ODLUKA STOŽERA CZ RH O NUŽNIM EPIDEMIOLOŠKIM MJERANA

S obzirom na epidemiološku situaciju i mogući prijenos bolesti COVID-19 sve osobe na području Republike Hrvatske obavezne su pridržavati se stroge mjere fizičkog distanciranja, svih propisanih epidemioloških mjera, posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo te nužnih epidemioloških mjera propisanih ovom odlukom. 

Stroga mjera fizičkog distanicranja nalaže izbjegavanje bliskog osobnog kontakta u razmaku od najmanje 2 metra u zatvorenom prostoru i 1,5 metar u otvorenom prostoru.


Nužne epidemiološke mjere koje se nalažu su:

  • – zabrana održavanja svih javnih događanja i okupljanja na kojima je više od 50 osoba na jednom mjestu
  • – na svadbenim svečanostima može biti prisutno najviše 30 osoba;
  • – na pogrebima, posljednim ispraćajima i polaganjima urni može biti prisutno najviše 30 osoba;
  • – na ostalim privatnim svečanostima može biti prisutno najviše 15 osoba;
  • – sportska natjecanja mogu se održavati samo bez gledatelja;
  • – javna događanja te okupljanja i svečanosti svih vrsta mogu trajati najdulje do 22:00 sata, osim svadbenih svečanosti koje mogu trajati najdulje do 00:00 sata;
  • – okupljanja i svečanosti koje se održavaju u ugostiteljskim objektima mogu trajati najdulje do kraja radnog vremena tog ugostiteljskog objekta utvrđenog odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske kojom se privremeno uređuje rad i ograničava radno vrijeme ugostiteljskih objekata i drugih pružatelja ugostiteljskih usluga;
  • – obveza dostavljanja obavijesti o održavanju javnih događanja, okupljanja i svečanosti na kojima se očekuje dolazak više od 30 osoba nadležnoj službi civilne zaštite Ravnateljstva civilne zaštite;
  • – obveza vođenja pisane evidencije sudionika na svim javnim događanjima, okupljanjima i svečanostima na kojima je prisutno više od 15 osoba;
  • – zabrana prodaje alkoholnih pića u vremenu od 00:00 sati do 6:00 sati;
  • – obavezno korištenje maski za lice ili medicinskih maski na otvorenom prostoru kada nije moguće održavati fizičku distancu od najmanje 1,5 metar;
  • – obavezno korištenje maski za lice ili medicinskih maski prilikom ulaska i boravka na grobljima.

Obavijest iz točke 8. dostavlja se putem elektroničke pošte županijskog centra 112 najkasnije 48 sati prije održavanja javnog događanja ili okupljanja, a obavezno sadrži: svrhu, mjesto, dan i vrijeme održavanja te podatke o kontakt osobi i navod o očekivanom broju sudioniku.

Evidenciju iz točke 9. organizatori javnih događanja ili okupljanja obavezni su čuvati najmanje 14 dana.

Ako se utvrdi da je netko od sudionika okupljanja zaražen virusom SARS-CoV-2, organizator okupljanja je obavezan u najkraćem roku, evidenciju iz točke 9., dostaviti teritorijalno nadležnoj službi civilne zaštite Ravnateljstva civilne zaštite putem elektroničke pošte županijskog centra 112


Nužne epidemiološke mjere određuju se u trajanju od 14 dana. 


Protuepidemijske mjere ne odnose se na:

Poslodavci su obavezni zabraniti dolazak na radna mjesta radnicima koji imaju povišenu tjelesnu temperaturu i smetnje s dišnim organima, a posebno suhi kašalj i kratki dah. 


Daje se preporuka poslodavcima:

  • – smanjiti fizički kontakt između zaposlenika, kad god je to moguće;
  • – uvesti rad od kuće, kad je to moguće s obzirom na narav posla;
  • – uvesti klizno radno vrijeme gdje je to moguće;
  • – organizirati rad u smjenama, odnosno skupinama gdje je to moguće;
  • – smanjiti broj fizičkih sastanaka na najmanju moguću mjeru. 

Kontrolu provedbe ove odluke i kontrolu pridržavanja preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo provodit će službenici Ravnateljstva civilne zaštite, inspektori Državnog inspektorata, policijski službenici i stožeri civilne zaštite.

Ako je posebnom odlukom za područje pojedine jedinice lokalne i područje (regionalne) samouprave određena blaža epidemiološka mjera od mjera propisanih ovom odlukom, primjenjuje se ova odluka. 

Odluka stupa na snagu 27. listopada.

Tekst odluke dostupan je OVDJE.

