Obrtnici „paušalisti“ – prijava dohotka na Obrascu PO-SD i PO-SD-Z

Obrtnici obveznici paušalnog oporezivanja dohotka krajem svake godine, a najkasnije do 15. siječnja 2022. godine dužni su predati godišnje izvješće o ostvarenom dohotku u prethodnoj 2021. godini na Obrascu PO-SD.

Ta je obveza propisana Pravilnikom o paušalnom oporezivanju samostalnih djelatnosti, članak 7. stavak 4. (Narodne novine 1/2021), čije se odredbe i pripadajući propisani obrasci primjenjuju u poreznim postupcima za 2021. godinu.

Podsjećamo da obrtnik „paušalist“ ne vodi poslovne knjige, osim evidencije o prometu Obrazac KPR, u kojem je obvezan evidentirati sve iznose naplaćene u gotovini i bezgotovinskim putem.

Izvješćem o ostvarenim primicima na Obrascu PO-SD, utvrdit će se je li obveznik ostvario veći ili manji dohodak od utvrđenog u rješenju. Stupanjem na snagu novog Pravilnika, od 1. siječnja 2020. godine, fizičkim osobama koje plaćaju paušalni porez na dohodak ukinulo se izdavanje poreznih rješenja te se paušalistima uvodi obveza plaćanja predujma poreza na dohodak tijekom poreznog razdoblja na temelju samozaduživanja, a prema podacima iz godišnjeg izvješća koje se podnosi na Obrascu PO-SD. Eventualnu razliku godišnjega paušalnog poreza porezni je obveznik dužan platiti s danom podnošenja izvješća.

Podsjećamo obveznike da se primljene potpore Hrvatskog zavoda za zapošljavanje za očuvanje radnih mjesta, kao i potpore za samozapošljavanje, ne evidentiraju u Obrascu PO-SD jer se primljene potpore smatraju neoporezivim primitkom, a ne primitkom od samostalne djelatnosti.

Prema Naredbi o načinu uplaćivanja prihoda proračuna, obveznih doprinosa te prihoda za financiranje drugih javnih potreba u 2021. godini (Nar. nov., br. 11/21.), paušalni porez uplaćuje se na uplatni račun poreza na dohodak i prireza poreza na dohodak grada / općine prema prebivalištu ili uobičajenom boravištu obrtnika, uz oznaku modela uplate HR 68, brojčane oznaka poreza na dohodak koji se utvrđuje paušalno – 1449 te OIB-a fizičke osobe.

Na isti uplatni račun uplaćuje se i razlika manje uplaćenog paušalnog poreza na dohodak za proteklu godinu, a koja je utvrđena prema godišnjem izvješću koje se podnosi na Obrascu PO-SD. Obrtnici su razliku godišnjega paušalnog poreza obvezni uplatiti s danom podnošenja izvješća, a najkasnije do 15. siječnja 2022. godine za 2021. godinu.

Izvješća se podnose na obrascima PO-SD i PO-SD-Z.

Sekcija računovođa Hrvatske obrtničke komore izradila je nove obrasce PO-SD i PO-SD-Z kao pomoć obrtnicima prilikom podnošenja obveznih prijava Poreznoj upravi.

Izrađen je i novi obrazac DOH i obrazac P-PPI koji će se popunjavati prilikom podnošenja godišnje prijave poreza na dohodak za 2021. a najkasnije do 28. veljače 2022. i to za obrtnike koji vode poslovne knjige prema Zakonu o porezu na dohodak.

Svi obrasci biti će objavljeni na web stranici HOK-a 
https://www.hok.hr/gospodarstvo-i-savjetovanje/obrasci-za-poslovanje-obrta.

Prošle je godine prvi put uvedeno podnošenje Obrasca PO-SD-Z kod paušalista koji obavljaju zajedničku djelatnost obrta. Prema čl. 8. st. 1. Pravilnika, nositelj zajedničke djelatnosti koji porez na dohodak od zajedničke djelatnosti utvrđuje u paušalnoj svoti, obvezan je najkasnije 15 dana nakon isteka kalendarske godine podnijeti nadležnoj ispostavi Porezne uprave Izvješće nositelja o paušalnom dohotku od zajedničke samostalne djelatnosti i supoduzetnicima u zajedničkoj djelatnosti na obrascu PO-SD-Z. Obrazac PO-SD-Z se dostavlja za 2021. godinu najkasnije do 15. siječnja, a popunjava ga samo imenovani nositelj zajedničke djelatnosti. Nositelj zajedničke djelatnosti obvezan je dostaviti Poreznoj upravi Obrazac PO-SD-Z, dok su oba porezna obveznika – nositelj zajedničke djelatnosti i supoduzetnik – obvezni podnijeti i Obrazac PO-SD. U Obrascu PO-SD nositelj i supoduzetnik iskazat će svoj udio u zajednički ostvarenom dohotku 2022. godine. Više na: https://www.hok.hr/novosti-iz-hok/obrtnici-pausalisti-prijava-dohotka-na-obrascu-po-sd-i-po-sd-z-0

HOK Obrtnik plus – zaštitite poslovanje i uštedite kroz pogodnosti koje osigurava HEP Opskrba

Hrvatska obrtnička komora kroz projekt HOK Obrtnik plus nastavlja osiguravati pogodnosti svojim članovima.

