Hrvatska obrtnička komora započinje s provedbom ispita kojim se dokazuje osnovno znanje o poučavanju učenika na naukovanju

Osobe koje u skladu sa Zakonom o obrtu udovoljavaju uvjetima da postanu mentori, a nemaju položen majstorski ispit, u svrhu ishođenja dozvole (licencije) za provedbu naukovanja trebaju položiti ispit kojim se dokazuje osnovno znanje o poučavanju učenika na naukovanju.

Ispiti će se provoditi u područnim obrtničkim komorama, a mogu se prijaviti putem stranice http://obrazovanje.hok.hr/ ili osobno u područnoj obrtničkoj komori. Na navedenoj stranici može se predati zahtjev za priznavanje ovog ispita na temelju prethodno stečenog obrazovanja koje se dokazuje odgovarajućom ispravom ili zatražiti izdavanje duplikata uvjerenja.

Otvorene su prijave za rokove koji će se održati krajem veljače i tijekom ožujka. Točne rokove određuje područna obrtnička komora.

Kontakt podatke područnih obrtničkih komora možete pronaći na stranici Hrvatske obrtničke komore https://www.hok.hr/sites/default/files/page-docs/2020-06/Odjeli_za_obrazovanje_po_POK-ovima_2020-06-29_0.pdf. Za sva pitanja oko prijave i polaganja ispita potrebno se obratiti izravno u područnu obrtničku u kojoj se ispit namjerava polagati.

Više informacija o uvjetima ishođenja dozvole (licencije) možete pronaći na poveznici https://www.hok.hr/obrazovanje/strukovno-obrazovanje-za-programe-vezanih-obrta/licenciranje.

Izvor:HOK

Produljen rok za prijavu projekta “Naukovanje za obrtnička zanimanja”

Na traženje Hrvatske obrtničke komore produljen je rok za podnošenje prijava na Projekt “Naukovanje za obrtnička zanimanja” za 2020. godinu do 13. veljače 2021. godine.

Predmet ovog Otvorenog javnog poziva je dodjela bespovratnih sredstava Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) temeljem Programa dodjele potpora male vrijednosti za poticanje naukovanja za obrtnička zanimanja za razdoblje 2019.  do 2020. godina, KLASA: 311-01/19-01/97, URBROJ: 526-04-01-02/1-19-1 od 10. rujna 2019. godine, KLASA: 311-01/19-01/97, URBROJ: 526-04-01-02/1-19-5 od 14. studenog 2019. godine, KLASA: 311-01/19-01/97, URBROJ: 526-04-01-02-02/2-20-9 od 16. ožujka 2020. godine i KLASA: 311-01/19-01/97, URBROJ: 526-04-01-02-02/2-20-13 od 4. prosinca 2020. godine (u daljnjem tekstu Program) za Projekt „Naukovanje za obrtnička zanimanja“ za 2020. godinu (u daljnjem tekstu: Projekt).

Otvoreni javni poziv se objavljuje na mrežnim stranicama Ministarstva (https://gospodarstvo.gov.hr/). Prijave se zaprimaju isključivo od 4. siječnja 2021. godine, a otvoren je do 13. veljače 2021. godine.

Prioritet ovog Otvorenog javnog poziva je poticanje gospodarskih subjekata na sudjelovanje u obrazovanju učenika koji stječu zanimanja u sustavu vezanih obrta po Jedinstvenom modelu obrazovanja (JMO) čime se doprinosi stjecanju vještina za samostalan rad u zanimanju te razvoju socijalnih i poduzetničkih kompetencija učenika.

Ciljevi ovog Otvorenog javnog poziva su:

·       neposredno u gospodarstvu osigurati usvajanje ključnih vještina i kompetencija u obrtničkim zanimanjima

·       osigurati kvalitetno obrazovane kadrove koji mogu potaknuti zapošljavanje i samozapošljavanje u obrtništvu.

Davatelj potpore je Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja.

Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Otvorenog javnog poziva je 36.000.000,00 kuna.

Ovaj Otvoreni javni poziv namijenjen je mikro, malim i srednjim poduzećima.

Prijavu mogu podnijeti:

·       Mikro, mala i srednja poduzeća (isključivo obrti, trgovačka društva, zadruge i ustanove) koja izvode naukovanje za učenike koji se obrazuju za zanimanja u sustavu vezanih obrta po Jedinstvenom modelu obrazovanja (JMO) iz Pravilnika o vezanim i povlaštenim obrtima i načinu izdavanja povlastica („Narodne novine“, broj 42/08).

Dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenje uvjeta za podnositelje prijava koji su u sustavu prijave poreza na dobit te dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenje uvjeta za podnositelje prijava koji su u sustavu prijave poreza na dohodak dostupna je na str. 5 JP https://gospodarstvo.gov.hr/UserDocsImages/dokumenti/Otvoreni%20javni%20poziv%20Naukovanje%20za%20obrtni%C4%8Dka%20zanimanja%20za%202020.%20godinu.pdf

Prihvatljive aktivnosti su:

·       izvođenje naukovanja za zanimanja u sustavu vezanih obrta po Jedinstvenom modelu obrazovanja (JMO)

Prihvatljivi troškovi su:

·       troškovi vezani uz iznos prosječnih nagrada koje se u tekućoj školskoj godini isplaćuju učenicima koji se obrazuju u zanimanjima u sustavu vezanih obrta po Jedinstvenom modelu obrazovanja (JMO) za vrijeme provedeno na naukovanju.  Minimalna naknada po satu iznosi za učenike:

·       razreda 3,73 kuna

·       razreda 7,46 kuna

·       razreda 9,32 kuna.

Visina nagrade određuje se prema ostvarenoj prosječnoj neto plaći u Republici Hrvatskoj u prethodnoj godini, i to: u prvoj godini obrazovanja 10%, u drugoj godini obrazovanja 20% i u trećoj godini obrazovanja 25% ostvarene prosječne neto plaće u Republici Hrvatskoj u prethodnoj godini. Iznos nagrade može biti i viši od propisanog.

·       Naknada mentoru koja se utvrđuje prema prosječnoj vrijednosti sata rada temeljem  bruto II plaće mentora koji provodi naukovanje. Fond sati za učenike na naukovanju – polaznike prvog razreda ne može iznositi više od 560 sati, drugog razreda 630 sati i trećeg razreda 640 sati. Visina naknade mentoru utvrđuje se na način da se prosječna vrijednost jednog sata rada iz bruto II plaće (na razini cijele godine) množi s navedenim maksimalnim brojem sati za određenu godinu obrazovanja. Visina bruto II plaće mentora koji izvode naukovanje koji su u statusu zaposlenika u obrtu ili pravnoj osobi te s navedene osnove za svoj rad primaju plaću utvrđuje se temeljem Potvrde o visini dohotka i primitaka izdane od nadležne Porezne uprave, a mentora u ostalim statusima sukladno Naredbi o iznosima osnovica za obračun doprinosa za obvezna osiguranja za 2020. godinu („Narodne novine“, broj 125/19)7.

·       nabava opreme, strojeva, sitnog inventara i potrošnog materijala povezano s potrebama učenika na naukovanju.

Neprihvatljivi troškovi su:

·       troškovi nastali prije početka školske godine 2020./2021. odnosno prije 1. rujna 2020. godine, učeničke nagrade isplaćene u gotovini temeljem isplatnica/potvrda, troškovi naknade učenicima koji se obrazuju u sustavu obrazovanja odraslih, literatura, registracija, ishođenje minimalno-tehničkih uvjeta, obvezne pristojbe, liječnički pregled i slično, obrazovanje za zanimanja koja nisu predmet ovog Otvorenog javnog poziva, ostali oblici naknada učenicima koji se ne odnose isključivo na nagradu za ostvarene sate naukovanja, nabava opreme, usluga i radova koje isporučuju ili obavljaju partnerski i povezani subjekti s Podnositeljem prijave, porez na dodanu vrijednost (bez obzira je li je poduzetnik u sustavu PDV-a ili nije), nabava rabljene opreme i strojeva, nabava/kupovina/najam vozila, troškovi prijevoza/transporta/dobave predmeta nabave, carinske i uvozne pristojbe ili bilo koje druge naknade (bankovne naknade, tečajne razlike i slično), troškovi izgradnje, dogradnje, prilagodbe ili kupovine poslovnog prostora ili zemljišta, priprema, uvođenje i certificiranje sustava upravljanja kvalitetom i normi te stjecanje prava uporabe znaka Hrvatska kvaliteta, Izvorno hrvatsko, Hrvatski otočni proizvod te Znaka tradicijskog odnosno umjetničkog obrta, upravljanje i zaštita intelektualnog vlasništva, usluga korištenja vanjskih subjekata u razvoju proizvoda (atestiranje opreme i instalacija, testiranje proizvoda, promotivne aktivnosti, grafička rješenja i inovacija u dizajnu proizvoda, ambalaži i drugo), marketinške aktivnosti, troškovi studija, tečajevi stranog jezika, najam opreme, obnavljanje certifikata i kontrolni audit, web-hosting, oglašavanje u medijima, dnevnice, catering odnosno usluga pripreme, dostave i posluživanja hrane i pića, konzumacija hrane i pića u i izvan ugostiteljskih objekata.

Najniži iznos potpore koji se može dodijeliti je 15.000,00 kuna, a najviši 500.000,00 kuna.

Maksimalni intenzitet potpore koji se može dodijeliti po namjenama iznosi:

·       do 80% prihvatljivih troškova vezanih uz iznos prosječnih nagrada koje se u tekućoj školskoj godini isplaćuju učenicima koji se obrazuju u zanimanjima u sustavu vezanih za vrijeme provedeno na naukovanju,

·       do 30% ukupno procijenjenih troškova po svim namjenama za pokriće troška nabave opreme, strojeva, sitnog inventara i potrošnog materijala povezanog s potrebama učenika na naukovanju.

