,9292). Detaljnija objašnjenja o kojim je dobrima riječ daje se na temelju Pravilnika o izmjenama Pravilnika o porezu na dodanu vrijednost koji se može vidjeti na mrežnoj stranici: https://esavjetovanja.gov.hr/ECon/MainScreen?entityId=20237 

Stara MPC  X 0,9292 = Nova MPC

Iznimno na isporuke prirodnog plina uključujući naknade vezane uz tu isporuku, obavljene u razdoblju od 1. travnja 2022. do 31. ožujka 2023. PDV se obračunava i plaća po sniženoj stopi od 5%

Stara MPC  X 0,84 = Nova MPC

Prije primjene novih stopa PDV-a poduzetnici trebaju obaviti i pripremne radnje. Za većinu poreznih obveznika to znači informatički pripremiti iskazivanje nove stope PDV-a na računu već od 1. travnja 2022. godine. Propisi o PDV-u za trgovce na malo propisuju i obvezan popis zaliha dobara za koje se mijenja stopa PDV-a.

Ako se mijenjaju maloprodajne cijene i to treba informatički riješiti. Kod promjene cijene, i to za sve poduzetnike, postoji obveza izrade godišnjeg popisa, a propisana je Zakonom o računovodstvu kao i Općim poreznim zakonom.

Sukladno čl. 134. Zakona o PDV-u propisano je: Danom stupanja na snagu odredbi o promjeni stope PDV-a porezni obveznici dužni su popisati zalihe do­bara za koja se mijenja stopa PDV-a. Nadalje, čl. 196. Pravilnika o PDV-u određeno je: Porezni obveznici koji zalihe dobara iskazuju po prodajnim cijenama s uračunanim porezom, pri smanjenju, povećanju ili ukidanju PDV-a, obvezni su na dan početka primjene propisa kojim se povećava, smanjuje ili ukida PDV, obaviti popis dobara na zalihama i utvrditi cijene s uračunanim PDV-om po novim stopama PDV-a.

Poduzetnici koji u knjigovodstvu zalihe do­bara iskazuju po prodajnim cijenama trebaju na početku primjene odredaba o promjeni porezne stope popisati zalihe dobara za koja se mijenja porezna stopa.

Trgovci na malo koji vode trgovačke evidencije o stanju robe (to može biti i knjiga popisa), a promijenili su maloprodajne cijene temeljem smanjenja stopa PDV-a, tu promjenu trebaju evidentirati i u evidenciji o stanju robe. To znači da zaduženje prodavaonice na dan stupanja na snagu nove stope PDV-a treba smanjiti za razliku koja proizlazi iz obračuna na temelju novih kalkulacija, a prema knjigovodstvenim evidencijama.

Dva nova poziva na dostavu projektnih prijedloga za mikro, male i srednje poduzetnike

Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja objavilo je 1. travnja dva poziva na dostavu projektnih prijedloga za mikro, male i srednje poduzetnike – “Komercijalizacija inovacija” i “Bespovratne potpore za novoosnovana poduzeća”.

Potpora u okviru poziva na dostavu projektnih prijedloga “Komercijalizacija inovacija” namijenjena je mikro, malim i srednjim poduzetnicima usmjerenima na proizvodnju naprednih i inovativnih proizvoda i usluga visoke dodane vrijednosti. Ovdje se radi o poticanju ulaganja neophodnih za komercijalizaciju inovacija i rezultata istraživanja i razvoja, za proizvode i usluge koji su u fazi spremnosti za tržište. Ukupna alokacija Poziva iznosi 380 milijuna kuna, a iznosi potpore koja se može dodijeliti poduzetnicima kreću se između 760.000 kuna i 5.320.000 kuna.

Prijave na Poziv „Komercijalizacija inovacija“ zaprimaju se od 20. svibnja 2022.

Neke od ključnih aktivnosti prihvatljivih za financiranje u sklopu ovog poziva su namijenjene dovršetku inovacija koje su u visokom stupnju razvijenosti i njihovoj pripremi za komercijalnu proizvodnju uključujući zaštitu intelektualnog vlasništva i plaće zaposlenih na projektu, savjetodavne i pomoćne usluge za inovacije, ali i nabavu novih strojeva, opreme i sl. neophodnih za provedbu projekta.

