Nove Odluke Stožera civilne zaštite RH traju do 28. veljače

Stožer civilne zaštite RH donio je četiri odluke koje se primjenjuju na području cijele Republike Hrvatske:

1. Odluku o izmjenama Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja.

Odluka stupa na snagu u ponedjeljak, 15. veljače 2021. i primjenjuje se do 28. veljače 2021. godine.

Ovom Odlukom ublažavaju se neke protuepidemijske mjere:
– omogućava se svim ugostiteljima isporuka hrane, pića, napitaka i slastica za van;
– omogućava se rad teretana i fitness centara uz strogo pridržavanje epidemioloških mjera;
– omogućava se rad dječjih igraonica i radionica uz strogo pridržavanje protuepidemijskih mjera;
– omogućava se rad škola za strane jezike uz strogo pridržavanje protuepidemijskih mjera;
– omogućava se rad kasina, automat klubova i kladionica, uz ograničenje radnog vremena do 22,00 sata i zabranu pružanja ugostiteljskih usluga.

2. Odluku o izmjeni Odluke o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnost trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima

3. Odluku o izmjeni Odluke o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19

4. Odluku o izmjeni Odluke o privremenoj zabrani i ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske

Primjena nužnih epidemioloških mjera određenih navedenim odlukama produžena je do 28. veljače 2021. godine.

Odluke se nalaze na linku: https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/nove-odluke-stozera-civilne-zastite-rh-traju-do-28-veljace

Uručene bespovratne potpore za uslužne djelatnosti

Uručene su Odluke o potporama poduzetnicima koji obavljaju uslužne djelatnosti na području grada Vukovara za 2020. godinu uslijed epidemije virusa COVID-19. Javni poziv otvoren je 21. prosinca 2020. godine te je putem njega za uslužne djelatnosti osigurano 700.000,00 kuna proračunskih sredstava. Poziv je zatvoren 25. siječnja 2021. godine, a ukupno je dodijeljeno 136.258,76 kuna kroz 37 odobrenih zahtjeva. Zaprimljen je ukupno 41 zahtjev, a broj zaposlenih u uslužnim poduzećima i obrtima kojima su sredstva odobrena je 66.  Korisnici mjera iz ovog Javnog poziva su subjekti malog gospodarstva utvrđeni zakonom (trgovačka društva, obrti, zadruge i samostalne djelatnosti), koji obavljaju prihvatljivu djelatnost na području grada Vukovara.

„Gospodarstvo je oslonac svakog grada i općine i u tome smo prepoznali svoju budućnost. Dakle, koliko bude jako vukovarsko gospodarstvo, toliko će biti jak i grad Vukovar. Naravno, s krizom i pandemijom, potreba pomoći gospodarstvu je narasla te smo uz naš regularni poziv za bespovratne potpore gospodarstvenicima ove godine imali još pet poziva. Za ovaj posljednji poziv u 2020. godini namijenjeno je 700.000, no povučeno je nešto više od 136.000 kuna što samo pokazuje kako su se na ovaj poziv javile one tvrtke i obrti koji nisu uspjeli na prethodne,“ rekao je gradonačelnik Ivan Penava najavljujući uskoro i novi poziv s bespovratnim potporama za poduzetnike pozivajući sve gospodarstvenike da se odazovu i povuku što više sredstava namijenjenih u gospodarske svrhe.

„Stalo nam je da gospodarstvenici povuku što više namijenjenih sredstava jer su mjere koje provodimo osmišljene ciljano i daju vidljive rezultate. Broj radnih mjesta se i unatoč krizi kontinuirano povećava tako da u odnosu na prošlu godinu imamo čak 200-tinjak radnih mjesta više, odnosno imamo 10 300 ranih mjesta u Vukovaru,“ naglasio je gradonačelnik Penava.

Putem ovoga poziva sufinancirano je 80% prihvatljivih troškova (troškovi nastali u rujnu, listopadu i studenome 2020. godine), a radi se o troškovima zakupa poslovnog prostora prema važećem ovjerenom ugovoru o zakupu poslovnog prostora koji nije u vlasništvu Grada Vukovara i režijskim troškovima objekta (troškovi struje, vode, plina, odvoza otpada, HRT pretplate i troškova ZAMP-a).

Pri tome je maksimalan iznos odobrene potpore ovisio o broju zaposlenih tako da je korisnicima mjere koji imaju do 3 zaposlene osobe odobreno je maksimalno 5.000 kuna, korisnicima mjere koji imaju 4 do 10 zaposlenih osoba odobreno je maksimalno 10.000 kuna te je korisnicima mjere koji imaju 11 i više zaposlenih osoba odobreno maksimalno 30.000 kuna Izvor: Grad Vukovar

Prijavite se na online OMC Europsko prvenstvo za frizere i kozmetičare

OMC – Svjetska frizerska asocijacija, najavila je održavanje individualnog Europskog prvenstva koje će se održati on-line, a natjecanje tj. prijave traju od 1. ožujka do 7. ožujka 2021. Pozivamo sve zainteresirane da iskoristite priliku i prijave se na natjecanje.