(Izvor: koronavirus.hr)

OČUVANJE RADNIH MJESTA – POTPORA SKRAĆIVANJE RADNOG VREMENA

Na stranicama HZZ-a objavljene su novine vezane uz mjeru skraćivanja radnog vremena.

Radi se o potpori za očuvanje radnih mjesta kod poslodavaca kod kojih je zbog posebne okolnosti uvjetovanje Koronavirusom (COVID-19) došlo do privremenog smanjenja opsega posla, a ciljana skupina jesu poslodavci koji obavljaju gospodarsku djelatnost i zapošljavaju 10 i više radnika.

Novine jesu:

1. Potpora se dodjeljuje za privremeno uvođenje punog radnog vremena radnika u trajanju kraćem od mjesečnog fonda sati, ali ne kraćem od 70% mjesečnog fonda sati, u visini najviše do 2.800,00 kn mjesečno neto po radniku.
Pojedini radnik može provesti do 70% mjesečnog fonda sati u korištenju potpore za skraćivanje radnog vremena. Potpora se ne može koristiti za vrijeme korištenja godišnjeg odmora i/ili u razdobljima u kojima radnik ne radi zbog opravdanih razloga određenih zakonom, drugim propisom, kolektivnim ugovorom, pravilnikom o radu ili ugovorom o radu, a ta razdoblja nisu vezana uz predmetnu mjeru skraćenog radnog vremena.
Ako poslodavac ima obvezu isplate naknade plaće koja nije vezana uz predmetnu mjeru, obveza ima pravo prvenstva, te se za isto razdoblje se ne može koristiti mjera skraćenog radnog vremena.
Na isplatu mjere ne utječe činjenica ako je radnik dio mjeseca primao naknadu plaće po nekoj drugoj osnovi, a dio mjeseca po osnovi korištenja predmetne mjere.

2. Poslodavac za vrijeme korištenja Potpore ne smije:
           I. određivati prekovremeni rad radnicima za koje je dodijeljena potpora;
           II. zapošljavati radnike na radna mjesta koja mogu obavljati radnici za koje koristi potporu;
           III. koristiti rad ustupljenih radnika odnosno povremeni rad učenika ili studenata;
           IV. ugovoriti ili naložiti rad na izdvojenom mjestu rada (rad na daljinu) radnicima za koje je dodijeljena potpora.

3. Izmjenama je pojašnjeno da se pad prihoda/primitaka treba dokazati za svaki mjesec za koji se traži potpora te da se prihodima/primicima smatraju podaci o vrijednosti isporuka dobara i usluga iskazanih pod točkama I., II.1., II.2. i II.3. Obrasca PDV neovisno o njihovoj prirodi, strukturi i načinu obračuna. Iznimno, poduzetnici koji relativnu većinu svojih prihoda/primitaka ostvaruju isporukom dobara i usluga za koje pravo oporezivanja imaju druge države, a takve izlazne račune ne iskazuju na PDV obrascu, mogu dokazivati pad prihoda i drugom vjerodostojnom dokumentacijom uz navođenje članka Zakona o PDV-u koji regulira takva izuzeća.

4. Ukinuta je obveza poslodavaca da dostavljaju tjedne rasporedne radnog vremena za svakog pojedinog radnika. Evidenciju o radnom vremenu poslodavci su i dalje dužni dostaviti, a dovoljan je potpis odgovorne osobe kod poslodavca.

5. Ako poslodavac zbog objektivnih razloga nije u mogućnosti najaviti izmjene dostavljenog rasporeda, ima mogućnost osigurati vjerodostojan dokaz u svojim poslovnim evidencijama o izvršenim izmjenama.

6. Prigovori se upućuju u Područni ured/službu, Odjel mjera aktivne politike zapošljavanja.

Više informacija dostupno je ovdje: https://mjera-orm.hzz.hr/skracivanje-radnog-vremena/

(Izvor: HOK)

HZZ ORM Potpora listopad-prosinac i Potpora za skraćivanje radnog vremena

Na stranicama HZZ-a objavljena je nova Potpora za razdoblje listopad-prosinac i izmijenjena je visina potpore u Potpori za skraćivanje radnog vremena.

1. Potpora za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima Koronavirusom (COVID-19) za listopad prosinac

– Kao ciljane skupine poslodavaca objedinjeni su poslodavci koji obavljaju određene djelatnosti, poslodavci neovisno o djelatnosti koji ne mogu obavljati djelatnost sukladno Odlukama Stožera civilne zaštite, poslodavci koji su zatvoreni odlukom epidemiologa, poslodavci kojima je na bilo koji način ograničen rad Odlukama Stožera civilne zaštite te poslodavci koji zapošljavaju manje od 10 zaposlenih (mikropoduzetnici) bez obzira na djelatnost.

