Potpora za očuvanje radnih mjesta (COVID-19 i područja pogođena potresom) – ožujak-travanj 2021

Cilj mjere: Očuvanje radnih mjesta kod poslodavaca kojima je zbog posebne okolnosti uvjetovanih Koronavirusom (COVID -19) i posljedicama katastrofe uzrokovane potresom na području Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije, narušena gospodarska aktivnost.

Visina potpore: Do 4.000 kuna po radniku.

Ova potpora nema obilježja državne potpore male vrijednosti jer je sastavni dio gospodarskih mjera Vlade RH koje spadaju u očuvanje radnih mjesta u najugroženijim sektorima. Usmjerena je na poslodavce koji obavljaju gospodarsku djelatnost.

Poslodavci koji su zatvoreni Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave), te odlukom epidemiologa ne trebaju dokazati da su imali pad prihoda/primitaka te mogu koristit potporu samo za mjesec u kojem su zatvoreni gore navedenim odlukama.

Poslodavci kojima je na bilo koji način ograničen rad Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave), ili su poslovno povezani s poslodavcima kojima je zatvorena djelatnost moraju dokazati da su imali pad prihoda/primitaka te mogu koristit potporu samo za mjesec u kojem im je rad ograničen sukladno gore navedenoj odluci.

Poslodavci s područja pogođenih potresom na području Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije ne trebaju dokazati da su imali pad prihoda/primitaka te mogu koristit potporu za siječanj i veljaču 2021. Navedeni poslodavci kod podnošenja zahtjeva izjaviti će pod materijalnom i kaznenom odgovornošću da su nastupile okolnosti iz kriterija

Pravne osobe u sustavu sporta iz točke 5. odjeljka Ciljane skupine poslodavaca ne trebaju dokazati da su imali pad prihoda/primitaka te mogu koristit potporu za ožujak 2021. Navedeni poslodavci kod podnošenja zahtjeva izjaviti će pod materijalnom i kaznenom odgovornošću da su sportska udruga iz članka 14. Zakona o sportu odnosno sportski klub-sportsko dioničko društvo iz članka 28. Zakona o sportu, da su sredstva za plaće radnika za koje se traži potpora nisu financirana ili sufinancirana sredstvima iz drugih javnih izvora. Zavod može naknadno tražiti dodatne dokaze o navodima iz izjave.

·       Mjera se ne odnosi na:

o       poslovne subjekte, čiji su osnivači Republika Hrvatska, županije i jedinica lokalne samouprave, i na poslovne subjekte koje su ti poslovni subjekti osnovali

o       poslovne subjekte, u kojima Republika Hrvatska, županije i jedinica lokalne samouprave imaju vlasničke udjele više od 25%, i na njihova trgovačka društva kćeri
Navedeno se ne odnosi na poslodavce iz Sektora I: Djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane i pića i Sektor H: putnički prijevoz; te na sve poslodavce s područja na kojima je proglašena katastrofa uzrokovana potresom za područje Sisačko-moslavačke županije bez obzira na djelatnost i pad prometa i to u slučaju kada su zbog objektivnih razloga poslovno-proizvodi procesi bitno smanjeni ili onemogućeni.

·       Poslodavci koji koriste mjere HZZ-a i drugih davatelja, a kojima je plaća opravdani trošak, ne mogu istovremeno koristiti obje mjere. Zabrana kumulacije opravdanog troška iste namjene po različitim mjerama.
Poslodavci mogu odabrati:

o       Mirovanje ugovornih obveza po aktivnim ugovorima mjera APZ-a HZZ-a koji uključuju trošak plaće i koristiti ovu mjeru.

o       Istekom razdoblja korištenja ove mjere nastavljaju u preostalom razdoblju koristiti mjeru APZ-a koju su prvotno stavili u mirovanje, na način koji će biti reguliran Aneksom ugovora.