Obzirom na najavljeno značajno povećanje cijena električne energije, posebice kod usluge Zajamčena opskrba, među kojima ima i obrtnika Hrvatska obrtnička komora je kroz projekt HOK Obrtnik plus osigurala najpovoljnije cijene i uvjete koji se mogu ponuditi u trenutku ugovaranja usluge.

Zbog nepovoljnih tržišnih kretanja za ugovore o opskrbi koji će se primjenjivati s datumima u 2022. i 2023. ponuđena cijena električne energije će biti viša, ali i dalje najpovoljnija koja se može ponuditi u trenutku ugovaranja.

Na snazi je Dodatak 5 Sporazuma o poslovnoj suradnji između HOK-a i HEP Opskrbe te Prilog 1 Sporazumu o poslovnoj suradnji između HOK-a i HEP Opskrbe kojim se reguliraju uvjeti suradnje za ugovore s primjenom u siječnju, veljači i ožujku 2022. godine.

Napominjemo, da kroz projekt HOK Obrtnik plus imate zajamčene dvije godine nepromijenjenih cijena bez obzira na tržišna kretanja. Naime, članice HOK-a sklapaju ugovor na rok od 2 godine i HEP Opskrba jamči ugovorenu cijenu za obje godine, do isteka ugovora. Za članice HOK-a kojima ističe ugovor ili koji prvi puta ulaze u ugovorni odnos HEP Opskrba korigira uvjete svaka 3 mjeseca.

Za sve informacije o uvjetima i pogodnostima te izračune popusta članicama HOK-a na raspolaganju je besplatni info telefon HEP Opskrbe 0800 5255. Upit možete poslati i putem e-maila obrtnik@hep.hr  s imenom i prezimenom, nazivom obrta i OIB-om. Od predstavnika HEP Opskrbe zatražite svoju neobvezujuću ponudu i doznajte sve o pogodnostima koje vam je osigurala Hrvatska obrtnička komora. Uštedite i zaštitite svoje poslovanje.

IZVOR:HOK

Nove osnovice za obračun doprinosa za obvezna osiguranja za 2022. godinu

Ministar financija donio je Naredbu o iznosima osnovica za obračun doprinosa za obvezna osiguranja za 2022. g. (Narodne novine 127/2021).

Sve mjesečne i godišnje osnovice u sustavu obveznih doprinosa za 2022. godinu ovise o prosječnom iznosu mjesečne plaće (bruto) isplaćene po jednom zaposlenom kod pravnih osoba u Republici Hrvatskoj u razdoblju siječanj-kolovoz 2021. godine, koja iznosi 9.537,00 kn prema objavi Državnog zavoda za statistiku.

Nove osnovice za obračun doprinosa za obvezna osiguranja za 2022. godinu možete pronaći na dnu ove stranice.

Izvor: https://www.hok.hr/novosti-iz-hok/nove-osnovice-za-obracun-doprinosa-za-obvezna-osiguranja-za-2022-godinu

Stipendiranje učenika u deficitarnim obrtničkim zanimanjima i dodjela potpora gospodarskim subjektima koji izvode naukovanje

Sukladno Operativnom programu „Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020.“ provedena je Operacija „Poticanje obrazovanja za vezane obrte temeljene na sustavu naukovanja FAZA II“ u okviru koje su, u periodu 2019. – 2020., dodjeljivane stipendije učenicima koji se obrazuju za deficitarna obrtnička zanimanja i potpore gospodarskim subjektima koji izvode naukovanje.

U navedenom periodu dodijeljeno je preko 8700 stipendija učenicima koji se obrazuju za deficitarna obrtnička zanimanja u ukupnom iznosu od 162 milijuna kuna. Također, dodijeljeno je 940 potpora gospodarskim subjektima koji izvode naukovanje u ukupnom iznosu od preko 69 milijuna kuna. Sredstva za provedbu ovih aktivnosti osigurana su iz Europskog socijalnog fonda s minimalnim opterećenjem na državni proračun, čiji udio je iznosio 15%.
 
Kako su sredstva iz Operativnog programa temeljem kojih je resorno Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike odobrilo financiranje navedenih aktivnosti u prethodnom programskom razdoblju iskorištena, a operativni programi za razdoblje 2021. – 2027. još nisu odobreni od strane Europske komisije, nažalost, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja nije u mogućnosti raspisati nove natječaje za dodjelu stipendija i bespovratnih potpora gospodarskim subjektima. No s obzirom na to da navedeno programsko razdoblje uključuje i 2021. godinu, ako će biti moguće raspisati natječaje za navedene aktivnosti, izgledno je da će biti moguće i retrogradno financiranje nastalih troškova.
 