Za troškove naknade jednom mentoru može se dodijeliti 60.000,00 kuna, za naknadu dvojici mentora 120.000,00 kuna i za naknadu trojici ili više mentora 180.000,00 kuna. Sredstva za odobrene potpore isplaćuju se korisnicima jednokratno u ukupnom iznosu dodijeljene potpore.

Bespovratne potpore mikro, malim i srednjim poduzećima temeljem ovog Otvorenog javnog poziva dodjeljuju se sukladno Uredbi Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (Službeni list Europske unije L 352, 24.12.2013.) te su Podnositelji prijave dužni uz prijavu priložiti Izjavu o korištenim potporama male vrijednosti. Temeljem de minimis Uredbe maksimalan iznos svih potpora male vrijednosti, koje jednom poduzetniku mogu biti dodijeljene tijekom razdoblja od tri fiskalne godine ne smije biti veći od 200.000 EUR, uključujući i potporu dobivenu u okviru ovog Otvorenog javnog poziva. Pojmom „jedan poduzetnik” sukladno Uredbi obuhvaćena su sva poduzeća koja su u najmanje jednom od sljedećih međusobnih odnosa:

·       jedno poduzeće ima većinu glasačkih prava dioničara ili članova u drugom poduzeću

·       jedno poduzeće ima pravo imenovati ili smijeniti većinu članova upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela drugog poduzeća

·       jedno poduzeće ima pravo ostvarivati vladajući utjecaj na drugo poduzeće prema ugovoru sklopljenom s tim poduzećem ili prema odredbi statuta ili društvenog ugovora tog poduzeća;

·       jedno poduzeće koje je dioničar ili član u drugom poduzeće, kontrolira samo, u skladu s dogovorom s drugim dioničarima ili članovima tog poduzeća, većinu glasačkih prava dioničara ili glasačkih prava članova u tom poduzeću.

Poduzeća koja su u bilo kojem od navedenih odnosa preko jednog ili više drugih poduzeća isto se tako smatraju jednim poduzetnikom. Prije dodjele bespovratne potpore, Ministarstvo će izvršiti provjeru svih dodijeljenih bespovratnih de minimis potpora sukladno de minimis Uredbi. Ako se utvrdi da je Korisniku potpore blokiran poslovni račun, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja neće izvršiti isplatu sredstava te se oslobađa obveze isplate odobrenih sredstava. Ministarstvo će dopisom obavijestiti Korisnika potpore o navedenome.

Prijava za dodjelu bespovratne potpore podnosi se putem pripadajućeg Prijavnog obrasca. Uz ispunjeni Prijavni obrazac obavezno se prilaže i tražena dokumentacija.

Prijava (Prijavni obrazac s traženom dokumentacijom) se podnosi Ministarstvu neposredno ili putem pošte od 4. siječnja do 13. veljače 2021. godine na adresu:

MINISTARSTVO GOSPODARSTVA I ODRŽIVOG RAZVOJA

„Prijava na Otvoreni javni poziv – Naukovanje za obrtnička zanimanja“ za 2020. godinu

Ulica grada Vukovara 78

10000 ZAGREB

Prijave zaprimljene prije i nakon propisanog vremenskog roka objavljenog Otvorenog javnog poziva neće se uzimati u razmatranje.

Obvezna dokumentacija popisana je na str. 11, 12, 13 JP https://gospodarstvo.gov.hr/UserDocsImages/dokumenti/Otvoreni%20javni%20poziv%20Naukovanje%20za%20obrtni%C4%8Dka%20zanimanja%20za%202020.%20godinu.pdf

Sredstva se odobravaju korisnicima koji udovoljavaju uvjetima za dodjelu potpore prema redoslijedu zaprimanja prijava do konačne raspodjele ukupnog iznosa proračunskih sredstava. Odluku o dodjeli bespovratnih potpora na temelju prijedloga Povjerenstva za provedbu Projekta „Naukovanje za obrtnička zanimanja“ za 2020. godinu, donosi ministar gospodarstva i održivog razvoja koja predstavlja temelj za zaključivanje Ugovora o dodjeli bespovratne potpore s korisnicima.

Pristigle prijave provjeravat će se sukladno Obrascu za administrativnu provjeru i provjeru prihvatljivosti, a u slučaju bilo kojeg odgovora „NE“ bit će odbačene te se neće uzimati u obzir za dodjelu potpore, odnosno Podnositelj prijave će biti pozvan da dopuni dokumentaciju. U slučaju odbacivanja prijave, Podnositelju prijave uputiti će se pisana obavijest o razlozima odbacivanja prijave u roku od 45 dana od dana zaprimanja prijave.