·       Poslodavci koji imaju aktivne ugovore po mjeri Potpore za samozapošljavanje mogu koristiti ovu mjeru za sebe i ostale zaposlene. Ukoliko koriste Potporu za očuvanje radnih mjesta nastupa mirovanje ugovornih obveza po aktivnim ugovorima. Istekom razdoblja korištenja ove mjere nastavljaju u preostalom razdoblju koristiti mjeru APZ-a koju su prvotno stavili u mirovanje, na način da je isto regulirano Aneksom ugovora.

·       Pravo na potporu ne ostvaruje poslodavac u sustavu sporta za radnike čiji je trošak plaće planiran programom javnih potreba jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave (JLP(R)S-a) u 2020. i 2021. godini, a isplata iste je obustavljena odlukom nadležnog tijela ili je odlukom nadležnog tijela program javnih potreba izmijenjen na način da se trošak plaće više ne planira programom javnih potreba,

·       Za radnike zaposlene nakon 28. veljače 2021. godine bez obzira na razlog zapošljavanja ne može se odobriti potpora za mjesec ožujak 2021. godine, a za radnike zaposlene nakon 31. ožujka 2021. godine ne može se odobriti potpora za mjesec travanj 2021. godine.

·       Svi poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO – a do 31.12.2020. godine mogu koristiti mjeru.

·       Poslodavci koji obavljaju djelatnost sezonskog karaktera, bez obzira na oblik registracije poslovnog subjekta, mogu koristiti potporu uz uvjet da su registrirali djelatnosti i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do dana 31.12.2020.g., te da su u trenutku predaje zahtjeva u aktivnom statusu.

·       U potporu ulaze radnici koje je poslodavac naveo u trenutku podnošenja zahtjeva.

·       Poslodavci koji nisu isplatili utvrđenu ili propisanu plaću prema ugovoru o radu, pravilniku o radu, kolektivnom ugovoru ili posebnom propisu za sve mjesece koji prethodi mjesecu za koji se traži potpora ne mogu koristiti mjeru.

·       Osobe koje obavljaju domaću radinost prema Zakonu o obrtu (NN 143/13, 127/19, 41/20), ako nisu obvezno osigurane po drugoj osnovi ili ako nisu korisnici mirovine mogu koristiti mjeru.

·       Osobe koje u okviru kulturnog i kreativnog sektora obavljaju djelatnost samostalno i koji uplaćuju doprinose obveznih osiguranja (mirovinsko i zdravstveno) prema iznosima za uplatu doprinosa obveznih osiguranja koje mu odredi Porezna uprava (samostalni umjetnici, medijski djelatnici i dr.), a koji zbog nastalih okolnosti poput otkazivanja javnih događanja, manifestacija, predstava, eventa i sl., su ostali bez izvora prihoda, mogu koristiti mjeru, ukoliko im doprinose ne financira Ministarstvo kulture.

·       Umjetničke organizacije registrirane sukladno Zakonu o pravima samostalnih umjetnika i poticanju kulturnog i umjetničkog stvaralaštva (NN 43/96, 44/96), upisane u registar umjetničkih organizacija kod Ministarstva kulture mogu predati zahtjev za očuvanje radnih mjesta samo za poslove u kojima ostvaruju vlastite prihode prema dvojnom računovodstvu, odnosno vode poslovne knjige sukladno Zakonu o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija (NN 121/14).

·       Tvrtke u stečaju mogu koristiti ovu mjeru ukoliko su poslovno aktivne, imaju zaposlene i podmiruju svoje obveze.

Javni poziv:

Za zahtjeve za dodjelu potpore zaprimljene od 1. travnja 2021. godine do zaključno 23. travnja 2021. godine odobravat će se isplata mjesečnih troškova plaće za ožujak i travanj 2021. godine.

Za zahtjeve za dodjelu potpore zaprimljene od 24. travnja 2021. godine do zaključno 23. svibnja 2021. godine odobravat će se isplata mjesečnih troškova plaće za travanj 2021. godine.

