Konferencija za medije gradonačelnika grada Vukovar

Gradonačelnik Grada Vukovara Ivan Penava održao je konferenciju za medije na kojoj je predstavio četvrti Javni poziv za bespovratne potpore gospodarstvenicima, ovaj puta uslužnim djelatnostima, te drugi val oslobođenja gospodarstvenicima pogođenima epidemijom koronavirusa.

Ovom je prilikom gradonačelnik podsjetio kako su u prvome javnom pozivu namijenjenom poduzetnicima bilo osigurano 3.500.000 kuna od čega je utrošeno 3.000.000. Drugi javni poziv odnosio se na poljoprivrednike za koje je izdvojeno 800.000 kuna. Trećim javnim pozivom bespovratnih potpora pokrivena je trenutno najugroženija ugostiteljska djelatnost te je za tu svrhu izdvojeno 700.000 kuna od kojih je utrošeno 500.000.

„Novi javni poziv odnosi se na bespovratne potpore uslužnim djelatnostima te je za njih izdvojeno 700.000 kuna,“ najavio je gradonačelnik podsjećajući  kako su, osim nabrojanih paketa bespovratnih mjera, u prvome valu epidemije koronavirusa djelatnosti osmišljene mjere oslobođenja za djelatnosti izravno pogođene nepovoljnom epidemiološkom situacijom.

„Bili smo prvi grad u Hrvatskoj koji je poduzetnike oslobodio obveze plaćanja komunalne naknade. Također, oslobodili smo ih obveze plaćanja zakupa javnih površina, ali i jednako tako sve korisnike prostora u vlasništvu Grada Vukovara oslobodili smo plaćanja zakupnine. Ove su mjere bile primijenjene na mjesece na koje su se odluke Stožera za civilnu zaštitu Republike Hrvatske odnosile, odnosno na ožujak i travanj,“ rekao je gradonačelnik ističući kako su ponovno pripremljene slične mjere koje će biti predložene na sutrašnjoj sjednici Gradskoga vijeća Grada Vukovara.  

„Grad Vukovar je zahvaljujući dobrom gospodarenju i pozitivnom stanju u proračunu u mogućnosti pomoći svim gospodarstvenicima u ovim kriznim vremenima. Drago mi je da ovu godinu završavamo jednako jako kako smo i krenuli te od toga imaju koristi oni kojima je to najpotrebnije,“ zaključio je gradonačelnik Penava.

Upravni odjel za komunalno gospodarstvo, graditeljstvo i zaštitu okoliša za pomoć gospodarstvenicima je pripremio mjere pomoći gospodarstvenicima u uvjetima epidemije korona virusa kojima se gospodarstvenike oslobađa od plaćanja komunalne naknade u razdoblju od 01. prosinca 2020. godine do 28. veljače 2021. godine za objekte u kojima poslovni subjekti obavljaju ugostiteljsku djelatnost sa ili bez usluge smještaja i djelatnost pružanja smještaja. Također, oslobođenje se odnosi i na  plaćanja komunalne naknade u razdoblju od 01. prosinca 2020. godine do 28. veljače 2021. godine za poslovne subjekte  sa sjedištem u gradu Vukovaru koji obavljaju ostale uslužne djelatnosti kao i na oslobođenje od  zakupa javnih površina za postavljanje zimskih vrtova za razdoblje od 01. studenog 2020. godine do 31. ožujka 2021. godine za zakupnike koji obavljaju ugostiteljsku djelatnost.

Upravni odjel za prostorno uređenje, provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje i upravljanje gradskom imovinom te Gradska tržnica pripremili su mjeru prema kojoj se poslovni subjekti koji su zakupnici nekretnina u vlasništvu Grada Vukovara, a koji obavljaju ugostiteljsku ili uslužnu djelatnost, oslobađaju  obveze plaćanja zakupnine za zakup nekretnina u vlasništvu Grada Vukovara i naknade za čišćenje zajedničkih dijelova zgrade u razdoblju od 1. prosinca 2020. godine do 28. veljače 2021. godine.

Zamjenica gradonačelnika Ivana Mujkić istaknula je kako je ove godine za gospodarstvo planirano 5 milijuna kuna raspoređenih kroz redovne mjere i kroz mjere koje su se odnosile na oslobođenja uslijed epidemije koronavirusa.