– Razdoblje i trajanje mjere: od 1. listopada do 31. prosinca 2020. godine

– Visina potpore: iznos od najviše 4.000,00 kuna mjesečno po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu prema postotku pada prihoda/primitaka:

  • od 40,00% do 44,99% – 2.000,00 kn
  • od 45,00% do 49,99% – 2.500,00 kn
  • od 50,00% do 54,99% – 3.000,00 kn
  • od 55,00% do 59,99% – 3.500,00 kn
  • od 60% i više – 4.000,00 kn

– Potpora pokriva i doprinos za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje, odnosno iznos obveze dodatnog doprinosa za mirovinsko osiguranje na temelju individualne kapitalizirane štednje za staž osiguranja s povećanim trajanjem proporcionalno iznosu potpore

– Poslodavci koji ne mogu obavljati djelatnost sukladno Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave) ili Odlukom epidemiologa mogu ostvariti:

  • 2.000,00 kuna po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu ukoliko je poslodavac Odlukom stožera ili Odlukom epidemiologa zatvoren od 1 do 14 dana
  • 4.000,00 kuna po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu ukoliko je poslodavac Odlukom stožera ili Odlukom epidemiologa zatvoren od 15 dana i nadalje
  • doprinos za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje, odnosno iznos obveze dodatnog doprinosa za mirovinsko osiguranje na temelju individualne kapitalizirane štednje za staž osiguranja s povećanim trajanjem proporcionalno iznosu potpore

Poslodavci koji su zatvoreni Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave), te odlukom epidemiologa ne trebaju dokazati da su imali pad prihoda/primitaka te mogu koristit potporu samo za mjesec u kojem su zatvoreni gore navedenim odlukama.

Poslodavci kojima je na bilo koji način ograničen rad Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave), moraju dokazati da su imali pad prihoda/primitaka te mogu koristit potporu samo za mjesec u kojem im je rad ograničen sukladno gore navedenoj odluci.

Za radnike zaposlene nakon 30. rujna 2020. godine, bez obzira na razlog zapošljavanja, ne može se odobriti potpora.

Svi poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO – a do 30.6.2020. godine mogu koristiti mjeru.

Poslodavci koji obavljaju djelatnost sezonskog karaktera, bez obzira na oblik registracije poslovnog subjekta, mogu koristiti potporu uz uvjet da su registrirali djelatnosti i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do dana 30.6.2020. godine te da su u trenutku predaje zahtjeva u aktivnom statusu.

Zahtjev se predaje putem on line aplikacije na web adresi mjera-orm.hzz.hr.

Važna informacija:

Od 26.10.2020. neće se zaprimati novi zahtjevi za mjeru ORM COVID rujan prosinac i ORM COVID mikropoduzetnici rujan-prosinac i isključivo je moguće predati zahtjev za mjeru listopad-prosinac.

Poslodavci koji već koriste mjeru rujan-prosinac važne informacije o korištenju mjere listopad-prosinac mogu pronaći ovdje: https://mjera-orm.hzz.hr/korisnicka-pitanja/opca-pitanja-i-odgovori/#faqORM20

2. Potpore za skraćivanje radnog vremena

Izmjena se odnosi na visinu potpore koja se dodjeljuje za privremeno uvođenje punog radnog vremena radnika u trajanju kraćem od mjesečnog fonda sati, ali ne kraćem od 70% mjesečnog fonda sati, u visini najviše do 2.800 kn mjesečno neto po radniku.

– Pojedini radnik može provesti do 70% mjesečnog fonda sati u korištenju potpore za skraćivanje radnog vremena. Ukoliko poslodavac radnika koji ima skraćenje veće od 70% prijavi na potporu, razlika iznad 70% za skraćenje odnosno općenito prekid/izostanak rada zbog kojeg radnik nije kriv ide na teret poslodavca koji te sate plaća kao da je radnik radio.

– Radi fleksibilnijeg provođenja mjere, izmjenama je ukinuta obveza dostave tjednih rasporeda radnog vremena za svakog pojedinog radnika. Više informacija o potporama za očuvanje radnih mjesta potražite na https://mjera-orm.hzz.hr/potpora-za-ocuvanje-radnih-mjesta-listopad-prosinac/.

Nužne epidemiološke mjere za područje Vukovarsko-srijemske županije

Stožer Civilne zaštite Republike Hrvatske donio je Odluku o izmjenama Odluke o uvođenju nužnih epidemioloških mjera za područje naše županije. 

Na prijedlog Stožera civilne zaštite Vukovarsko-srijemske županije, 20. listopada produžene su nužne epidemiološke mjere za ovo područje. 