Obrazac za administrativnu provjeru i provjeru prihvatljivosti dostupan je na stranicama – 14-19 JP https://gospodarstvo.gov.hr/UserDocsImages/dokumenti/Otvoreni%20javni%20poziv%20Naukovanje%20za%20obrtni%C4%8Dka%20zanimanja%20za%202020.%20godinu.pdf    

Korisnik je u roku od 10 (deset) radnih dana dužan dostaviti potpisani Ugovor o dodjeli bespovratne potpore i solemniziranu bjanko zadužnicu. Ako Korisnik ne dostavi potpisani Ugovor o dodjeli bespovratne potpore i solemniziranu bjanko zadužnicu u propisanom roku, smatrat će se da je odustao od dodijeljene bespovratne potpore. Obveza Korisnika kojem su dodijeljena bespovratna sredstva po ovom Projektu je da ista utroši sukladno utvrđenim namjenama. Najkasnije do 30. rujna 2021. godine Ministarstvu se dostavlja završno izvješće putem obrasca Završnog izvještaja o korištenju sredstava po Ugovoru za provedbu Programa „Naukovanje za obrtnička zanimanja“ za 2020. godinu s pripadajućim dokazima o namjenskom utrošku sredstava te dokaze o namjenskom utrošku odobrenih sredstava za period siječanj-kolovoz 2021. godine (izvodi sa žiro računa odnosno drugi relevantni dokazi o isplati nagrade učenicima na njihov osobni račun i evidencija nazočnosti na naukovanju, računi i/ili izvodi iz bankovnog žiro računa temeljem kojih se dokazuju namjenski utrošena sredstva u svezi nabave opreme, strojeva, sitnog inventara i potrošnog materijala povezanog s potrebama učenika na naukovanju te preslike platnih listi mentora ukoliko je isti zaposlenik u mikro, malom ili srednjem poduzeću). Zahtjev Korisnika za produljenje ugovorenog roka za dostavu dokaza o namjenskom utrošku dodijeljenih sredstava, Ministarstvu se može podnijeti najkasnije 7 dana prije isteka  ugovorenog roka. NAPOMENA: Ponude i predračuni ne predstavljaju prihvatljiv dokaz o namjenskom trošenju sredstava. Nalog za plaćanje, potvrda o izvršenom plaćanju, carinske

deklaracije, kompenzacija i cesija ne prihvaćaju se kao dokaz o izvršenom plaćanju. Korisnici bespovratne potpore potpisom Ugovora bespovratne potpore daju suglasnost da se u okviru promidžbenih aktivnosti medijski prati provedba Programa i Projekta putem kojeg su ostvarili bespovratna sredstva (pristup poslovnim objektima, intervju, snimanje i sl.). Korisnik svojim potpisom Ugovora o dodjeli bespovratne potpore pristaje na javnu objavu svojih podataka u kontekstu dodjele potpora. Korisnik bespovratne potpore dužan je o vlastitom trošku istaknuti na vidljivom mjestu (primjerice na mrežnoj stranici ili u poslovnom prostoru) informaciju da je ostvario bespovratna sredstva iz Europskog socijalnog fonda. Predlošci će biti dostupni na mrežnim stranicama Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja.

U svrhu provođenja kontrole namjenskog korištenja sredstava Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja je ovlašteno izvršiti provjeru korištenja odobrenih sredstava obilaskom Korisnika i njegovih poslovnih objekata te uvidom u dokumentaciju na temelju koje je ostvarena potpora. Korisnici kod kojih se prilikom kontrole utvrdi nenamjensko trošenje sredstava, bit će dužni vratiti dodijeljena sredstva s pripadajućom zakonskom zateznom kamatom te će ih se uvrstiti na popis korisnika koji nisu namjenski koristili sredstva. Ukoliko korisnici ne izvrše sve obveze preuzete Ugovorom o dodjeli bespovratne potpore, Programom, ovim Otvorenim javnim pozivom te dokumentacijom koja je sastavni dio istog ili ne izvrše povrat nenamjenski odnosno neopravdano iskorištenih sredstava, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja ima pravo podnijeti bjanko zadužnicu na prisilnu naplatu

Preliminarne informacije o statusu Prijave za dodjelu bespovratne potpore raspoložive su putem poveznice: http://poticaji.mingo.hr/.

Podnositelji prijava se za potrebne informacije u svezi podnošenja Prijave upućuju na službenu stranicu Ministarstva (gospodarstvo.gov.hr) na kojoj će se kontinuirano objavljivati odgovori na najčešća pitanja.

Upiti vezanu uz prijavu na ovaj Otvoreni javni poziv dostavljaju se zaključno do 30. siječnja 2021. godine putem elektroničke pošte na adresu: naukovanje@mingor.hr

Informacije o statusu raspoloživih sredstava objavit će se na mrežnim stranicama Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja (https://gospodarstvo.gov.hr).

Izvor:HOK

INFORMACIJE O OBRADI PODATAKA U SVRHU UTVRĐIVANJA ŠTETE NASTALE OD POTRESA U PROVEDBI HUMANITARNE AKCIJE “OBRTNICI ZA STRADALE OD POTRESA”

1. Opće informacije

Hrvatska obrtnička komora (u daljnjem tekstu HOK), OIB:96583527575, Ilica 49, 10000 Zagreb

U obavljanju svoje djelatnosti HOK obrađuje osobne podatke poštujući sve relevantne zakone i propise.