„Do sada je utrošeno 4,7 milijuna kuna. Ono što se sada planira su dvije različite mjere. Prva se odnosi na plaćanje koje poduzetnici imaju prema Gradu Vukovaru kao što su komunalna naknada i najam poslovnih prostora za sve uslužne djelatnosti bile one zatvorene odlukom Stožera ili im je promet smanjen uslijed epidemije, a njihovi su prostori u vlasništvu Grada Vukovara. Drugi dio pomoći je novi javni poziv u vrijednosti 700.000 kuna za uslužne djelatnosti. Po javnome pozivu bit će vidljivo tko ima pravo na tu mjeru. Ovim smo pozivom pokušali maksimalno obuhvatiti uslužne djelatnosti od kojih smo dobili informaciju da su pogođeni epidemijom i u poteškoćama. Riječ je o čitavom nizu djelatnosti kao što su frizerski i kozmetički saloni, trgovina na malo odjećom i obućom, fotografske radnje i dr. Dakle, sve uslužne djelatnosti koje podrazumijevaju direktan kontakt,“ objasnila je zamjenica Mujkić ističući kako i u ovome pozivu postoji tri razreda mjera ovisno o broju zaposlenih.

Maksimalan iznos odobrene potpore ovisio je o broju zaposlenih pa tako korisnici mjere koji imaju do 3 zaposlene osobe mogu ostvariti maksimalno 5.000 kuna potpore, korisnici mjere koji imaju 4 do 10 zaposlenih osoba mogu ostvariti maksimalno 10.000 kuna potpore, a korisnici mjere koji imaju 11 i više zaposlenih osoba mogu ostvariti maksimalno 30.000 kuna potpore. Sufinanciranje se odnosi na 80% prihvatljivih troškova nastalih u kolovozu, rujnu i listopadu 2020.g. za zakupa poslovnog prostora ugostiteljskog objekta prema važećem ovjerenom ugovoru o zakupu poslovnog prostora koji nije u vlasništvu Grada Vukovara  i režijskih troškova ugostiteljskog objekta koji podrazumijevaju troškove struje, vode, plina, odvoz otpada, HRT pretplate i troškovi ZAMP-a

„Vjerujemo kako će po iskorištenju ovoga poziva Grad Vukovar biti jedan od rijetkih gradova koji je za gospodarstvenike izdvojio preko pet milijuna kuna što je na broj stanovnika i broj gospodarstvenika u gradu itekako velik iznos,“ zaključila je zamjenica Mujkić.

Zamjeni gradonačelnika Marijan Pavliček istaknuo je kako ova pandemija pogađa sve slojeve društva, a ne samo gospodarstvenike osmišljene su mjere oslobođenja za druge društvene skupine.

„Prisjetimo se prvog lockdowna kada smo oslobodili plaćanje dječjih vrtića roditelje čija djeca pohađaju vrtiće na području grada Vukovara. Sada vrtići normalno rade, no djeca vrlo često moraju zbog kontakta sa zaraženim osobama biti deset dana u samoizolaciji, vjerujem kako ćemo sutra odlukom Gradskoga vijeća potvrditi da se za djecu koja se nalaze u samoizolaciji cijena vrtićkog programa smanjuje za 30%,“ najavio je zamjenik gradonačelnika Pavliček napominjući kako je cijena vrtića za jedno dijete 490 kuna, za drugo dijete u vrtiću 450 kuna dok ako je troje djece iz jedne obitelji istovremeno u vrtiću onda je vrtićki program za treće dijete besplatan.

„Na ovaj način nastojimo pripomoći roditeljima s obzirom da ukoliko je dijete u samoizolaciji i roditelj u to vrijeme mora biti na bolovanju,“ rekao je zamjenik Pavliček ističući kako će se ova mjera odnositi već na prosinac i trajat će do završetka epidemije, odnosno dok Gradsko vijeće ne donese odluku da se ukida.

Izvor: Grad Vukovar

Uputa za primjenu Odluke o zabrani napuštanja područja županija

Odlukom je svim osobama koje imaju prebivalište ili boravište u Republici Hrvatskoj zabranjeno napuštanje područja županije u kojoj imaju prebivalište ili boravište. Osnovni razlog donošenja Odluke je ograničavanje kretanja i putovanja koji nisu neophodni za funkcioniranje gospodarstva i društva u cjelini, i time sprječavanje prijenosa bolesti COVID-19.

Zahtjevi za izdavanje propusnica upućuju se županijskim stožerima prema mjestu prebivališta ili boravišta osobe koja podnosi zahtjev, odnosno Ravnateljstvu civilne zaštite ako se radi o drugom opravdanom razlogu. Također, propusnice nemaju rok na koji se izdaju.

Eventualna pitanja u vezi s funkcionalnostima sustava e-Propusnice za građane možete uputiti službi za podršku putem obrasca dostupnog na stranicama usluge e-Propusnice (0-24 h).

Kontakt točka za sva pitanja vezana uz e-Propusnice:
mail: propusnice@rdd.gov.hr (0-24h)
tel: 0800 80 90 (8-20h)
web: epropusnice.gov.hr

Propisani obrazac potvrde poslodavca Ostale informacije potražite na: https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/uputa-za-primjenu-odluke-o-zabrani-napustanja-podrucja-zupanija

Preporuka obrtnicima poslodavcima o radu zaposlenika sukladno epidemiološkoj situaciji

Osobna odgovornost u suzbijanju pandemije na svakom je pojedincu. Za poslodavce, zbog brige za zaposlenike ali i opstanak poslovanja, ta odgovornost je još i veća.