Nužne epidemiološke mjere su: 

  • na svadbenim svečanostima može biti prisutno najviše 100 osoba, mogu se održavati samo u prostorima u kojima se za jednu prisutnu osobu može osigurati najmanje 4m2 površine te se obavezno vodi evidencija prisutnih s osnovnim informacijama (ime, prezime i broj telefona); 
  • na ostalim privatnim i obiteljskim svečanostima, poslovima i okupljanjima može biti prisutno najviše 30 osoba uz pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera i obavezno vođenje evidencija prisutnih s osnovnim informacijama (ime, prezime i broj telefona prisutnih osoba);
  • na okupljanjima u zatvorenim prostorima može biti prisutno najviše 100 osoba, a mogu se održavati samo u prostorima u kojima se za jednu prisutnu osobu može osigurati najmanje 3m2 površine te se obavezno vodi evidencija prisutnih s osnovnim informacijama (ime, prezime i broj telefona prisutnih osoba); 
  • na svim društvenim okupljanjima obvezno je pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera, a ako se održavaju u zatvorenom prostoru obvezno je i nošenje maski za lice ili medicinskih maski;
  • organizatori sportskih natjecanja obvezni su osigurati uvjete za održavanje natjecanja uz pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera, a sportska natjecanja u zatvorenim prostorima mogu se održavati samo bez prisustva gledatelja;
  • prilikom ulaska u javne ustanove stranke su obvezne nositi masku za lice ili medicinsku masku te dezinficirati ruke;
  • u svim zatvorenim prostorima u kojima se obavlja djelatnost trgovine i ustanovama koje obavljaju javnu djelatnost obvezno je nošenje maski za lice ili medicinskih maski;
  • organizatori društvenih okupljanja i vlasnici ugostiteljskih objekata obavezni su vršiti pojačani nadzor pridržavanja propisanih epidemioloških mjera; 
  • preporuka umirovljenicima da ne odlaze na organizirana putovanja te da ne sudjeluju na organiziranim okupljanjima većeg broja osoba;
  • zabrana posjeta korisnicima domova za starije i nemoćne osobe, osim u iznimnim slučajevima, kada odluku o tome donose ravnatelji ili druga ovlaštena osoba;
  • zabrana izlazaka korisnika iz domova za starije i nemoćne osobe, osim zbog medicinski uvjetovanih razloga ili drugih opravdanih razloga, kada odluku o tome donosi ravnatelj ili druga ovlaštena osoba. 

Evidencije se obavezno čuvaju najmanje 14 dana te se u slučaju potrebe predaju Zavodu za javno zdravstvo Vukovarsko-srijemske županije. 

Odluka stupa na snagu 24. listopada 2020. godine, osim mjere iz točke I. koja stupa na snagu 26. listopada 2020. godine.

Odluku koja se primjenjuje od 11. listopada 2020. godine pogledajte OVDJE, a gore navedenu Odluku možete pronaći OVDJE.

(Izvor: HOK, koronavirus.hr)

Nadzorne aktivnosti Porezne i Carinske uprave od 16. do 18. listopada

U sklopu redovnih nadzornih aktivnosti, a u cilju sprječavanja sive ekonomije, zaštite Državnog proračuna i poreznih obveznika koji uredno ispunjavaju svoje porezne obveze, ovlašteni službenici Ministarstva financija Porezne i Carinske uprave provodit će pojačane nadzore fiskalizacije na cijelom području Republike Hrvatske u razdoblju od 16. do 18. listopada 2020. godine.

Uz obavljanje pojačanih nadzora fiskalizacije provodit će se i postupci praćenja i provjere izdavanja i fiskaliziranja računa putem mobilnih uređaja. Izvor: Porezna uprava

Objavljena nova odluka Stožera CZ RH i Preporuke za sprječavanje zaraze bolešću COVID-19 tijekom održavanja svadbenih obreda i slavlja

Stožer CZ RH objavio je:
Odluku o privremenom uređivanju rada i ograničavanju radnog vremena ugostiteljskih objekata i drugih pružatelja ugostiteljskih usluga

  • Odlukom pravne ili fizičke osobe koje upravljaju ugostiteljskim objektima, pružatelji ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i obiteljska poljoprivredna gospodarstva obvezni su organizirati rad u skladu s općim i posebnim preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo koje su objavljene na njihovim mrežnim stranicama te osigurati da se njihovi zaposlenici i gosti pridržavaju utvrđenih epidemioloških mjera.
  • ugostiteljski objekti mogu raditi od 6,00 do 24,00 sata.
  • navedeno radno vrijeme odnosi se i na pružatelje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i obiteljska poljoprivredna gospodarstva, osim za usluge smještaja.
  • navedeno radno vrijeme ne odnosi se na ugostiteljske objekte iz skupina “Hoteli”, “Kampovi” i “Ostali ugostiteljski objekti za smještaj”, osim za ugostiteljske objekte drugih skupina koji rade u njihovom sastavu.
  • na prijedlog županijskog stožera civilne zaštite radno vrijeme ugostiteljskih objekata i drugih pružatelja ugostiteljskih usluga može se, za područje pojedine jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, dodatno ograničiti.