Pozivom “Bespovratne potpore za novoosnovana poduzeća” poticat će se investicije novoosnovanih mikro, malih i srednjih poduzeća (starost poduzeća do 5 godina) koja razvijaju inovacije bazirane na znanju ili visokim tehnologijama. Riječ je o projektima čiji se proizvodi i usluge nalaze u pred-komercijalnoj fazi i zahtijevaju dodatna financijska ulaganja za dovršetak tehnološke spremnosti. Ukupna alokacija poziva iznosi 141 milijun kuna, a iznosi potpore koja se može dodijeliti kreću se između 200 tisuća kuna i 1 milijun kuna. Prihvatljivi troškovi uključuju kupnju opreme, materijala, zapošljavanje osoblja i ugovaranje vanjskih usluga za razvoj inovacije. Usporedno s financiranjem, korisnici će u svrhu izgradnje kapaciteta i spremnosti za investicije biti obvezni proći osposobljavanje za specifične vještine za start-up tvrtke.

Prijave na Poziv „Bespovratne potpore za novoosnovana poduzeća“ zaprimaju se od 1. lipnja 2022.

Potencijalni prijavitelji za oba poziva će moći započeti s radom na svojim projektnim prijedlozima online u sustavu eNPOO od 20. travnja 2022.

Ova dva poziva se objavljuju u modalitetu trajno otvorenih poziva, što znači da se određuje početni rok za podnošenja projektnih prijedloga, a postupak dodjele započinje odmah po zaprimanju projektnog prijedloga. Udovoljenje svim uvjetima poziva, doprinos zadanim pokazateljima poziva i pozitivna ocjena kvalitete preduvjet su da bi projekt bio predložen za financiranje.

Izvor: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja Republike Hrvatske – Otvoreni Javni pozivi (gov.hr)

Od 1. travnja počinju prijave za Program dodjele potpora za smanjenje troškova plina za mikro, male i srednje poduzetnike

U sklopu paketa mjera Vlade Republike Hrvatske za ublažavanje rasta cijena energenata, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja u suradnji s HAMAG-BICRO-om, pokreće Program dodjele potpora za smanjenje troškova plina za mikro, male i srednje poduzetnike.

Program je namijenjen mikro, malim i srednjim poduzetnicima s godišnjom potrošnjom plina na pojedinačnim obračunskim mjernim mjestima do 10 GWh. Riječ je o potporama male vrijednosti (de minimis potpore) za smanjenje računa za potrošnju plina u iznosu od 15 lipa po kWh potrošenog plina. Ukupni projicirani iznos ove Vladine mjere je 600 milijuna kuna.

Poduzetnici će se prijavljivati za potporu kroz online aplikaciju koja će biti dostupna na web stranici agencije HAMAG – BICRO od 1. travnja 2022. od 8:00 sati. Postupak prijave bit će jednostavan i brz te u potpunosti digitaliziran. Za ulazak u aplikaciju bit će potrebno upisati OIB i broj jednog obračunskog mjernog mjesta. Većina podataka bit će unaprijed unesena u aplikaciju, a poduzetnici će trebati utvrditi njihovu valjanost, unijeti iznos dosad iskorištene de minimis potpore, dati GDPR privolu te podnijeti zahtjev.

Nakon unosa potrebnih podataka kreirat će se odluka o dodjeli potpore i vaučer na iznos ukupne potpore koji se određuje prema referentnoj potrošnji pojedinog korisnika. Odluku o dodjeli potpore e-mailom dobiva poduzetnik (korisnik potpore), a opskrbljivaču plinom dostavlja se vaučer. Cijeli je postupak lišen papirne dokumentacije.

Program ostvarenja potpore provodit će se na način da poduzetnik svaki mjesec plaća iznos naveden na računu, a Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja plaća subvencionirani iznos direktno opskrbljivaču plinom. Poduzetniku će se s njegovog vaučera automatski odbijati razmjerni mjesečni subvencionirani iznos zaključno s računom za ožujak 2023., ili ranije, ako iskoristi cijelu potporu definiranu odlukom o dodjeli potpore.