U ovom trenutku kao društvo moramo uložiti dodatne napore u zaustavljanju korona virusa. U tom kontekstu Vlada RH donosi i predlaže daljnje mjere s ciljem suzbijanja većeg širenja virusa, pa je stoga preporuka i obrtnicima koji imaju zaposlenike u svojim obrtima da, gdje god je to moguće, ograniče kontakte zaposlenih od 23. prosinca 2020. do 08. siječnja 2021. Ovisno o djelatnosti i poslovima koje zaposlenici obavljaju preporučuje se rad od kuće, korištenje godišnjih odmora gdje to poslovni procesi dopuštaju te izbjegavanje svakog vida društvenih aktivnosti unutar radnog prostora poslodavca

Praktična nastava kod poslodavca može se održavati u skladu s epidemiološkim mjerama

S obzirom na činjenicu da su srednje škole u cijeloj RH prešle na online nastavu, Hrvatska obrtnička komora zatražila je tumačenje Stožera Civilne zaštite RH vezano uz mogućnost nastavka održavanja praktičnog dijela naukovanja u gospodarstvu (obrtničkim radionicama i pravnim osobama).

Prema zaprimljenom odgovoru Stožera, praktična nastava za učenike srednjih strukovnih škola može se održavati kod poslodavaca u skladu s epidemiološkim mjerama HZJZ te uz pridržavanje propisa i preporuka za pojedine poslodavce i djelatnosti.

Izvor: HOK

Potpisan ugovor kojim se stipendira 5.000 učenika u deficitarnim obrtničkim zanimanjima i daju potpore za 600 gospodarskih subjekata

Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava „Poticanje obrazovanja za vezane obrte temeljene na sustavu naukovanja FAZA II“, kojim se osigurava 245.805.000,00 kuna za aktivnosti daljnjeg unaprjeđenja i razvoja modela obrazovanja za zanimanja u sustavu obrta potpisali su danas  ministar rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike Josip Aladrović, ministar gospodarstva i održivog razvoja dr. sc. Tomislav Ćorić i Ante Lončar, ravnatelj Hrvatskog zavoda za zapošljavanje.

„Gospodarski iznimno teška godina je iza nas, a tek slijedi dugotrajan oporavak u kojem trebamo učiniti sve kako bi očuvali svako radno mjesto. Obrtnici čine značajan dio zaposlenih u Hrvatskoj i oni će biti jedan od stupova našeg oporavka, zbog čega im ovakvim projektima nastojimo partnerski pružiti potporu kako bi nastavili sa svojom djelatnošću te pritom educirali nove generacije“, poručio je ministar rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike Josip Aladrović prilikom današnjeg potpisivanja Ugovora.

Nastavak je to projekta koji je u provedbi od školske godine 2016./2017., vrijednog 67,5 milijuna kuna, no sada slijedi druga faza koja će u istom vremenskom trajanju od tri godine uložiti čak tri i pol puta više financijskih sredstava u razvoj obrtništva u Hrvatskoj, što će uključivati i mjere aktivne politike zapošljavanja.

U Hrvatskoj je u lipnju ove godine 192.294 ljudi bilo zaposleno u obrtništvu, što uključuje radnike i njihove zaposlene, zbog čega je važno osigurati im potporu u ovim gospodarski izazovnim vremenima.

„Ovaj projekt doprinijet će usklađivanju obrazovnog sustava i potreba tržišta rada. Ključno je pritom ne samo poticati mlade da se obrazuju za rad u obrtničkim zanimanjima, nego i poduzetnike kako bi im omogućili stjecanje prijeko potrebnih znanja i vještina. Iznimno mi je zadovoljstvo najaviti i kako je Ministarstvo upravo danas objavilo javni poziv za projekt “Naukovanje za obrtnička zanimanja” za 2020 godinu. Poziv je namijenjen isključivo obrtima, trgovačkim društvima, zadrugama i ustanovama koje će moći dobiti potpore za angažiranje učenika na naukovanje za obrtnička zanimanja, a za to je ukupno osigurano 36 milijuna kuna“, rekao je ministar gospodarstva i održivog razvoja dr. sc. Tomislav Ćorić.

U okviru Ugovora kroz tri godine financirat će se stipendiranje 5.000 učenika u deficitarnim obrtničkim zanimanjima te će se osigurati potpore za naukovanje za 600 gospodarskih subjekata.