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je:
Preporuke za sprječavanje zaraze bolešću COVID-19 tijekom održavanja svadbenih obreda i slavlja

  • Za sve djelatnike i posjetitelje na vidljivom je mjestu potrebno postaviti obavijesti o potrebi pridržavanja općih higijenskih mjera i mjera fizičke udaljenosti te nošenju maske za lice ili medicinske maske u objektu. Na ulazu u objekt i drugdje na vidljivom mjestu u objektu mora biti istaknuta obavijesti o maksimalnom dopuštenom broju gostiju koji se smiju nalaziti unutar objekta.
  • Za cijelo vrijeme boravka u svim prostorima, uključujući dolazak i odlazak, preporučuje se održavanje fizičkog razmaka između osoba (sudionici, predstavnici vjerskih zajednica i osoblje) od 1,5 metra. Pravilo fizičke udaljenosti ne mora se primjenjivati između članova istog kućanstva ili osoba koje su uobičajeno u bliskom kontaktu.
  • Najveći broj sudionika koji mogu istovremeno boraviti u zatvorenim i na otvorenim prostorima, uz poštovanje preporučenog fizičkog razmaka od 1,5 metra među posjetiteljima, organizatori će odrediti sukladno veličini prostora vjerskih objekata i objekata predviđenih za svadbeno slavlje pazeći da za svakog sudionika ima isplanirano najmanje 4 m2 prostora.
  • Okupljanja bilo koje vrste i sadržaja, koja uključuju više od 50 sudionika, moraju imati COVID-redara na svakih 50 okupljenih osoba. Svi sudionici moraju biti upoznati s mjerama prevencije za pojedini događaj. Za organizaciju okupljanja u skladu s mjerama kao i ishođenje svih potrebnih odobrenja odgovoran je organizator, a za provedbu uputa zaduženi su COVID-redari koje je dužan educirati i opremiti organizator skupa.
  • Preporučuje se vođenje evidencije sudionika i osoblja radi lakšeg praćenja kontakata u slučaju eventualne pojave zaraze virusom SARS-CoV-2 pri čemu će se prikupljati osnovni podatci: ime, prezime i broj telefona.
  • Preporučuje se, ako postoji mogućnost, organiziranje obreda i slavlja na otvorenom..
  • Nema stajaćih mjesta niti visokih stolova ako se za visokim stolovima omogućuj jedino stajanje gostiju oko stola. Za šankom (barsko posluživanje pića) postoje samo sjedeća mjesta i stajanje je zabranjeno, a objekti moraju imati dostupne visoke stolice za sjedenje razmaknute 1,5 metar jedna od druge.
  • Plesati smiju jedino mladenci i njihovi roditelji (skrbnici) ili uži članovi obitelji na samom početku slavlja. Ples nakon toga nije dopušten.
  • Preporučuje se da se unaprijed označe sva sjedeća mjesta koja međusobno trebaju biti udaljena najmanje 1,5 metar te da se ograniči dolazak na najviše onoliko sudionika koliko ima označenih mjesta. Među stolovima razmak mora biti najmanje 3 metra, a organizator smije pozvati onoliko uzvanika koliko prostor omogućava tako da po svakoj osobi osigura prostor korisne površine od 4 m2. Maksimalan broj osoba za stolom je 8.

Odluka je dostupna OVDJE. Preporuke za sprječavanje zaraze bolešću COVID-19 tijekom održavanja svadbenih obreda i slavlja dostupne su OVDJE.