Prijavitelji nad kojima je pokrenut stečajni postupak i/ili je za prijavitelja ili ovlaštenu osobu pokrenut postupak, ili je donesena osuđujuća presuda za sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji ili za djela korupcije, neće imati pravo na dodjelu potpore.

Prihvatljivost za subvenciju neće se provjeravati u odnosu na to ima li prijavitelj dugova prema opskrbljivaču plinom, kao niti je li u blokadi, a subvencija će se isplaćivati kroz vaučer iskoristiv samo za plin. Drugim riječima, ne postoji mogućnost da se subvencija koristi u bilo koju drugu svrhu osim smanjenja troška za isporučeni plin.

Izvor: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja

Stožer civilne zaštite RH donio nove Odluke – popuštaju se epidemiološke mjere

Zbog povoljnije epidemiološke situacije, Stožer civilne zaštite RH donio je nove Odluke:

1.Odluku o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprečavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja

– na javnim okupljanjima na otvorenom prostoru može biti 200 osoba, no ako svi prisutni imaju EU digitalne COVID potvrde više nema ograničenja broja prisutnih
– u zatvorenim prostorima na okupljanjima može biti do 100 osoba, no ako svi prisutni imaju COVID potvrde više nema ograničenja
– produljuje se radno vrijeme ugostiteljskih objekata do 2 sata ujutro, a to se odnosi i na javna okupljanja i manifestacije
– ukida se i ograničenje radnog vremena kasina, automat klubova i uplatnih mjesta za klađenje, koje je do sada bilo do ponoći

Nužne epidemiološke mjere iz ove Odluke određuju se u trajanju do 15. travnja 2022. godine.

2.Odluku o prestanku važenja Odluke o posebnom načinu rada tržnica za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19

3.Odluku o prestanku važenja Odluke o načinu održavanja pogreba i posljednjih ispraćaja

4. Odluku o izmjenama i dopuni Odluke o uvođenju posebnih sigurnosnih mjera obaveznog testiranja na virus SARS-CoV-2 i obaveznog predočenja dokaza o testiranju, cijepljenju ili preboljenu zarazne bolesti COVID-19 u djelatnosti socijalne skrbi

5. Odluku o prestanku važenja Odluke o mjerama prilikom sklapanja braka i životnog partnerstva

6. Odluku o prestanku važenja Odluke o mjerama za vozače teretnih vozila međunarodnog transporta za vrijeme proglašenja epidemije bolesti COVID-19

7. Odluku o prestanku važenja Odluke o načinu korištenja dječjih igrališta i otvorenih sportskih igrališta te načinu bavljenja rekreativnim sportom na otvorenom za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19

Odluke stupaju na snagu danas 18. ožujka 2022. godine.

Podsjetnik na proširenje primjene Kolektivnog ugovora za graditeljstvo

Podsjećamo kako je Ministarstvo rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike dana 14. listopada 2020. godine donijelo Odluku o proširenju primjene Kolektivnog ugovora o izmjenama i dopunama Kolektivnog ugovora za graditeljstvo (od 25. rujna 2015.) – treće izmjene i dopune temeljem koje se primjena kolektivnog ugovora na graditeljstvo proširuje na sve poslodavce i radnike u Republici Hrvatskoj u djelatnosti građevinarstva, područje F Nacionalne klasifikacije djelatnosti 2007. – NKD 2007.

Sukladno Zakonu o minimalnoj plaći (NN 118/18 i 120/21), koji je na snazi od 1.12.2021. godine, ukazujemo Vam da je nadzor isplate minimalne plaće radnicima temeljem Proširenog Kolektivnog ugovora u graditeljstvu stavljen u nadležnost inspekcije rada i porezne inspekcije zbog kontrole primjene Zakona.

Člankom 10. navedenog Zakona propisane su kazne za prekršaje za pravne osobe te odgovorne osobe u istima, kao i za fizičke osobe – obrtnike koji se ne pridržavaju odredbi Zakona. Na linkovima koji se nalaze na dnu ove stranice možete preuzeti Zakon o minimalnoj plaći te pročišćeni tekst Kolektivnog ugovora za graditeljstvo u kojem su detaljnije navedeni razredi za pravilnu primjenu isplate minimalne plaće, a ovisno o složenosti radova koje radnici obavljaju na gradilištu.