2. Kontakt

Email: hok@hok.hr

Tel: 01 4806 666

3. Službenik za zaštitu osobnih podataka HOK je sukladno Općoj Uredbi o zaštiti podataka (EU) 2016/679 (dalje u

tekstu: “Uredba”), propisima koji uređuju zaštitu osobnih podataka i ostalim podzakonskim aktima imenovala Službenika za zaštitu osobnih podataka kojeg se može kontaktirati na gore navedenu e-mail adresu ili telefonski u pogledu svih pitanja vezanih za obradu Vaših osobnih podataka i ostvarivanja Vaših prava zaštite osobnih podataka.

4. Svrha prikupljanja osobnih podataka

Vaše osobne podatke HOK obrađuje sa svrhom poduzimanja radnji vezanih za Vašu prijavu za utvrđivanje štete nastale od potresa u provedbi humanitarne akcije “Obrtnici za stradale od potresa”.

Svrha obrade osobnih podataka je organizacija provedbe humanitarne akcije.

Pravni temelj obrade Vaših osobnih podataka u ovu svrhu je legitimni interes HOK-a koji se sastoji od administrativnih potreba organizacije humanitarne akcije.

5. Kategorije osobnih podataka koje HOK obrađuje Kako bi se ostvarila svrha obrade, obrada Vaših osobnih podataka obuhvaća:

tvrtka obrta (naziv obrta, ime i prezime vlasnika obrta, adresa sjedišta obrta), lokaciji poslovnog prostora (adresa), OIB obrtnika, broj žiro-računa obrta te naziv i sjedište banke u  kojoj se vodi te kontaktne podatke obrtnika. Stanje objekta će se fotografirati.

6. Korištenje i obrada osobnih podataka

Vaše osobne podatke možemo koristiti radi poduzimanja radnji vezanih za Vašu prijavu za sudjelovanje u provedbi humanitarne akcije, s ciljem organizacije utvrđivanja štete nastale od potresa i provedbe humanitarne akcije “Obrtnici za stradale od potresa”.

7. Dijeljenje Vaših osobnih podataka

HOK jamči da se Vaši osobni podaci obrađuju isključivo u svrhe koje su navedene u točki 4. ovog Dokumenta a mogu se dijeliti:

*             financijskim institucijama

*             tijelima komorskog sustava

*             organizacijskim partnerima

*             javnim tijelima u slučajevima propisanim zakonom

8. Zadržavanje Vaših osobnih podataka

Vaši osobni podaci biti će pohranjeni deset godina od završetka humanitarne akcije.

9. Vaša prava

Općenito imate slijedeća prava:

*             imate pravo tražiti pristup i ispravljanje ili brisanje Vaših

osobnih podataka.

*             imate i pravo uložiti prigovor na obradu Vaših osobnih podataka i

zatražiti ograničenje obrade Vaših osobnih podataka.

*             imate pravo na prenosivost podataka odnosno pravo primiti svoje

osobne podatke u strukturiranom, uobičajenom obliku i strojno čitljivom obliku.

Vaša prava možete ostvariti pisanim putem na adresi Voditelja obrade osobnih podataka Hrvatska obrtnička komora, Ilica 49, 10000 Zagreb, s naznakom “Za Službenika za zaštitu osobnih podataka”, Elektronička pošta: hok@hok.hr

Pravo na pristup osobnim podacima možete ostvariti isključivo osobnim dolaskom u HOK kod osobe zadužene za zaštitu osobnih podataka uz predočenje osobne identifikacijske isprave (osobna iskaznica, putovnica i slično).

10. Pravo na podnošenje prigovora nadzornom tijelu Imate pravo na podnošenje prigovora na obradu Vaših osobnih podataka nadležnom nadzornom tijelu odnosno Agenciji za zaštitu osobnih podataka sukladno Općoj Uredbi o zaštiti podataka (EU) 2016/679 i važećim pravnim propisima koji uređuju zaštitu osobnih podataka u Republici Hrvatskoj.

Napomena: Svi izrazi koji se koriste u ovom tekstu, a imaju rodno značenje, bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, obuhvaćaju na jednak način muški i ženski rod. Izvor: HOK

Nova usluga ePorezne COVID-19 – Zahtjev za nadoknadu dijela ili svih plaćenih fiksnih troškova u sklopu mjere potpore za očuvanje radnih mjesta

Obavještavamo sve porezne obveznike kojima je Odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske od 27. studenoga 2020. i 8. siječnja 2021. godine obustavljen rad da je putem usluge ePorezna omogućeno slanje „Zahtjeva za nadoknadu dijela ili svih plaćenih fiksnih troškova u sklopu mjere potpore za očuvanje radnih mjesta“.

Popunjen Zahtjev podnosi se nadležnoj ispostavi Porezne uprave putem sustava ePore​zna najkasnije do 15. veljače 2021. Iznimno, poduzetnici koji nisu korisnici ePorezne dostavljaju popunjen Zahtjev​ korištenjem servisa Porezne uprave „Pišite nam“.