Zahtjev se predaje putem on line aplikacije na web adresi mjera-orm.hzz.hr sukladno dostupnim uputama. Zavod ne preuzima odgovornost za podnošenje zahtjeva na neispravan način i izvan propisanog roka.Ostale informacije potražite na:https://mjera-orm.hzz.hr/potpora-za-ocuvanje-radnih-mjesta-ozujak/

Kalkulator izračuna uplate doprinosa za korisnike HZZ mjere za očuvanje radnih mjesta siječanj-ožujak

Hrvatska obrtnička komora izradila je kalkulator koji će izračunati iznos koji ste dužni uplatiti u državni proračun po osnovi obveznih doprinosa ovisno o visini potpore koju ste primili za razdoblje siječanj-ožujak. Dovoljno je upisati iznos dodijeljene potpore i kalkulator će izračunati iznos doprinosa koje ste dužni uplatiti.

Kalkulator preuzmite na linku: https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/kalkulator-izracuna-uplate-doprinosa-za-korisnike-hzz-mjere-za-ocuvanje-radnih-mjesta-sijecanj

Hrvatska obrtnička komora potpisala inicijativu o prioritetnom cijepljenju obrtnika, poduzetnika i izvoznika

Potaknuta sve većim brojem država koje za ulazak u zemlju traže potvrdu o cijepljenju Hrvatska obrtnička komora, zajedno s ostalim institucijama koje zastupaju gospodarstvenike, traži da se u protokol cijepljenja prioritetno uključe obrtnici, ali i njihovi radnici.  

Za poslovanje dijela obrtnika važno je sudjelovanje na međunarodnim sajmovima, poslovni odlazak u inozemstvo, ali i mogućnost dnevnih migracija radnika u susjedne zemlje, naročito u Međimurskoj, Varaždinskoj i Krapinsko-zagorskoj županiji. Za sve njih poslodavci moraju snositi troškove PCR testova što stvara značajan financijski trošak i dodatno opterećuje poslovanje obrtnika.

Iako za migracijske radnike postoji mogućnost sufinanciranja dijela PCR testova, po uzoru na Sloveniju, izvjesno je da je efikasnija, svrsishodnija i jeftinija opcija provesti procjepljivanje.

Upravo zato Hrvatska obrtnička komora, Hrvatska gospodarska komora i Hrvatski izvoznici uputili su žuran apel Vladi Republike Hrvatske i Stožeru civilne zaštite kako bi se u što kraćem roku cijepljenjem financijski rasteretilo i pojednostavilo poslovanje obrtnika i poduzetnika za koje je nužno da putuju u strane zemlje. Izvor:HOK

PAUŠALISTI – bliži se rok za uplatu prvog predujma poreza na dohodak 2021. godine – od ove godine novi iznosi predujmova

Novim Pravilnikom o oporezivanju samostalnih djelatnosti smanjena je stopa paušalnog poreza na dohodak s 12% na 10%, a pojedini su gradovi umanjili stopu prireza za tekuću godinu.

Paušalni porez na dohodak i prirez plaćaju se tromjesečno na račun poreza na dohodak grada/općine prema prebivalištu (boravištu) poreznog obveznika i to do posljednjeg dana svakog tromjesečja:

I. tromjesečje – do 31. ožujka 
II. tromjesečje – do 30. lipnja 
III. tromjesečje – do 30. rujna 
IV . tromjesečje – do 31. prosinca

Iznos obračunatog paušalnog poreza i prireza uplaćuje se na uplatni račun poreza na dohodak grada/općine prema prebivalištu ili uobičajenom boravištu obrtnika, uz oznaku modela uplate HR68, brojčane oznake poreza na dohodak koji se utvrđuje paušalno – 1449, te OIB-a fizičke osobe.

Pronađite uplatni račun svog grada/općine, provjerite važeću stopu prireza za svoj grad/općinu i lako izračunajte iznos akontacije koju trebate uplatiti do 31.ožujka 2021. godine uz pomoć tablice izračuna koju smo vam pripremili, a možete je preuzeti ispod ove objave. 