(Izvor: HOK, HZJZ, koronavirus.hr)

Objavljena nova odluka Stožera CZ RH i Preporuke za obavljanje djelatnosti pripreme i posluživanja hrane (catering) tijekom epidemije COVID-19

Stožer CZ RH objavio je:
Odluku o privremenom uređivanju rada i ograničavanju radnog vremena ugostiteljskih objekata i drugih pružatelja ugostiteljskih usluga

  • Odlukom pravne ili fizičke osobe koje upravljaju ugostiteljskim objektima, pružatelji ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i obiteljska poljoprivredna gospodarstva obvezni su organizirati rad u skladu s općim i posebnim preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo koje su objavljene na njihovim mrežnim stranicama te osigurati da se njihovi zaposlenici i gosti pridržavaju utvrđenih epidemioloških mjera.
  • ugostiteljski objekti mogu raditi od 6,00 do 24,00 sata.
  • navedeno radno vrijeme odnosi se i na pružatelje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i obiteljska poljoprivredna gospodarstva, osim za usluge smještaja.
  • navedeno radno vrijeme ne odnosi se na ugostiteljske objekte iz skupina “Hoteli”, “Kampovi” i “Ostali ugostiteljski objekti za smještaj”, osim za ugostiteljske objekte drugih skupina koji rade u njihovom sastavu.
  • na prijedlog županijskog stožera civilne zaštite radno vrijeme ugostiteljskih objekata i drugih pružatelja ugostiteljskih usluga može se, za područje pojedine jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, dodatno ograničiti.

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je:
Preporuke za obavljanje djelatnosti pripreme i posluživanja hrane (catering) tijekom epidemije COVID-19

  • Za sve djelatnike i posjetitelje na vidljivom je mjestu potrebno postaviti obavijesti o potrebi pridržavanja općih higijenskih mjera i mjera fizičke udaljenosti te nošenju maski za lice ili medicinskih maski u objektu. Na ulazu u objekt i drugdje na vidnom mjestu u objektu mora biti istaknuta obavijest o maksimalnom dopuštenom broju gostiju koji se smiju nalaziti unutar objekta.
  • Svima treba stalno biti na raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo (na bazi alkohola u koncentraciji ne manjoj od 70% ili drugo dezinfekcijsko sredstvo prikladno za korištenje na koži s deklariranim virucidnim djelovanjem) uz istaknutu obavijest o potrebi dezinfekcije ruku prilikom dolaska i tijekom boravka u katering objektu.
  • Na mjestima predviđenima za održavanje događaja, priredbe ili manifestacije treba osigurati prostor od najmanje 4m2 korisne površine po osobi. Broj osoba pritom uključuje organizatore, sudionike i ostalo osoblje koje sudjeluje u organizaciji događaja.
  • Prilikom naručivanja mora se poštovati fizički razmak od najmanje 1,5 m između gostiju koji čekaju u redu. Za šankom je moguće naručiti i preuzeti hranu ili napitak bez zadržavanja, odnosno nije dopušteno zadržavanje za šankom
  • Određuje se jedan zaposlenik koji poslužuje unaprijed točno određeni broje stolova kako bi se što više smanjili miješanje zaposlenika i gostiju.
  • Ograničenje broja posjetitelja može se postići na način da se na raspolaganje stavi onaj broj stolova koji je moguće postaviti tako da su stolovi međusobno udaljeni najmanje 3 m, a za svakog gosta u prostoru treba biti osigurano 4 m2 površine prostora. Ulazak gostiju regulira se na način da sljedeći posjetitelj ili skupina posjetitelja može ući tek kad prethodna skupina posjetitelja napusti prostor objekta. Fizički razmak između pojedinih grupa posjetitelja mora biti najmanje 1,5 m. za stolovima mogu sjediti organizirane skupine gostiju pri čemu među pojedinim skupinama gostiju u objektu razmak mora biti najmanje 1,5 m. Primjerice, članovi jedne obitelji sjede udaljeni 1,5 m od druge skupine gostiju, čak i ako se radi o dugačkim stolovima koji su namijenjeni za sjedenje više osoba.
  • Okupljanja bilo koje vrste i sadržaja, koja uključuju više od 50 sudionika, moraju imati COVID-redara na svakih 50 okupljenih osoba. Svi sudionici moraju biti upoznati s mjerama prevencije za pojedini događaj. Za organizaciju okupljanja u skladu s mjerama kao i ishođenje svih potrebnih odobrenja odgovoran je organizator, a za provedbu uputa zaduženi su COVID-redati koje je dužan educirati i opremiti organizator skupa.
  • Nema stajaćih mjesta niti visokih stolova ako se za visokim stolovima omogućuj jedino stajanje gostiju oko stola. Za šankom (barsko posluživanje pića) postoje samo sjedeća mjesta i stajanje je zabranjeno, a objekti moraju imati dostupne visoke stolice za sjedenje razmaknute 1,5 metar jedna od druge.
  • Gosti su dužni unaprijed online rezervirati mjesto u ugostiteljskom objektu. Pružatelj usluge više ne nudi rezervacije nakon što su popunjena sva mjesta u objektu predviđena za boravak gostiju, a potkivajući propisane mjere.
  • Preporučuje se vođenje evidencije sudionika i osoblja radi lakšeg praćenja kontakata u slučaju eventualne pojave zaraze virusom SARS-CoC-2 pri čemu će se prikupljati osnovni podaci: ime, prezime i broj telefona.