Hrvatska obrtnička komora uplatila je godišnju članarinu OMC-u, što je osnovni preduvjet da zemlja članica tj. natjecatelji iz te zemlje uopće steknu mogućnost prijava.

Ceh frizera i kozmetičara HOK-a dugogodišnji je član OMC-a, stoga frizeri i kozmetičari iz Republike Hrvatske imaju mogućnost nastupiti u jednoj od kategorija, što je jasno definirano načinom prijave budući da se prilikom prijave natjecatelj mora prijaviti s identifikacijskim kodom čime se potvrđuje članstvo u OMC-u.

Za ovo natjecanje uvedene su kotizacije i to za seniore u iznosu od $250 i $150 za juniore, po jednom testu. Natjecateljske kategorije su muške i ženske, seniorskog i juniorskog uzrasta, za frizere i kozmetičare.

U slučaju da ste zainteresirani natjecati se, dužni ste sami izvršiti financiranje kotizacije.

Sva pravila i upute o načinu natjecanja su u prilogu, a mogu se naći na i na službenim stranicama www.omchairworld.com.

Sva dodatna pitanja možete poslati na e-mail: cehovi@hok.hr

Za detaljnije informacije posjetite službene stranice OMC-a, potrebni dokumenti nalaze se u prilogu niže.
www.omchairworld.com
www.facebook.com/omchairworld
www.instagram.com/omchairworld
www.twitter.com/omchairworld

Izvor: HOK

Dadilje osnovale sekciju pri Hrvatskoj obrtničkoj komori: „Želimo bolje uvjete rada za našu struku“

Zakon o dadiljama donesen je 2013., čime je njihov rad uređen, ali u praksi se i dalje susreću s mnogim izazovima

 Obavljanje djelatnosti dadilje prvi puta je regulirano 2013. godine, kada je stupio na snagu Zakon o dadiljama. Njime je dana mogućnost dadiljama da po propisanim uvjetima legalno čuvaju djecu.  Prema tom Zakonu, djelatnost dadilje obuhvaća čuvanje, brigu i skrb za djecu u dobi do 14 godina u stambenom prostoru dadilje ili poslovnom prostoru koji služi za obavljanje djelatnosti dadilje ili u stambenom prostoru roditelja.

Djelatnost dadilje može obavljati obrtnik koji ispunjava uvjete za obavljanje za tu djelatnost,  a stručna osposobljenost stječe se završavanjem programa osposobljavanja za poslove dadilje koji provode ovlaštene ustanove za obrazovanje odraslih.

Iako je rad dadilja ovime uređen i legaliziran, u svom poslovanju susreću se s brojnim izazovima. Upravo zato odlučile su osnovati sekciju, kako bi kroz nju zastupale svoje interese i radile na unaprjeđenju struke.

Dadilje, okupljene u novoosnovanoj sekciji HOK-a, kažu kako su im  jedan od većih problema subvencije jedinica lokalne i regionalne samouprave za djelatnost dadilja, a bez kojih je održavanje poslovanja teško. Neke lokalne jedinice uopće ne sufinanciraju djelatnost dadilja, a tamo gdje subvencije postoje, dobivanje iste često je upitno.

Da bi započele s radom, dadilje moraju ispuniti uvjete određene Pravilnikom o uvjetima prostora, opremljenosti prostora odgovarajućom opremom i ostalim uvjetima za obavljanje djelatnosti dadilja, dobiti dozvolu za rad, upisati se u registar dadilja i tek na kraju tražiti subvenciju. Ipak, u praksi se pokazuje da istu nije moguće dobiti, a razlozi odbijanja sufinanciranja su različiti. Subvencije su važne, one se dodjeljuju roditeljima koji često ne mogu plaćati punu ekonomsku cijenu. Roditelji moraju imati mogućnost izbora žele li da njihova djeca idu u vrtić ili obrt dadilja. Dadilje ne bi trebale ovisiti o popunjenosti gradskih vrtića, već im se mora pružiti određena sigurnost u radu.