Više na: https://www.hok.hr/novosti-iz-hok/pausalisti-blizi-se-rok-za-uplatu-prvog-predujma-poreza-na-dohodak-2021-godine-od-ove-godine-novi?fbclid=IwAR1pzOs2UpDeLz4DzkY-znBVH8CX9LvJFI4vMyRAsqqhrkfwSadNKuzh4WI

Sekcija taksi prijevoznika HOK-a: Tražimo jednaka pravila za sve i zakonodavni okvir koji će osigurati red na tržištu

Hrvatska obrtnička komora uputila amandmane vezane uz  predložene Izmjene i dopune Zakona o prijevozu u cestovnom prometu

Nezadovoljni prijedlogom Nacrta Zakona o prijevozu u cestovnom prometu koji je Vlada RH usvojila na prošloj sjednici, Sekcija taksi prijevoznika HOK-a i Hrvatska obrtnička komora uputili su Hrvatskome saboru amandmane koji imaju za cilj pojednostavniti poslovanje taksi prijevoznicima i uvesti red na tržište usluga koje pružaju.

Sekcija je putem amandmana ponovno zatražila da se propiše da se jedna dozvola za obavljanje autotaksi prijevoza može izdati samo za jedno vozilo. Traže da u dozvoli obavezno mora biti unesena registarska oznaka vozila i izvornik dozvole mora se nalaziti u vozilu. Zahtijevaju i da  jedinice lokalne samouprave vode evidenciju o izdanim autotaksi dozvolama koja pritom mora biti javna.

Dosadašnja praksa obavljanja djelatnosti autotaksi prijevoza pokazala je kako postojeće zakonsko rješenje kojim se propisuje obveza autotaksi prijevoznika da u vozilu kojim obavlja autotaksi prijevoz mora imati samo presliku dozvole nije dobro jer u praksi dovodi do niza manipulacija.

Naime, takvo rješenje ne omogućava potpuni uvid jedinicama lokalne samouprave u stvaran  broj vozila kojima se obavlja ova djelatnost na njezinom području.

Svi koji obavljaju nadzor nad provođenjem zakona nemaju mogućnost detaljnije kontrole potrebnih ovlaštenja za obavljanje autotaksi prijevoza jer se ista dozvola može kopirati i koristiti u više vozila, a ne samo u vozilu za koje je dozvola izvorno izdana.

Ovakvo stanje predstavlja opasnost za potrošače kao korisnike usluge autotaksi prijevoza jer im ne pruža potrebnu sigurnost da se djelatnost obavlja doista samo onim vozilom za koje je dozvola izdana. Osim toga, na taj se način ozakonjuje i nelojalna konkurencija na tržištu u području autotaksi djelatnosti i smanjuje prihod državnom proračunu.

Stoga amandmani koje su Sekcija taksi prijevoznika HOK-a i Hrvatska obrtnička komora uputile u Sabor imaju za cilj ispuniti najvažniji dio zahtjeva same struke putem zakonske osnove za učinkovitiju kontrolu u ovoj djelatnosti.

IZVOR:HOK

300.000,00 KUNA ZA POTICANJE STARTUP PODUZETNIŠTVA- GRAD VUKOVAR

Danas je u Gradskoj vijećnici Grada Vukovara predstavljen najnoviji Javni poziv za dodjelu bespovratnih potpora, prvi ovoga karaktera, a namijenjen poticanju startup poduzetništva na području Grada Vukovara.

Gradonačelnik Ivan Penava iskazao je izuzetno zadovoljstvom najnovijom mjerom Grada Vukovara koja za cilj ima motivirati mlade poduzetnike s kvalitetnim i dobrim idejama. „Ova mjera osmišljena je upravo radi njih, a naš interes je kao i uvijek, pomoći razvoju gospodarstva, stvoriti dodanu vrijednost i otvoriti nova radna mjesta za građane Grada Vukovara“ rekao je Penava i pozvao poduzetnike da se sa svojim inovativnim idejama prijave na Javni poziv.

Svrha dodjele potpora po ovom Javnom pozivu je poticanje startup poduzetništva, stvaranje stimulativnog okruženja za razvoj poduzetništva, afirmacija novih poduzetničkih ideja kao i poticanje startup poduzeća u daljnjem razvoju.