Unaprijedit će se usluga eNaukovanje i Registar potpora kroz povezivanje sa sustavom e-Matica Ministarstva znanosti i obrazovanja te ugradnjom dodatnih funkcionalnosti poput prikaza potreba gospodarskih subjekata na razini županije, odnosno grada ili općine te izrada baze mentora. Izvor: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja

BESPOVRATNE POTPORE ZA VUKOVARSKE UGOSTITELJE

Gradonačelnik Grada Vukovara Ivan Penava sa zamjenicima Ivanom Mujkić i Marijanom Pavličekom uručio je bespovratne potpore ugostiteljima na području grada Vukovara za 2020. godinu, a u svrhu pomoći uslijed epidemije koronavirusa.

Javni poziv otvoren je 6. studenoga 2020., a zatvoren 10. prosinca 2020. godine te je putem istog osigurano 700.000,00 kn za vukovarske ugostitelje, a ukupan iznos dodijeljenih potpora je 456.074,42 kn.

Korisnici mjera iz ovog Javnog poziva su subjekti malog gospodarstva utvrđeni zakonom (trgovačka društva, obrti, zadruge i samostalne djelatnosti), koji obavljaju ugostiteljsku djelatnost na području grada Vukovara.

„Mjere su usmjerene na najpogođenijim djelatnostima. Paket mjera težak je 700.000 kuna te je za ovaj program zaprimljeno 47 prijava od kojih je odobreno njih 46. Sukladno broju zaposlenika određeni su razredi mjera pomoći, a mjere su usmjerene i osmišljene za preživljavanje ovoga perioda kada su ugostiteljski objekti zatvoreni,“ rekao je gradonačelnik Penava.
Zamjenica gradonačelnika Ivana Mujkić objasnila je kako se ovo sufinanciranje odnosi na 80% prihvatljivih troškova nastalih u kolovozu, rujnu i listopadu 2020. „Riječ je o sufinanciranju troškova zakupa poslovnog prostora ugostiteljskog objekta prema važećem ovjerenom ugovoru o zakupu poslovnog prostora koji nije u vlasništvu Grada Vukovara i režijski troškova ugostiteljskog objekta; troškovi struje, vode, plina, odvoz otpada, HRT pretplate i troškovi ZAMP-a.

Maksimalan iznos odobrene potpore ovisio je o broju zaposlenih tako da korisnici mjere koji imaju do 3 zaposlene osobe maksimalno 5.000 kuna, korisnici mjere koji imaju 4 do 10 zaposlenih osoba maksimalno 10.000 kuna, a korisnici mjere koji imaju 11 i više zaposlenih osoba maksimalno 30.000 kuna,“ objasnila je zamjenica Mujkić ističući kako su ovim bespovratnim potporama prethodile mjere u prvome smo valu pandemije koronavirusa kada se vukovarske gospodarstvenike koji su bili najviše pogođeni krizom i lockdownom oslobodilo obveze plaćanja komunalne naknade i obveze plaćanja zakupnine za zakup nekretnina u vlasništvu Grada Vukovara i naknade za čišćenje zajedničkih dijelova zgrade, počevši od zakupnine i naknade za čišćenje za mjesec ožujak 2020. godine pa sve do ukidanja protuepidemijskih mjera obustave/ograničenja rada. Osim toga, vukovarskim je gospodarstvenicima putem redovnih bespovratnih potpora ove godine uručeno 3 milijuna kuna. Također, ovom prigodom zamjenica Mujkić najavila je daljnje mjere kao i osiguranih 4 milijuna proračunskih sredstava za gospodarstvenike u 2021. godini.

IZVOR: Službena stranica Grada Vukovara

Odluka o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnost trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima

S obzirom na epidemiološku situaciju i mogući prijenos bolesti COVID-19 Stožer civilne zaštite RH donio je Odluku o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnost trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima.

Napominjemo da se Odluka odnosi i na trgovine koje se nalaze uz otvorenu šetnicu (tzv. retail parkovi, outlet centri i ostalo).

Odluka stupa na snagu 12. prosinca 2020. godine, a nužne epidemiološke mjere iz ove Odluke određuju se u trajanju do 10. siječnja 2021. godine.

Odluku možete pogledati OVDJE.
Sve Odluke Stožera civilne zaštite RH možete pogledati OVDJE.

„COVID-19 zajam za obrtna sredstva“

Financijski instrument „COVID-19 zajam za obrtna sredstva“ namijenjen je subjektima malog gospodarstva koji su pogođeni pandemijom korona virusa, a isti je u cijelosti financiran iz sredstava Europskog fonda za regionalni razvoj. U okviru ovog Financijskog instrumenta HAMAG-BICRO će mikro, malim i srednjim subjektima malog gospodarstva izravno odobravati zajmove za obrtna sredstva.