Odluka je dostupna OVDJE. Preporuke za obavljanje djelatnosti pripreme i posluživanja hrane (catering) tijekom epidemije COVID-19 dostupne su OVDJE.

(Izvor: HOK, HZJZ, koronavirus.hr)

Objavljena nova odluka Stožera CZ RH i Preporuke za sprečavanje zaraze bolešću COVID-19 u ugostiteljskoj djelatnosti noćnih barova i klubova te ugostiteljskih objekata s terasama i bez njih

Stožer CZ RH objavio je:
Odluku o privremenom uređivanju rada i ograničavanju radnog vremena ugostiteljskih objekata i drugih pružatelja ugostiteljskih usluga

  • Odlukom pravne ili fizičke osobe koje upravljaju ugostiteljskim objektima, pružatelji ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i obiteljska poljoprivredna gospodarstva obvezni su organizirati rad u skladu s općim i posebnim preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo koje su objavljene na njihovim mrežnim stranicama te osigurati da se njihovi zaposlenici i gosti pridržavaju utvrđenih epidemioloških mjera.
  • ugostiteljski objekti mogu raditi od 6,00 do 24,00 sata.
  • navedeno radno vrijeme odnosi se i na pružatelje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i obiteljska poljoprivredna gospodarstva, osim za usluge smještaja.
  • navedeno radno vrijeme ne odnosi se na ugostiteljske objekte iz skupina “Hoteli”, “Kampovi” i “Ostali ugostiteljski objekti za smještaj”, osim za ugostiteljske objekte drugih skupina koji rade u njihovom sastavu.
  • na prijedlog županijskog stožera civilne zaštite radno vrijeme ugostiteljskih objekata i drugih pružatelja ugostiteljskih usluga može se, za područje pojedine jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, dodatno ograničiti.

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je:
Preporuke za sprečavanje zaraze bolešću COVID-19 u ugostiteljskoj djelatnosti noćnih barova i klubova

  • maksimalan broj osoba na otvorenim ili u zatvorenim prostorima podložan je promjeni sukladno rezultatima situacijske analize i kontinuirane epidemiološke procjene stanja te se trenutno određuje sukladno veličini prostora prema kriteriju 4 m2 korisne površine prostora po osobi. Ne dopuštaju se stajaća mjesta niti visoki stolovi ako se za visokim stolovima omogućuje jedino stajanje gostiju.
  • javna okupljanja bilo koje vrste i sadržaja, koja uključuju više od 50 sudionika, moraju imati COVID-redara na svakih 50 okupljenih osoba. Svi sudionici moraju biti upoznati s mjerama prevencije za pojedini događaj. Za organizaciju okupljanja u skladu s mjerama kao i ishođenje svih potrebnih odobrenja odgovoran je organizator, a za provedbu uputa zaduženi su COVID-redari koje je dužan educirati i opremiti organizator skupa.
  • objektima tipa noćni bar ili klub preporučuje se vođenje evidencije sudionika i osoblja radi lakšeg praćenja kontakata u slučaju eventualne pojave zaraze virusom SARS-CoC-2 pri čemu će se prikupljati osnovni podaci: ime, prezime i broj telefona.
  • ograničenje broja posjetitelja može se postići na način da se na raspolaganje stavi onaj broj stolova koji je moguće postaviti na udaljenost od 3 metra tako da su gosti koji sjede za stolovima međusobno udaljeni 1,5 metara. Najveći broj posjetitelja koji mogu istovremeno boraviti u zatvorenim i na otvorenim prostorima, uz poštivanje preporučenog fizičkog razmaka od 1,5 metara među posjetiteljima, organizator će odrediti sukladno veličini prostora prema kriteriju 4m2 korisne površine prostora po osobi.
  • preporučuje se, ako postoji mogućnost, organiziranje rada klubova na otvorenom. Na otvorenom se ne dopuštaju stajaća mjesta niti visoki stolovi ako se za visokim stolovima omogućuje jedino stajanje gostiju oko stola. Za šankom (barsko posluživanje pića) postoje samo sjedeća mjesta.
  • plesni podij u funkciji prostora za ples nije dopušten. Na prostoru plesnog podija preporučuje se postavljanje sjedećih mjesta uz uvjet da stolovi budu na udaljenosti od 3 metra.
  • Dezinficijens mora biti dostupan na više mjesta u prostoru i to najmanje 1 doza od 500 ml na svakih 10 osoba, a preporučljivo na svakom stolu