Osigurana proračunska sredstva za realizaciju ovog Javnog poziva iznose 300.000,00 kn, a dodijeliti će se u iznosu od maksimalno 100.000,00 kn za tri najperspektivnije i najkvalitetnije poslovne ideje.

Zamjenica gradonačelnika Ivana Mujkić dodatno je pojasnila tko su prihvatljivi prijavitelji na Javni poziv. „Na natječaj se mogu javiti ne samo tvrtke, već i fizičke osobe koje još uvijek nemaju osnovanu tvrtku ni obrt. Ako se potpora odobri takvoj osobi, ona će dobiti rok od mjesec dana da otvori tvrtku nakon čega se potpisuje ugovor. U roku 6 mjeseci primatelj potpore mora potrošiti sredstva koja su namijenjena za konkretne troškove sukladno poslovnom planu“ objasnila je Mujkić te dodala kako odabrani poduzetnici u roku od jedne godine svoju uslugu ili proizvod moraju staviti na tržište te imati minimalno 1 zaposlenu osobu, a tvrtka svoje poslovanje mora održati minimalno 2 godine.

„Cilj nam je potaknuti mlade poduzetnike koji su nam se javljali sa zanimljivim i inovativnim poslovnim idejama, no često bez potrebnih financijskih sredstava, odnosno početnog kapitala“ naglasila je Mujkić.

Pročelnica upravnog odjela za gospodarstvo, poljoprivredu i međunarodnu suradnju, Marijana Grubišić, objasnila je postupak ocjenjivanja pristiglih prijava. „Nakon pregleda svih administrativno tehničkih uvjeta, povjerenstvo od 5 članova će evaluirati prijave pri čemu će ocjenjivati koji je problem koji prijavitelj želi riješiti, po čemu se njihova usluga ili proizvod razlikuje u odnosu na već postojeće na tržištu, zašto bi kupci trebali izabrati tu uslugu, imaju li potencijalne kupce ili se tek probijaju na tržištu, kako će realizirati ideju, imaju li već znanja i tim ljudi, koji su njihovi očekivani planovi i prihodi od prodaje proizvoda ili usluge i slično“ pojasnila je Grubišić te dodala da oni koji u prvoj fazi ocjenjivanja od maksimalnog broja bodova ostvare 50%,  ulaze u sljedeću fazu ocjenjivanja gdje mogu prezentirati svoju ideju, nakon čega se donosi odluka o 3 najbolje ideje.

Prihvatljivi troškovi za koje se potpora dodjeljuje su svi oni koji se inače financiraju putem sličnih mjera Grada Vukovara poput nabave opreme i strojeva, konzultantske i mentorske podrške u razvoju i promociji, izrada promidžbenih materijala te mnogi drugi.

Javni poziv objavljuje se 19. ožujka 2021. godine, a biti će otvoren do 19. travnja 2021. godine.

Javni poziv i obrasci za podnošenje zahtjeva biti će dostupni na web stranici Grada Vukovara (www.vukovar.hr)  ili u gradskom Upravnom odjelu za gospodarstvo, poljoprivredu i međunarodnu suradnju, Dr. Franje Tuđmana 1, Vukovar (2. kat, ured 19).

IZVOR: GRAD VUKOVAR

Hrvatska obrtnička komora: U Nacionalni plan oporavka i otpornosti potrebno je uključiti obrtnike

Rezultati ankete koju je Hrvatska obrtnička komora provela među svojim članstvom, pokazali su veliki interes i potrebu obrtnika za bespovratnim sredstvima

Anketa koju je Hrvatska obrtnička komora provela među svojim članovima, a u kojoj su sudjelovala 1772 obrtnika, pokazala je visok interes obrtnika za korištenje bespovratnih sredstava dostupnih kroz EU fondove.