Pravo na nadoknadu plaćenih svih ili dijela fiksnih troškova za mjesec prosinac 2020. ostvaruju:
• poduzetnici kojima je Odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske od 27. studenoga 2020. godine obustavljen rad
• poduzetnici kojima je pad prihoda/primitaka u mjesecu prosincu 2020. godine u odnosu na prosinac 2019. godine bio najmanje 60%
• poduzetnici koji su započeli s radom tijekom 2020. godine kojima je pad prihoda/primitaka  u mjesecu prosincu 2020. godine u odnosu na studeni 2020. godine bio najmanje 60%. Više informacija vezanih uz izvanredno stanje izazvano širenjem virusa COVID – 19 (paket mjera iz prosinca 2020.) možete pročitati OVDJE.

Potpora za očuvanje radnih mjesta – Skraćivanje radnog vremena/čekanje na posao

Cilj mjere: Očuvanje radnih mjesta kod poslodavaca kod kojih je zbog posebne okolnosti uvjetovane Koronavirusom (COVID -19) došlo do privremenog smanjenja opsega posla.

Predaja zahtjeva i prateće dokumentacije vrši se isključivo putem on line aplikacije na web adresi www.hzz.hr. Zavod zadržava pravo traženja dostave dokumentacije i na drugačiji način.

Ova predložena mjera ne bi trebala imati elemente/obilježja državne potpore, niti potpore male vrijednosti jer je sastavni dio gospodarskih mjera Vlade RH koje spadaju u očuvanje radnih mjesta u najugroženijim sektorima.

Poslodavci koji koriste mjere HZZ-a i drugih davatelja, a kojima je trošak plaće opravdani trošak, ne mogu istovremeno koristiti obje mjere.

Poslodavci mogu koristiti mjeru ako su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO – a do zadnjeg dana u mjesecu koji prethodi mjesecu prijave.

Prilikom podnošenja zahtjeva poslodavac za potporu može navesti samo radnike koji su kod njega bili zaposleni na zadnji dan u mjesecu koji prethodi mjesecu prijave

Poslodavac ne može podnijeti zahtjev za korištenje potpore za radnike kojima teče otkazni rok.

Poslodavci koji nisu isplatili utvrđenu ili propisanu plaću prema ugovoru o radu, pravilniku o radu, kolektivnom ugovoru ili posebnom propisu za sve mjesece koji prethode mjesecu za koji se traži potpora ne mogu koristiti mjeru.

Poslodavac je dužan plaću ili dio plaće za koju traži potporu iskazati u Obrascu JOPPD pod posebnom oznakom sukladno odredbama Pravilnika o porezu na dohodak.

Tvrtke u stečaju mogu koristiti ovu mjeru ukoliko, imaju zaposlene i podmiruju svoje obveze.

Udruge i ustanove koje nisu u sustavu poreza na dobit ne mogu koristiti mjeru.

Kod poslodavca ili dijelovima poslodavca za čije se radnike privremeno skraćuje puno radno vrijeme, u mjesecima za koje se prima potpora, radno vrijeme ne može biti organizirano u nejednakom trajanju osim kada je to potrebno zbog procesa rada organiziranog u smjenama i ne može se naložiti prekovremeni rad.

Poslodavac za vrijeme korištenja Potpore ne smije:

određivati prekovremeni rad radnicima za koje je dodijeljena potpora

zapošljavati radnike na radna mjesta koja mogu obavljati radnici za koje koristi potporu;

koristiti rad ustupljenih radnika odnosno povremeni rad učenika ili studenata;

ugovoriti ili naložiti rad na izdvojenom mjestu rada (rad na daljinu) radnicima za koje je dodijeljena potpora

Više na: https://mjera-orm.hzz.hr/skracivanje-radnog-vremena-2021/

Potpora za očuvanje radnih mjesta u zaštitnim radionicama, integrativnim radionicama i radnim jedinicama za zapošljavanje osoba s invaliditetom

Cilj mjere je: Očuvanje radnih mjesta kod poslodavaca kojima je zbog posebne okolnosti uvjetovane Koronavirusom (COVID -19) narušena gospodarska aktivnost.

·       Ova potpora nema obilježja državne potpore male vrijednosti jer je sastavni dio gospodarskih mjera Vlade RH koje spadaju u očuvanje radnih mjesta u najugroženijim sektorima. Usmjerena je na poslodavce koji obavljaju gospodarsku djelatnost.

·       Poslodavci koji koriste mjere HZZ-a i drugih davatelja, a kojima je opravdani trošak plaće, ne mogu istovremeno koristiti obje mjere. Zabrana kumulacije opravdanog troška iste namjere po različitim mjerama. Poslodavci mogu odabrati:

o       Mirovanje ugovornih obveza po aktivnim ugovorima mjera APZ-a HZZ-a koji uključuju trošak plaće i koristiti ovu mjeru.

o       Istekom razdoblja korištenja ove mjere nastavljaju u preostalom razdoblju koristiti mjeru APZ-a koju su prvotno stavili u mirovanje, na način koji će biti reguliran Aneksom ugovora.