1. CILJ FINANCIJSKOG INSTRUMENTA

Cilj Financijskog instrumenta je osigurati dodatnu likvidnost mikro, malim i srednjim subjektima malog gospodarstva uz smanjenje kamatne stope i smanjenje razine potrebnih sredstava osiguranja. Program je usmjeren na mikro, mala i srednja poduzeća koja su aktivno poslovala najmanje 3 mjeseca u 2019. godini, a koja su:

– zatvorena Odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske od 27. studenoga 2020. godine,

– ili su u 2020. godini ostvarila pad prihoda od 60 % i više u odnosu na 2019. godinu.

2. KRITERIJI PRIHVATLJIVOSTI KRAJNJIH KORISNIKA

U trenutku prijave za zajam prihvatljivi krajnji korisnici moraju ispunjavati sljedeće kriterije:

1) imaju status „subjekta malog gospodarstva“ kako su definirani u članku 1. Priloga Preporuci Europske komisije 2003/361/EZ, odnosno zadovoljavaju sljedeće kriterije:

a) po veličini su mikro, mali ili srednji poduzetnici

     i) mikro subjekt malog gospodarstva – fizičke i pravne osobe koje prosječno godišnje imaju zaposleno manje od 10 radnika, prema financijskim izvješćima za prethodnu godinu ostvaruju godišnji poslovni prihod u iznosu protuvrijednosti do 2.000.000,00 EUR ili imaju ukupnu aktivu ako su obveznici poreza na dobit odnosno imaju dugotrajnu imovinu ako su obveznici poreza na dohodak u iznosu protuvrijednosti do 2.000.000,00 EUR

     ii) mali subjekt malog gospodarstva – fizičke i pravne osobe koje prosječno imaju zaposleno manje od 50 radnika. Prema financijskim izvješćima za prethodnu godinu ostvaruju godišnji poslovni prihod u iznosu protuvrijednosti do 10.000.000,00 EUR ili imaju ukupnu aktivu ako su obveznici poreza na dobit odnosno imaju dugotrajnu imovinu ako su obveznici poreza na dohodak u iznosu protuvrijednosti do 10.000.000,00 EUR

     iii) srednji subjekt malog gospodarstva – fizičke i pravne osobe čiji prosječni broj zaposlenih, ukupni godišnji promet ili zbroj bilance, odnosno dugotrajne imovine je veći od prethodno navedenih, a sukladan je Zakonu o poticanju razvoja malog gospodarstva.

b) ostvaraju dobit, odnosno registrirani su kao:

    i) trgovačko društvo ili obrti

    ii) fizička osoba koja obavlja djelatnosti slobodnih zanimanja

   iii) ustanova, zadruga ili drugi slični subjekt koji obavlja gospodarsku djelatnosti u cilju stjecanja dobiti

a) za njih nije podnesen prijedlog za otvaranje predstečajnog ili stečajnog postupka;

b) za njih nije donesena odluka o pokretanju postupka prisilne likvidacije ili odluka o poništenju ili ukidanju rješenja kojim im je dano odobrenje za rad

2) imaju više od 50% privatnog vlasništva

3) nemaju žiro-račun neprekidno blokiran dulje od 45 dana u posljednjih 6 mjeseci,

4) nisu društvo u teškoćama kako je definirano pravilima o državnim potporama, što uključuje da:

5) imaju minimalno jednog zaposlenog na puno radno vrijeme

6) uredno podmiruju postojeća zaduženja odnosno ne smiju kasniti u plaćanju ili ne ispunjavati obvezu plaćanja bilo kojeg drugog kredita/leasinga/zajma

7) nema ranije odobren COVID-19 zajam za obrtna sredstva

U trenutku ulaganja sredstava zajma prihvatljivi korisnici moraju imati registrirano mjesto poslovanja i obavljati djelatnost u Republici Hrvatskoj, a gospodarska djelatnost za koju je isplaćen zajam mora se nalaziti u Republici Hrvatskoj i društvo za istu mora biti registrirano.

3. UVJETI I OTPLATA ZAJMA

Zajmom je prihvatljivo financirati ulaganja u obrtna sredstva, uključujući PDV.

Zajam nije namijenjen za refinanciranje postojećih kreditnih obveza/leasinga, te plaćanje obveza nastalih prije 2020. godine, kao ni refundaciju prethodno plaćenih obveza.

Sredstva zajma isplaćuju se na namjenski račun poduzetnika te moraju biti namjenski iskorištena.

Korisnici su dužni pribaviti i dostaviti dokumentaciju HAMAG-BICRO-u sukladno Ugovoru o zajmu (npr. dostava računa temeljem kojih je izvršeno plaćanje i izvoda namjenskog računa kao dokaz o izvršenom plaćanju) kako bi se mogla vršiti kontrola namjenskog korištenja zajma nakon završetka roka korištenja zajma.

5. POTPORE

Financijski instrument „COVID-19 zajam za obrtna sredstva“ sadrži potporu male vrijednosti (de minimis) sukladno Uredbi Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije nade minimis potpore i Pravilniku o dodijeli potpora male vrijednosti HAMAG-BICRO-a ili državnu potporu dodijeljenu u skladu s Privremenim okvirom i Programom dodjele državnih potpora u svrhu podrške gospodarstvu u aktualnoj pandemiji COVIDA- 19 Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije.