Većina obrtnika, njih više od 85 %, najpotrebnijim smatra ulaganje u materijalnu i nematerijalnu imovinu, pod čime se dominantno razumijeva kupnja opreme, strojeva, nadogradnja i izgradnja novih proizvodnih kapaciteta. Predvidiva ukupna vrijednost projekata kojima bi se obuhvatile potrebe većine obrtnika kreće se od 150.000,00 HRK do 750.000,00 HRK. Obrtnici su spremni u ovom trenutku uložiti i vlastita sredstva u projekte, kroz sufinanciranje projekata.

Posebno je potrebno istaknuti da više od 73% anketiranih obrtnika ne planira u narednom razdoblju koristiti financijske instrumente.

Kako je potrebno žurno reagirati na negativne trendove u gospodarstvu koji nastaju kao posljedica pandemije uzrokovane virusom SARS-CoV-2, Hrvatska obrtnička komora predlaže da se potrebe obrtnika prepoznaju već kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti (NPOO) te da se kroz njega da prikladan odgovor na probleme s kojima se suočava ova skupina poduzetnika. U tom smislu, Hrvatska obrtnička komora uputila je i prijedlog za savjetovanjem predsjedniku Vlade Republike Hrvatske, a kako bi u zajedničkom razgovoru s Vladom RH pokušali naći najbolja rješenja za obrtnike u Republici Hrvatskoj.

„Hrvatska obrtnička komora i ranije je upozoravala kako je nužno prilagoditi uvjete natječaja obrtnicima, uključiti ih u provedbu te prioritete i ciljeve usmjeriti ka poticanju proizvodnje i razvoju usluga. Kriza koju je izazvala pandemija donijela je sasvim nove izazove u poslovanju obrtnika, stoga upravo u Nacionalnom planu oporavka i otpornosti vidimo priliku za ublažavanje njenih negativnih učinaka. Moramo imati na umu da nam je gospodarstvo otporno onoliko koliko su nam otporni najmanji gospodarski subjekti – a to su upravo obrtnici“, rekao je Dragutin Ranogajec, predsjednik Hrvatske obrtničke komore.

IZVOR:HOK

Uskoro kreću prakse za nastavnike u sklopu inicijative „Nastavnici u poduzeća – praksa za nastavnike“

Nastavnici će preuzeti uloge svojih učenika kako bi iz prve ruke doživjeli praktičnu nastavu u obrtima i tvrtkama.

Advantage Austria – Austrijski ured za vanjsku trgovinu i Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih uz pomoć projektnih partnera Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske obrtničke komore, Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore, Švicarskog veleposlanstva i Zaklade Znanje na djelu organiziraju prvi ciklus prakse za oko 40 nastavnika strukovnih škola, koja će se održati od 6. do 9. travnja 2021. Glavni cilj cjelokupne inicijative je izgradnja snažnije i konkretnije suradnje između svijeta gospodarstva i strukovnog obrazovanja.

Direktorica Advantage Austria – Austrijskog ureda za vanjsku trgovinu, Sonja Holocher-Ertl naglasila je da je bliski doticaj s praksom tijekom strukovnog obrazovanja jedan od najvažnijih čimbenika za uspješan ulazak učenika u poslovni svijet. Iz tog razloga, putem ove inicijative nudi se strukovnim nastavnicima uvid u poslovni svijet kako bi svoja iskustva mogli ugraditi i u nastavu. Posebno je istaknula zadovoljstvo što na ovom projektu Advantage Austria opet surađuje sa dugogodišnjim partnerima – Hrvatskom obrtničkom komorom, Hrvatskom gospodarskom komorom, Njemačko-hrvatskom industrijskom i trgovinskom komorom, Švicarskim veleposlanstvom i Zakladnom Znanje na djelu.

Nastavnik ili nastavnica u sklopu projekta će dobiti mentora koji će ga upoznati s položajem obrta ili tvrtke na tržištu, organizacijskom strukturom i kulturom obrta ili tvrtke te odjelom u kojem će odraditi svoju praksu. Nastavnici će, pod budnim okom svojih mentora, izvršavati odgovarajuće zadatke te će konstantno razmjenjivati iskustva sa svim organizacijskim razinama u obrtu ili poduzeću.