·       Za radnike zaposlene nakon 31. prosinca 2020. g. bez obzira na razlog zapošljavanja ne može se odobriti potpora.

·       U potporu ulaze radnici koje je poslodavac naveo u trenutku podnošenja zahtjeva.

·       Poslodavci koji nisu isplatili plaću/e za prosinac 2020.g., ne mogu koristiti mjeru.

·       Poslodavci kojima je inspekcijskim nadzorom utvrđeno kršenje Odluke Vlade Republike Hrvatske o iznimnim mjerama kontrole cijena za određene proizvode ne mogu koristiti potporu.

·       Tvrtke u likvidaciji ili stečaju mogu koristiti ovu mjeru ukoliko imaju zaposlenih i podmiruju svoje obveze.

·       Svi poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 30.11.2020. godine mogu koristiti mjeru.

Poslodavci trebaju dokazati da su u mjesecu koji prethodi mjesecu za koji se traži potpora imali pad prometa/prihoda za najmanje 50% u odnosu na isti mjesec prethodne godine i to temeljem predaje PDV obrasca Poreznoj upravi:

·       za prosinac 2019. godine i prosinac 2020. godine za dobivanje potpore za siječanj 2021.

·       za siječanj 2020. godine siječanj 2020. godine za dobivanje potpore za veljače 2021.

·       za veljaču 2020. godine i veljaču 2020. godine za dobivanje potpore za ožujak 2021.

·       za ožujak 2020. godine i ožujak 2020. godine za dobivanje potpore za travanj 2021.

·       za travanj 2020. godine i travanj 2020. godine za dobivanje potpore za svibanj 2021.

·       za svibanj 2020. godine i svibanj 2020. godine za dobivanje potpore za lipanj 2021.

Tromjesečni obveznici PDV-a dokazuju pad prometa/prihoda od 50% u četvrtom tromjesečju 2020. godine ili prvom tromjesečju 2021. u odnosu na četvrto tromjesečje 2019. godine ili prvo tromjesečje 2020. godine.

Ako poslodavac posluje kraće od 12 mjeseci treba dokazati pad prometa/prihoda za najmanje 50% u mjesecu koji prethodi mjesecu za koji se traži potpora u odnosu na prosinac 2020. godine temeljem predaje PDV obrasca za taj mjesec i prosinac 2020.godine Poreznoj upravi, odnosno pad prometa/prihoda od 50% u četvrtom tromjesečju 2020. godine u odnosu na treće tromjesečje 2020. godine.

Porezna uprava će temeljem dostavljenog PDV obrasca, a na zahtjev Hrvatskog zavoda za zapošljavanje dostaviti podatak o stvarnom postotku pada prihoda za promatrano razdoblje.

Ukoliko je postotak pada prometa/prihoda najmanje 50% u zaštitnim radionicama, integrativnim radionicama i radnim jedinicama, uz zadovoljavanje ostalih uvjeta može se odobriti potpora.

Poduzetnici koji nisu u sustavu PDV-a, kao i poslodavci – radne jedinice dokazuju pad prihoda na temelju tablice pada prihoda.

Zavod u svrhu dokazivanja opravdanosti potpore za očuvanje radnih mjesta kada iz dostavljene dokumentacije nije vidljiva opravdanost može zatražiti i drugu dokumentaciju.

Hrvatska obrtnička komora protiv donošenja Uredbe o praćenju i izvješćivanju o učincima pandemije koronavirusa

Hrvatska obrtnička komora (HOK) uputila je Ministarstvu financija niz primjedbi na prijedlog Uredbe o praćenju i izvješćivanju o učincima pandemije koronavirusa i mjera za pomoć gospodarstvu, a s konačnim prijedlogom da se odustane od donošenja predložene Uredbe.

HOK smatra da se ovime dodatno opterećuje gospodarstvo u vidu podnošenja novih obrazaca jer se samim prijedlogom Uredbe utvrđuje i ovlast Financijske agencije za korištenje podataka Porezne uprave, Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje te podatka iz evidencije drugih tijela i ustanova.

Iz odredba čl. 4. proizlazi da Financijska agencija uz Hrvatsku narodnu banku postaje tijelo  koje može od banaka zatražiti dostavu podataka, što predstavlja uspostavljanje vrlo neobičnih odnosa nadređenosti i podređenosti, čak i u uvjetima pandemije.

HOK je prigovorio i na predloženi rok podnošenja izvješća, na obveznike podnošenja izvješća, na pravo Financijske agencije na naknadu (osobitu u djelu da FINA samostalno svojim cjenikom propisuje visinu naknade), na visinu predviđene kazne, retroaktivnost same Uredbe (početno razdoblje od 01.04.2020. godine), javno dostupne podatke o vlasniku obrta ali i na nejasno određene podatke izvještaja o učincima pandemije koronavirusa na živote građana, što je člankom 1. predviđeno kao jedna od svrha prikupljanja podataka.