Za predsjednicu Sekcije dadilja HOK-a izabrana je Danijela Jerković: „Naš posao je jedan od najplemenitijih – čuvanje i briga za djecu za nas je poziv. Sekciju smo odlučile osnovati jer želimo bolje uvjete rada za našu struku. Razgovarat ćemo s našim kolegama, informirati se s kojim problemima se susreću te strukturirati zahtjeve koje ćemo uputiti nadležnim institucijama. Složne smo kako je trenutno neophodno i najvažnije ujednačiti načine i uvjete sufinanciranja djelatnosti dadilja na razini Republike Hrvatske.“

Obrtnicima i njihovim zaposlenicima pogođenima potresom osigurane mjere za očuvanje radnih mjesta

Hrvatska obrtnička komora (HOK) već je 2. siječnja Vladi RH poslala prijedloge pomoći za obrtnike stradale u potresu, dio njih već uvažen

Na sjednici Upravnog vijeća HZZ-a donesena je odluka o uključivanju obrtnika, poduzetnika  i njihovih zaposlenika sa stradalih područja u mjere za očuvanje radnih mjesta.

Iz HZZ-a ističu kako će poslodavci s područja u kojima je proglašena katastrofa uzrokovana potresom – Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije, bez obzira na djelatnost i pad prometa, i to u slučaju kada su zbog objektivnih razloga poslovno-proizvodi procesi bitno smanjeni ili onemogućeni, imati pravo na potporu u iznosu od 4.000,00 kuna po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu.

Podsjećamo, Hrvatska obrtnička komora 2. siječnja uputila je Vladi RH niz prijedloga pomoći za obrtnike čije je poslovanje ugroženo i onemogućeno uslijed potresa, među kojima je bilo i traženje isplate potpore za očuvanje radnih mjesta u iznosu od 4.000,00 kuna neto za obrtnike i njihove zaposlenike, kao i otpis poreza i doprinosa koji terete isplatu plaće.

Već prethodno Porezna uprava uvažila je zahtjev HOK-a o propisivanju odgode roka za predaju i nekažnjavanje u slučaju kašnjenja s predajom obrazaca, s obzirom da su stradali i knjigovodstveni servisi, a najavljena je i obustava ovrha osobama koje imaju boravište ili prebivalište na područjima pogođenima potresom, također predložena od strane HOK-a. Također, HOK je tražio i ukidanje obveze plaćanja akontacija poreza na dohodak i poreza na dobit za 2021., a Porezna uprava je jučer potvrdila ukidanje akontacija za obrte stradale u potresu.

Ostali prijedlozi HOK-a odnose se na novčanu naknadu za fiksne troškove, oslobađanje davanja jedinicama lokalne samouprave, moratorij na otplatu kredita i leasinga, automatsko omogućavanja obročne otplate na minimalno 36 rata svih zatečenih dugovanja na dan 31. prosinca 2020. godine uz poček od barem šest mjeseci prema državnom proračunu, a predložen je i program nepovratnih sredstava za obnovu poslovnih prostora i dugotrajne imovine.

Dopis prijedloga o pomoći obrtnicima stradalima u potresu upućen Vladi RH možete pogledati OVDJE.

Jednostavnija prijava poreza na dohodak uz kalkulativne obrasce Hrvatske obrtničke komore

Hrvatska obrtnička komora i ove je godine pripremila za vas kalkulativni obrazac DOH koji možete preuzeti u excel formatu.

Podsjećamo, obrazac DOH potrebno je predati sa pripadajućim prilozima (P-PPI, DI, TZ-1 ukoliko ste obveznik) najkasnije do 01. ožujka 2021. godine u nadležnu ispostavu Porezne uprave prema prebivalištu odnosno uobičajenom boravištu, a s danom podnošenja potrebno je uplatiti i eventualnu razliku poreza na dohodak po godišnjem obračunu. Uz obrazac DOH ispod ove objave možete preuzeti i kalkulativni obrazac P-PPI: https://www.hok.hr/novosti-iz-hok/jednostavnija-prijava-poreza-na-dohodak-uz-kalkulativne-obrasce-hrvatske-obrtnicke-komore

Hrvatska obrtnička komora (HOK) zatražila obustavu ovrha za obrtnike kojima je onemogućen rad te produljenje roka za nadoknadu fiksnih troškova

Zbog zabrane obavljanja djelatnosti obrtnici nemaju prihoda ni sredstava za podmirenje fiksnih troškova Hrvatska obrtnička komora izrazila je zadovoljstvo uvažavanjem njihovih zahtjeva za izmjenu modaliteta nadoknade fiksnih troškova obrtnicima koji će se primjenjivati za mjesec siječanj.

No, upozoravaju kako zbog nelikvidnosti uzrokovane zabranom obavljanja djelatnosti obrtnici ne mogu ostvariti prihode, a samim time nemaju mogućnost koristiti postojeću mjeru za nadoknadu fiksnih troškova za mjesec prosinac. Zadnji rok predaje za nadoknadu fiksnih troškova je 15. veljače, a Hrvatska obrtnička komora zatražila je od Ministarstva financija da se taj rok produlji do 15. ožujka jer je još uvijek na snazi Odluka o zabrani rada pojedinih djelatnosti te oni ne ostvaraju prihode kojima bi mogli podmiriti troškove za mjesec prosinac.