Nastavnici će tako uskočiti u poslove kuhara, konobara, CNC operatera, prodavača, mesara, pekara, cvjećara, stolara, itd. Kroz praktičan rad i komunikaciju s mentorima, ali i upravom obrta ili tvrtke kao i odjela ljudskih resursa koji će im biti na raspolaganju, dobit će uvid u stvarne kompetencije koje se traže od njihovih učenika kao budućih zaposlenika.

Na taj način, sudjelovanjem u praksi nastavnici dobivaju autentičan uvid u svakodnevni rad obrta ili tvrtke, stječu osobna iskustva u poslovnom svijetu koja će moći prenijeti svojim učenicima, dobivaju realnu sliku gospodarskog konteksta i operativnih procesa u obrtu ili tvrtke. Osim toga, ostvaruju vrijedne kontakte s obrtima ili tvrtkama iz kojih se u budućnosti mogu ostvariti nove suradnje ili učvrstiti postojeće.

Svi obrti i tvrtke uključeni u ovaj projekt u njemu sudjeluju potpuno neprofitno i samo sa željom da se potakne suradnja između poduzetništva i obrazovanja te pokrenu promjene u strukovnom obrazovanju koje će dovesti do poboljšanja kompetencija učenika. Obrti i tvrtke u projektu vide i priliku za stvaranje vlastitog imidža, kako bi stekle bolju poziciju na tržištu radne snage, koje je uslijed odljeva radnika zadnjih godina ostalo bez znatnog dijela kvalificirane radne snage.

Projekt prakse za nastavnike prvotno je osmišljen u Austriji od strane Gospodarske komore Beč i provodi se svakog ožujka još od 2014. godine. U tom razdoblju preko 300 strukovnih nastavnika, pedagoga i studenata učiteljskih akademija odradilo je praksu u austrijskim poduzećima.

Detaljnije informacije o projektu „Nastavnici u poduzeća – praksa za nastavnike“ možete pronaći na web stranici advantageaustria.org.

IZVOR:HOK

HOK omogućio dijelu članova otpis komorskog doprinosa – provjerite imate li pravo na otpis za prvo tromjesečje 2021. godine!

Upravni odbor Hrvatske obrtničke komore na svojoj je sjednici donio Odluku o uvjetima i kriterijima za otpis komorskog doprinosa u slučaju izvanrednih događaja ili stanja – COVID-19 za I. tromjesečje (siječanj-ožujak) 2021. godine, a ista je stupila na snagu 15. ožujka 2021. godine

Članovi koji, sukladno „Uputi Porezne uprave o provedbi mjere nadoknade dijela ili svih fiksnih troškova u sklopu mjere Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenim Koronavirusom (COVID-19)“ za veljaču 2021., obavljaju niže navedenu pretežitu djelatnost imaju pravo na otpis komorskog doprinosa za prvo tromjesečje 2021. godine uz podnošenje zahtjeva:

55.30 Kampovi i prostori za kampiranje
55.90 Ostali smještaj
56.10 Djelatnosti restorana i ostalih objekata za pripremu i usluživanje hrane
56.21 Djelatnosti keteringa
56.29 Ostale djelatnosti pripreme i usluživanja hrane
56.30 Djelatnosti pripreme i usluživanja pića
85.10 Predškolsko obrazovanje
85.20 Osnovno obrazovanje
85.31 Opće srednje obrazovanje
85.32 Tehničko i strukovno srednje obrazovanje
85.41 Obrazovanje nakon srednjeg koje nije visoko
85.42 Visoko obrazovanje
85.51 Obrazovanje i poučavanje u području sporta i rekreacije
85.52 Obrazovanje i poučavanje u području u području kulture
85.53 Djelatnosti vozačkih škola
85.59 Ostalo obrazovanje i poučavanje
85.60 Pomoćne uslužne djelatnosti u obrazovanju
90.01 Izvođačka umjetnost
90.02 Pomoćne djelatnosti u izvođačkoj umjetnosti
90.03 Umjetničko stvaralaštvo
90.04 Rad umjetničkih objekata
91.01 Djelatnosti muzeja
91.02 Djelatnosti knjižnica i arhiva
91.03 Rad povijesnih mjesta i građevina te sličnih zanimljivosti za posjetitelje
91.04 Djelatnosti botaničkih i zooloških vrtova i prirodnih rezervata
92.00 Djelatnosti kockanja i klađenja
93.11 Rad sportskih objekata
93.12 Djelatnost sportskih klubova
93.13 Fitnes centri
93.19 Ostale sportske djelatnosti
93.21 Djelatnosti zabavnih i tematskih parkova
93.29 Ostale zabavne i rekreacijske djelatnosti d.n.