Obveza podnošenja kvartalnih izvješća nedavno je ukinuta u cilju administrativnog rasterećenja gospodarstva i nema nikakve potrebe ponovnog uvođenja obveze obrtnicima i poduzetnicima, pogotovo jer su isti ti podaci već dostupni iz drugih izvora. I do sada su kreditne i financijske institucije od poduzetnika zahtijevale izvještaje u vidu tromjesečnih i/ili mjesečnih pregleda prihoda, rashoda, otvorenih stavaka kupaca, dobavljača, kreditnih obveza, dostavu analitičke bruto bilance za obveznike poreza na dobit iz kojih ove institucije mogu izračunati potreban Covid score.

 Izvor:HOK

HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA- ODLUKA O OBVEZNOM KOMORSKOM DOPRINOSU ZA JEDINSTVENI SUSTAV ORGANIZIRANOSTI OBRTA

Donesena je nova Odluka o obveznom komorskom doprinosu za jedinstveni sustav organiziranosti obrta, koja je stupila na snagu 1. siječnja 2021. godine.

Izmjene se nalaze u pogledu:

-ČLANAK 15. Oslobođenje plaćanja komorskog doprinosa za obrtnike novo-otvorenih obrta od 2 GODINE primjenjuje se počevši od stupanja nove Odluke na snagu tj. od 1. siječnja 2021. godine. To uključuje sve one obrte koji su po prvi puta upisani u Obrtni registar nakon 1. siječnja 2021. godine, a dvije godine se računa od DATUMA POČETKA OBAVLJANJA OBRTA.

– ČLANCI 3. I 4. Početak i prestanka obveze plaćanja komorskog doprinosa su izmijenjenim odredbama direktno vezani uz podatke iz Obrtnog registra. Kod svih novih obrta nastanak obveze vezuje se upravo za datum početka obavljanja obrta, a ne više za dan upisa u Obrtni registar. Odluka: https://www.hok.hr/sites/default/files/page-docs/2021-01/Odluka%20o%20obveznom%20komorskom%20doprinosu%20za%20jedinstveni%20sustav%20organiziranosti%20obrta.pdf

Partnerstvo za bolje strukovno obrazovanje: Inicijativa za Hrvatsku „Nastavnici u poduzeća – praksa za nastavnike“

Advantage Austria – Austrijski ured u partnerstvu s Agencijom za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Njemačko-hrvatskom industrijskom i trgovinskom komorom, Švicarskim veleposlanstvom, Hrvatskom gospodarskom komorom, Hrvatskom obrtničkom komorom i Zakladom Znanje na djelu pokrenuo je inicijativu „Nastavnici u poduzeća – praksa za nastavnike“.

Već iz samog naziva možete otkriti cilj projekta – želimo pružiti priliku nastavnicima strukovne nastave, pedagozima koji rade na profesionalnoj orijentaciji učenika te drugim zainteresiranim nastavnicima da odrade stručnu praksu u poduzeću u trajanju od tri do pet dana. Želimo doprinijeti razvoju međusobnog razumijevanja i jače suradnje između škola i obrta/tvrtki. Termin za 2021. godinu zakazan je za razdoblje od 6. do 9. travnja 2021.

Svojim sudjelovanjem u ovom projektu ostvarujete i niz prednosti za svoj obrt/poduzeće:

·       nastavnici će bolje razumjeti konkretne poslovne procese što će olakšati zajedničku suradnju u provedbi praktične nastave na radnom mjestu u Vašem obrtu/tvrtki;

·       znanja stečena na stručnoj praksi omogućit će nastavnicima da unaprijede provedbu nastave te će učenicima omogućiti da spremnije sudjeluju u praktičnoj nastavi na radnom mjestu u Vašem obrtu/tvrtki;

·       izgradit ćete nove kontakte s nastavnicima koji će unaprijediti suradnju u provedbi praktične nastave i lakši pristup informacijama o mogućim novim zaposlenicima;

·       Vaš obrt/tvrtka bit će prepoznati kao društveno osviješteni i dat ćete svoj doprinos u gospodarskom  i društvenom napretku Vaše zajednice;

·       društvena odgovornost Vašeg obrta/tvrtke omogućit će Vam pozitivnu sliku u javnosti i kod novih zaposlenika kao poželjnog poslodavca za rad.

Više informacija i prijavnicu za sudjelovanje možete pronaći na web stranici Advantage Austria.

Za detaljne informacije možete se obratiti voditeljici projekta, Vedrani Tomić Martinović (t: 01/4881 908, e-mail: zagreb@advantageaustria.org).

Izvor:HOK

Tri nove odluke Stožera civilne zaštite – produljuju se epidemiološke mjere

Stožer civilne zaštite RH donio je 3 nove Odluke:

1. Odluku o izmjeni Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja. Odluku pogledajte OVDJE.

2. Odluku o izmjeni Odluke o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19. Odluku pogledajte OVDJE.

3. Odluku o izmjenama Odluke o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnost trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima. Odluku pogledajte OVDJE.

Odluke stupaju na snagu 9. siječnja 2021. godine, a izmjenama Odluka dosadašnje nužne epidemiološke mjere produžuju se do 31. siječnja 2021. godine.

Izvor: HOK