Zajam ne može biti odobren prema uvjetima iz ovog Programa, ako zbroj potpore sadržane u zajmu i prethodno dodijeljenih potpora prelazi limit propisan Uredbomde minimis odnosno Privremenim okvirom.

6. INSTRUMENTI OSIGURANJA

Zadužnica korisnika zajma.

7. NAČIN PODNOŠENJA PRIJAVE

HAMAG-BICRO će na svojoj internet stranici objaviti način podnošenja prijave zajedno s popisom dokumentacije potrebne za prijavu na COVID-19 zajmove za obrtna sredstva.

Dozvoljeno je odobrenje COVID-19 zajma, neovisno o ranije odobrenim ESIF financijskim instrumentima (Mikro zajam za obrtna sredstva ili investicijski zajam, Mali investicijski zajam, Pojedinačno ili Ograničeno portfeljno jamstvo), ali ne za iste prihvatljive troškove. Prijava za drugi ESIF zajam (Mikro investicijski zajam ili zajam za obrtna sredstva te Mali investicijski zajam) moguća je po proteku 6 mjeseci od odobrenja zahtjeva za COVID-19 zajam, sukladno važećim Programima HAMAG-BICRO-a.

8. OSTALE ODREDBE

Pravo na zajam ne postoji. HAMAG-BICRO donosi odluke o odobravanju svakog pojedinog zahtjeva za zajam sukladno internim metodologijama i procedurama rada.

U slučajevima manjeg odstupanja od uvjeta ovog Financijskog instrumenta i uz dokazivanje opravdanog razloga, dopuštena su izuzeća uz suglasnost Uprave HAMAG-BICRO-a.

Poduzetniku može biti odobren samo jedan COVID-19 zajam za obrtna sredstva.

9. ROK VAŽENJA FINANCIJSKOG INSTRUMENTA

Ovaj Financijski instrument stupa na snagu danom donošenja i važi do iskorištenja sredstava, a najkasnije do 31.12.2021. godine. IZVOR I OSTALE INFORMACIJE: https://hamagbicro.hr/wp-content/uploads/2020/12/FI-COVID19_cistopis-za-web.pdf

Potpora za očuvanje radnih mjesta – listopad-prosinac 2020.

Uvjeti:

  • [NOVO] Opcija usporedbe prihoda studeni 2020. (prosinac 2020.) vs. studeni 2019. (prosinac 2019.)
  • [NOVO] Poslodavci vezani uz poslodavce onemogućenog rada bez kriterija djelatnosti
  • [NOVO] Ostvarivanje prava na nadoknadu fiksnih troškova
  • Poslodavci iz određenih sektora, svi poslodavci obuhvaćeni Odlukama Stožera ili odlukom epidemiologa
  • Mikropoduzetnici bez obzira na djelatnost
  • Iznos potpore ovisi o postotku pada prihoda/primitaka (40% ili više), potpora od 2.000 do 4.000 kn po radniku
  • Usporedba prihoda kroz kumulativ travanj-rujan 2020. vs. travanj-rujan 2019.
  • Za radnike zaposlene zaključno s 30.10.2020.
  • Poslodavci koji su izvršili prijavu u sustav HZMO-a do 30. rujna 2020.

Link na kojem možete pronaći detaljnije informacije: https://mjera-orm.hzz.hr/potpora-za-ocuvanje-radnih-mjesta-listopad-prosinac/#

(Izvor: HZZ)

Privremena zabrana i ograničenje prelaska preko graničnih prijelaza RH

30. studenoga Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske donio je odluku o privremenoj zabrani i ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske. Odluka stupa na snagu 1. prosinca, a određuje se u trajanju do 15. prosinca 2020. godine.

Putnici koji putuju u Republiku Hrvatsku iz jedne od država članica EU/EGP (bez obzira na državljanstvo)

Putnicima koji dolaze neposredno iz država i/ili regija članica Europske unije, odnosno država i/ili regija članica schengenskog prostora i država pridruženih schengenskom prostoru, a koje se trenutno nalaze na tzv. zelenoj listi Europskog centra za kontrolu i prevenciju bolesti, neovisno o državljanstvu, omogućit će se ulazak u Republiku Hrvatsku pod jednakim uvjetima kao i prije pojave bolesti COVID-19 (ne trebaju predočiti negativan PCR test na SARS-CoV-2 niti im se određuje mjera samoizolacije) ukoliko ne pokazuju znakove bolesti te nisu bili u bliskom kontaktu s oboljelom osobom.