Nadalje, članovi Hrvatske obrtničke komore koji su korisnici mjere u sklopu „Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima Koronavirusom (COVID-19) i posljedicama katastrofe uzrokovane potresom na području Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije“ za siječanj-veljaču 2021. Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (dalje u tekstu: mjera) mogu podnijeti zahtjev za otpis komorskog doprinosa, ako obavljaju pretežitu djelatnost:

47.82 Trgovina na malo tekstilom, odjećom i obućom na štandovima i tržnicama
47.89 Trgovina na malo ostalom robom na štandovima i tržnicama
49.39 Ostali kopneni prijevoz putnika, d.n. – izleti i druge povremene prijevozne usluge
79.90 Ostale rezervacijske usluge i djelatnosti povezane s njima – djelatnosti turističkih vodiča
82.30 Organizacija sastanaka i poslovnih sajmova

U ovom je slučaju potrebno je, uz ispunjeni Zahtjev za otpis komorskog doprinosa, dokazati pravo na korištenje mjere ispisanom Poreznom knjigovodstvenom karticom (PKK) iz Jedinstvenog portala Porezne uprave za I. stup obveznog mirovinskog osiguranja za obrtnika.

Zahtjev za otpis komorskog doprinosa obvezno se podnosi u pisanom obliku, najkasnije do 30. travnja 2021. godine.

Otpis komorskog doprinosa može se odobriti ako je plaćen komorski doprinos za prethodna razdoblja.

Pretežitom djelatnošću smatra se djelatnost koja je kao takva upisana u Obrtni registar. Ako djelatnost koja je osnovni izvor primitaka/prihoda obrta u Obrtnom registru nije upisana kao pretežita, potrebno je odgovarajućim vjerodostojnim ispravama dokazati koja je djelatnost pretežita kao osnovni izvor primitaka/prihoda.

Član Hrvatske obrtničke komore za već uplaćeni iznos komorskog doprinosa za I. tromjesečje 2021. godine, a mu odobren zahtjev može zatražiti povrat ili koristiti preplatu za sljedeća razdoblja.

Obrazac Zahtjeva za otpis komorskog doprinosa moguće je preuzeti ovdje. S obzirom da je obrazac moguće ispunjavati potrebno ga je otvoriti programom Adobe pa obratite pažnju na preferirani način otvaranja .pdf dokumenta u vašim postavkama na računalu.

Ispod ove objave uz Obrazac Zahtjeva za otpis komorskog doprinosa dostupna je i Odluka Upravnog odbora HOK-a te popis područnih komora kojima je potrebno dostaviti ispunjeni zahtjev.
IZVOR: https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/hok-omogucio-dijelu-clanova-otpis-komorskog-doprinosa-provjerite-imate-li-pravo-na-otpis-za-prvo

Produljuju se epidemiološke mjere – Četiri nove odluke Stožera civilne zaštite RH

Stožer civilne zaštite RH donio je 4 nove odluke. Nužne epidemiološke mjere određuju se u trajanju do 31. ožujka 2021.

1. Odluku o izmjenama i dopuni Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja

2. Odluku o izmjeni Odluke o privremenoj zabrani i ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske

3. Odluku o izmjeni Odluke o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnost trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima

4. Odluku o izmjeni Odluke o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19

Izvor:HOK