Preporuke za sprječavanje infekcije u ugostiteljskim objektima s terasama i bez njih te u ugostiteljskim objektima u smještajnim kapacitetima

  • Radi sprječavanja širenja infekcije tijekom boravka u ugostiteljskim objektima s terasama i bez njih te u ugostiteljskim objektima u smještajnim kapacitetima potrebno je osigurati fizički razmak među posjetiteljima te između posjetitelja i zaposlenika. Ove se preporuke odnose i na obiteljska poljoprivredna gospodarstva koja u sklopu svog rada i funkcioniranja kao pravnog subjekta nude usluge smještaja, organizacije proslava, poslužuju hranu, piće i napitke.
  • U prostoru ugostiteljskog objekta dopušta se onoliko osoba koliko ih objekt može primiti na način da korisna površina objekta ima 4 m2 površine po svakom gostu. Na ulazu u objekt i drugdje na vidnom mjestu u objektu mora biti istaknuta obavijest o maksimalnom dopuštenom broju gostiju koji se smiju nalaziti unutar objekta.
  • Ograničenje broja posjetitelja može se postići na način da se na raspolaganje stavi onaj broj stolova koji je moguće postaviti tako da su stolovi međusobno udaljeni najmanje 3 m a za svakog gosta u prostoru treba biti osigurano 4 m2 površine prostora. Ulazak gostiju regulira se na način da sljedeći posjetitelj ili skupina posjetitelja može ući tek kad prethodna skupina posjetitelja napusti prostor objekta. Fizički razmak između pojedinih grupa posjetitelja mora biti najmanje 1,5 m. Za stolovima mogu sjediti organizirane skupine gostiju pri čemu među pojedinim skupinama gostiju u objektu razmak mora biti najmanje 1,5 m. Primjerice, članovi jedne obitelji sjede udaljeni 1,5 m od druge skupine gostiju, čak i ako se radi o dugačkim stolovima koji su namijenjeni za sjedenje više osoba.
  • U objektima se stolovi do dolaska gostiju drže praznima, a pribor se servira kada gosti sjednu. Preporučuje se jelovnike istaknuti na ulazu ili drugom vidljivom mjestu na odgovarajući način u plastificiranom obliku, odnosno preporučuje se ukloniti klasične oblike jelovnika. Moguće je posjetiteljima dati usmenu preporuku ili na koji drugi prihvatljivi način iskazati ponudu hrane i pića
  • Okupljanja bilo koje vrste i sadržaja, koja uključuju više od 50 sudionika, moraju imati COVID-redara na svakih 50 okupljenih osoba. Svi sudionici moraju biti upoznati s mjerama prevencije za pojedini događaj. Za organizaciju okupljanja u skladu s mjerama kao i ishođenje svih potrebnih odobrenja odgovoran je organizator a za provedbu uputa zaduženi su COVID-redari koje je dužan educirati i opremiti organizator skupa.
  • Dezinficijens mora biti dostupan na više mjesta u prostoru i to najmanje 1 doza od 500 ml na svakih 10 osoba, a preporučljivo na svakom stolu

Odluka je dostupna OVDJE. Preporuke za sprječavanje zaraze bolešću COVID-19 u ugostiteljskoj djelatnosti noćnih barova i klubova dostupna je OVDJE. Preporuke za sprječavanje infekcije u ugostiteljskim objektima s terasama i bez njih te u ugostiteljskim objektima u smještajnim kapacitetima dostupne su OVDJE.

(Izvor: HOK, HZJZ, koronavirus.hr)

Odluka o izmjenama Odluke o nužnim mjerama za organizaciju okupljanja na kojima je prisutno više od sto sudionika za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19

Uvode se nužne mjere za organizaciju okupljanja na kojima je prisutno više od 50 sudionika. Organizatori okupljanja koji očekuju dolazak više od 50 sudionika obvezni su teritorijalno nadležnoj službi civilne zaštite Ravnateljstva civilne zaštite putem elektroničke pošte županijskog centra 122, najkasnije 48 sati prije planiranog početka okupljanja, dostaviti obavijest o održavanju okupljanja.

Obavijest obvezno sadrži:

– svrhu, mjesto, dan i vrijeme održavanja okupljanja
– podatke o kontakt osobi
– očekivani broj sudionika

Organizatori okupljanja na kojima je prisutno više od 50 sudionika obvezni su voditi pisanu evidenciju sudionika sukladno uputama i preporukama HZJZ-a. Evidenciju je organizator obvezan čuvati najmanje 14 dana.

Odluku možete pronaći OVDJE.

(Izvor: HOK)