Ako su prethodno navedene osobe do graničnih prijelaza Republike Hrvatske tranzitirale preko drugih država/regija bez zadržavanja, na graničnom prijelazu trebaju dokazati da se nisu zadržavale na područjima tranzita te se u tom slučaju od njih neće zahtijevati negativan PCR test na SARS-CoV-2 koji nije stariji od 48 sati, kao niti boravak u samoizolaciji.

Grafički prikaz država prema bojama sukladno riziku od bolesti COVID-19, moguće je naći na web stranicama Europskog centra za sprečavanje i kontrolu bolesti (ECDC).

Svi ostali putnici koji, neovisno o državljanstvu, dolaze u Republiku Hrvatsku iz država/regija članica EU/EGP, a koje se trenutno ne nalaze na tzv. zelenoj listi Europskog centra za kontrolu i prevenciju bolesti, moraju predočiti negativan nalaz PCR testa na SARS-CoV-2 koji nije stariji od 48 sati (računajući od vremena uzimanja brisa do dolaska na granični prijelaz) ili obaviti PCR testiranje na SARS-CoV-2 odmah po dolasku u Republiku Hrvatsku (o vlastitom trošku), uz obvezu samoizolacije do prispijeća negativnog nalaza.
 
Iznimno, PCR test na SARS-CoV-2 ne moraju imati slijedeće kategorije putnika koji putuju iz država/regija članica EU/EGP koje se nalaze na tzv. crvenom popisu:

·       radnici ili samozaposlene osobe koje obavljaju ključne poslove, uključujući zdravstvene djelatnike, pogranične i upućene radnike te sezonske radnike kako su navedeni u Smjernicama o ostvarivanju slobodnog kretanja radnika tijekom pandemije bolesti COVID-19 uz uvjet da ne borave u Republici Hrvatskoj ili izvan Republike Hrvatske duže od 12 sati;

·       učenici, studenti i stažisti koji svakodnevno putuju u inozemstvo, uz uvjet da ne borave u Republici Hrvatskoj ili izvan Republike Hrvatske duže od 12 sati;

·       pomorci i radnici u sektoru prometa ili pružatelja usluga prijevoza, uključujući vozače teretnih vozila koji prevoze robu za uporabu na državnom području i one koji su samo u tranzitu;

·       diplomati, osoblje međunarodnih organizacija i osobe koje primaju poziv međunarodnih organizacija i čija je fizička prisutnost potrebna za funkcioniranje tih organizacija, vojno osoblje i policijski službenici te humanitarni djelatnici i osoblje civilne zaštite pri obavljanju svojih dužnosti;

·       osobe koje putuju iz nužnih obiteljskih ili poslovnih razloga, uključujući novinare u obavljanju njihove dužnosti;

·       putnike u tranzitu uz obavezu da napuste Republiku Hrvatsku u roku od 12 sati od ulaska;

·       pacijente koji putuju iz neophodnih zdravstvenih razloga. 


Odredbe o pograničnim radnicima na adekvatan način primjenjuju i na druge kategorije putnika koji zbog naravi svoga posla ili zanimanjaimaju potrebu učestalog prelaska državne granice (npr. sportaši koji igraju za klubove u susjednoj državi).

Državljani država članica EU/EGP kao i članovi njihove obitelji koji putuju u Republiku Hrvatsku iz trećih zemalja, odnosno onih koje nisu članice EU/EGP 

Državljani država članica Europske unije (uključivši i hrvatske državljane), odnosno država članica schengenskog prostora i država pridruženih schengenskom prostoru, kao i članovi njihovih obitelji te državljani trećih zemalja koji su osobe s dugotrajnim boravištem na temelju Direktive Vijeća 2003/109/EZ od 25. studenoga 2003. godine o statusu državljana trećih zemalja s dugotrajnim boravištem i osobe koje imaju pravo boravka temeljem drugih direktiva EU ili nacionalnog prava ili koji imaju nacionalne dugoročne vize, koji dolaze iz trećih zemalja, prilikom ulaska u Republiku Hrvatsku neovisno o državljanstvu, moraju predočiti negativan nalaz PCR testa na SARS-CoV-2 koji nije stariji od 48 sati (računajući od vremena uzimanja brisa do dolaska na granični prijelaz) ili obaviti PCR testiranje na SARS-CoV-2 odmah po dolasku u Republiku Hrvatsku (o vlastitom trošku), uz obvezu samoizolacije do prispijeća negativnog nalaza.
 
Iznimno, za prethodno navedene osobe, prilikom ulaska u Republiku Hrvatsku, na graničnom prijelazu neće se zahtijevati predočenje negativnog PCR testa na SARS-CoV-2 koji nije stariji od 48 sati ukoliko se radi o zdravstvenim djelatnicima, istraživačima u zdravstvu i djelatnicima u skrbi za starije osobe, pograničnim radnicima, osoblju u prometnom sektoru, diplomatima, osoblju međunarodnih organizacija i osobama koje primaju poziv međunarodnih organizacija i čija je fizička prisutnost potrebna za dobro funkcioniranje tih organizacija, vojnom i policijskom osoblju, humanitarnim djelatnicima i osoblju civilne zaštite pri obavljanju svojih dužnosti, putnicima u tranzitu i osobama koje putuju radi školovanja.
  