Ukoliko će se Odluka o zabrani rada još produživati i rok za dostavu dokaza o plaćenim troškovima za mjesec prosinac također je potrebno produžiti.

Kako bi mjera nadoknade fiksnih troškova ispunila svoj pravi cilj nužno je osigurati pravednu isplatu i refundaciju troškova svim poduzetnicima koji su suočeni sa zabranom poslovanja i nepremostivim financijskim poteškoćama.

Također, obrtnicima suočenima s ogromnom nelikvidnošću, ovih dana situacija se još dodatno otežava pokretanjem ovrha, što će za veliki broj obrtnika rezultirati konačnim gašenjem i prestankom rada. Razlog nepodmirenih obveza je potpuni izostanak prihoda. Potrošene su i sve zalihe jer razdoblje zabrane poslovanja traje već više od dva mjeseca, a posebne okolnosti s izrazito smanjenim primicima gotovo godinu dana.

Stoga je Hrvatska obrtnička komora predložila da se svima onima koji zbog zabrane obavljanja djelatnosti uopće ne posluju i onima koji imaju veliko smanjenje prihoda ukinu akontacije poreza za 2021. godinu te poduzmu mjere kako bi se smanjile ovrhe. Smanjenje ovrha može se postići privremenom obustavom postupaka ili obvezom dostave ponude Porezne uprave, uz opomenu ili obavijest o ovrsi, a za sklapanje upravnog ugovora s počekom do kraja ove godine i mogućnošću oplate kroz 24 obroka po isteku počeka.

Na takav bi se način pokazala briga države za svakog, pa i najmanjeg obrtnika i omogućila šansa za preživljavanje ove dugotrajne i duboke gospodarske krize.

Izvor: HOK

Javni poziv za dodjelu potpora za razvoj i unapređenje poslovanja gospodarskih subjekata na području Vukovarsko-srijemske županije za 2021. godinu

Temeljem članka 48. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Narodne novine br. 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17 i 98/19.) članaka 30. i 41. Statuta Vukovarsko-srijemske županije („Službeni vjesnik Vukovarsko-srijemske županije“ br. 3/18, 2/20) i članka 10. Odluke  o mjerama poticanja razvoja poduzetništva na području Vukovarsko – srijemske županije za 2021. godinu, župan Vukovarsko-srijemske županije objavljuje

JAVNI POZIV ZA DODJELU POTPORA ZA RAZVOJ I UNAPREĐENJE POSLOVANJA GOSPODARSKIH SUBJEKATA NA PODRUČJU VUKOVARSKO-SRIJEMSKE ŽUPANIJE ZA 2021. GODINU: http://www.vusz.hr/javni-pozivi-i-objave-vs-zupanije/javni-poziv-za-dodjelu-potpora-za-razvoj-i-unapredenje-poslovanja-gospodarskih-subjekata-n-1

Nove odluke Stožera civilne zaštite RH

Stožer civilne zaštite RH donio je četiri nove odluke koje se primjenjuju na području cijele Republike Hrvatske:

1.      Odluku o izmjenama Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja

2.      Odluku o izmjeni Odluke o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19

3.      Odluku o izmjeni Odluke o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnost trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima

4.      Odluku o izmjeni Odluke o privremenoj zabrani i ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske

Primjena nužnih epidemioloških mjera određenih navedenim odlukama produžena je do 15. veljače 2021. godine. Odluke možete pronaći na: https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/nove-odluke-stozera-civilne-zastite-rh-0

Hrvatska obrtnička komora izradila tablicu za pomoć u izračunu naknada u natječaju „Naukovanje za obrtnička zanimanja

Slijedom trenutno otvorenog natječaja za prijavu na projekt „Naukovanje za obrtnička zanimanja“ Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja u nastavku dostavljamo pomoć za izračun naknada kako bi obrtnici mogli lakše popuniti potrebne obrasce (obrasci su novi, a obratite pažnju da je i produžen rok za prijavu projekata do 13. veljače 2021. godine https://www.hok.hr/obavijesti/produljen-rok-za-prijavu-projekta-naukovanje-za-obrtnicka-zanimanja).

Primjer popunjavanja tablice nalazi se ispod ove objave.

Link na natječaj i natječajnu dokumentaciju za Projekt “Naukovanje za obrtnička zanimanja” za 2020. godinu (https://gospodarstvo.gov.hr/javni-pozivi-ministarstva/11168).

Izvor:HOK