Državljani trećih zemalja koji nisu obuhvaćeni ranije navedenim točkama

Državljani trećih zemalja koji nisu obuhvaćeni ranije navedenim točkama mogu ući u Republiku Hrvatsku iz trećih zemalja ako su: 

·       zdravstveni djelatnici, istraživači u zdravstvu i djelatnici u skrbi za starije osobe;

·       pogranični radnici (kao i npr. sportaši kako je to navedeno u iznimkama za putnike unutar EU/EGP);

·       osoblje u prometnom sektoru;

·       diplomati, osoblje međunarodnih organizacija i osobe koje primaju poziv međunarodnih organizacija i čija je fizička prisutnost potrebna za dobro funkcioniranje tih organizacija, vojno i policijsko osoblje, humanitarni djelatnici i osoblje civilne zaštite pri obavljanju svojih dužnosti;

·       putnici u tranzitu;

·       osobe koje putuju radi školovanja;

·       pomorci (uz predočenje nalaza PCR testa na SARS-CoV-2 koji nije stariji od 48 sati ili PCR testiranjem na SARS-CoV-2 odmah po dolasku u Republiku Hrvatsku i samoizolacijom do prispijeća negativnog nalaza);

·       osobe koje putuju zbog neodgodivih osobnih/obiteljskih razloga, poslovnih razloga ili koje imaju drugi gospodarski interes (uz predočenje nalaza PCR testa na SARS-CoV-2 koji nije stariji od 48 sati ili PCR testiranjem na SARS-CoV-2 odmah po dolasku u Republiku Hrvatsku i samoizolacijom do prispijeća negativnog nalaza).

Putnici obuhvaćeni prilogom I. Preporuke Vijeća (EU) 2020/912 o privremenom ograničenju neobveznih putovanja u EU i mogućem ukidanju takvog ograničenja

Putnici (neovisno o državljanstvu) koji dolaze iz zemalja trenutno obuhvaćenih prilogom I. Preporuke Vijeća (EU) 2020/912 o privremenom ograničenju neobveznih putovanja u EU i mogućem ukidanju takvog ograničenja, a radi se o Australiji, Japanu, Novom Zelandu, Ruandi, Singapuru, Južnoj Koreji, Tajlandu, Urugvaju, Kini te posebnim upravnim područjima NR Kine – Hong Kong i Makao, ne moraju predočiti negativan nalaz na SARS-CoV-2 niti podliježu samoizolaciji ukoliko nisu bili u bliskom kontaktu s oboljelom osobom i ne pokazuju znakove bolesti. Prilikom boravka u Republici Hrvatskoj dužni su se pridržavati općih i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.
 
Prethodno navedene osobe, koje su do graničnih prijelaza Republike Hrvatske tranzitirale preko drugih država/regija bez zadržavanja, na graničnom prijelazu trebaju dokazati da se nisu zadržavale na područjima tranzita te se u tom slučaju od njih neće zahtijevati negativan PCR test na SARS-CoV-2 koji nije stariji od 48 sati kao niti boravak u samoizolaciji.

Za sve strane putnike, neovisno o državljanstvu, zbog skraćenja procedure na graničnom prijelazu, savjetujemo prethodno ispunjavanje najave putem aplikacije Enter Croatia.

Opća napomena:
Ukoliko je putniku, prilikom obavljanja granične kontrole na ulasku u Republiku Hrvatsku, protekao rok važenja nalaza PCR testa na SARS-CoV-2 od 48 sati ili uopće nema PCR test, a udovoljava ostalim uvjetima ulaska, dozvolit će mu se ulazak u Republiku Hrvatsku pod uvjetom da odmah obavi testiranje u Republici Hrvatskoj o vlastitom trošku, uz boravak u samoizolaciji do prispijeća negativnog nalaza.

Od osoba koje posjeduju negativan PCR test napravljen u Republici Hrvatskoj zbog kratkotrajnog putovanja u nama susjednu ili neku drugu državu i vraćaju se u Republiku Hrvatsku u roku manjem od 48 sati od dana izvršenog testiranja, odnosno u roku važenja testa, neće se zahtijevati novi PCR test iz zemlje u kojoj su kratkotrajno boravili, već će im se ulazak omogućiti uz predočenje testa napravljenog u Republici Hrvatskoj.

Prilikom boravka u Republici Hrvatskoj svi putnici, neovisno o kategoriji i državi iz koje dolaze, dužni su se pridržavati općih i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

Tekst odluke dostupan je na poveznici.

(Izvor: KORONAVIRUS.HR)