Napominjemo da Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja nije u mogućnosti utjecati na proces donošenja operativnih programa za buduće programsko razdoblje zbog činjenice da, sukladno djelokrugu nadležnosti, upravljanje navedenim procesom nije u nadležnosti ovog Ministarstva.

Sve daljnje relevantne informacije vezane za provedbu ovih aktivnosti pravovremeno će biti objavljene na našim mrežnim stranicama. Izvor: https://mingor.gov.hr/vijesti/stipendiranje-ucenika-u-deficitarnim-obrtnickim-zanimanjima-i-dodjela-potpora-gospodarskim-subjektima-koji-izvode-naukovanje/8516

Održana 13. izvanredna sjednica Skupštine Hrvatske obrtničke komore

U Velikoj dvorani Matice hrvatskih obrtnika 24. studenoga 2021. godine održana je 13. izvanredna sjednica Skupštine Hrvatske obrtničke komore.

Predsjednik Dragutin Ranogajec na početku je istaknuo da Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja nije prihvatilo dio primjedbi na Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o obrtu koje je HOK uputio kroz E-savjetovanje.

Iz tog razloga, sazvana je Skupština Hrvatske obrtničke komore kako bi potvrdila odluke Upravnog odbora HOK-a kojima su imenovani članovi radne skupine za odlazak na sastanak na temu izmjene Zakona o obrtu s predstavnicima Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja.

Radna skupina dužna je braniti stav Skupštine da Hrvatska obrtnička komora nerado prihvaća prijedlog zakonodavca da se ukinu područne obrtničke komore, ali inzistira da dosadašnja udruženja obrtnika zadrže pravnu osobnost i nastave pružati usluge obrtnicima na području svoga djelovanja.

Sukladno stavu Skupštine, a u slučaju neprihvaćanja istoga od strane Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, radna je skupina ovlaštena zastupati sljedeće stavove:

  1. Udruženja obrtnika koja mogu zadržati svoju financijsku opstojnost, nastavit će djelovati kao i do sada te će zadržati svoju pravnu osobnost
  2. Na području jedne županije može se osnovati više udruženja obrtnika;
  3. Od datuma stupanja na snagu izmjena Zakona o obrtu, novi komorski doprinos dijelit će se po dosadašnjim postocima na udruženja obrtnika, područne obrtničke komore i Hrvatsku obrtničku komoru
  4. U slučaju da Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja prihvati prijedlog Ministarstva financija da se iznos od 3% komorskog doprinosa predviđen za podmirivanje troškova poveća na 5%, potrebno je tražiti da se smanjenje od 2% ravnomjerno raspodijeli na Hrvatsku obrtničku komoru  i nova udruženja obrtnika tako da HOK-u pripadne 41%, a udruženjima 54% sredstava od komorskog doprinosa.

IZVOR:HOK

Program zadržavanja radnih mjesta – studeni 2021.

Iznos potpore od najviše 4.000,00 kuna mjesečno po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu prema postotku pada prihoda/primitaka:

od 40,00% do 44,99% – 2.000,00 kn
od 45,00% do 49,99% – 2.500,00 kn
od 50,00% do 54,99% – 3.000,00 kn
od 55,00% do 59,99% – 3.500,00 kn
od 60% i više – 4.000,00 kn

doprinos za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje, odnosno iznos obveze dodatnog doprinosa za mirovinsko osiguranje na temelju individualne kapitalizirane štednje za staž osiguranja s povećanim trajanjem proporcionalno iznosu potpore.

VAŽNO

Ova potpora nema obilježja državne potpore male vrijednosti jer je sastavni dio gospodarskih mjera Vlade RH koje spadaju u očuvanje radnih mjesta u najugroženijim sektorima. Usmjerena je na poslodavce koji obavljaju gospodarsku djelatnost.

Mjera se ne odnosi na:

-Poslovne subjekte, čiji su osnivači Republika Hrvatska, županije i jedinica lokalne samouprave, i na poslovne subjekte koje su ti poslovni subjekti osnovali;

poslovne subjekte, u kojima Republika Hrvatska, županije i jedinica lokalne samouprave imaju vlasničke udjele više od 25%, i na njihova trgovačka društva kćeri.

-Poslodavci koji koriste mjere HZZ-a i drugih davatelja, a kojima je plaća opravdani trošak, ne mogu istovremeno koristiti obje mjere. Zabrana kumulacije opravdanog troška iste namjene po različitim mjerama.

-Za radnika za kojega ima aktivan ugovor o korištenju mjere aktivne politike zapošljavanje poslodavac ne može koristiti program zadržavanja radnika. Izuzetak su radnici koji su uključeni u potporu za usavršavanje, osposobljavanje na radnom mjestu i mjeru stalni sezonac.

-Poslodavci koji imaju aktivne ugovore po mjeri Potpore za samozapošljavanje ne mogu koristiti ovaj program.

-Poslodavci s područja pogođenih potresom na području Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije kod podnošenja zahtjeva izjavit će pod materijalnom i kaznenom odgovornošću da su nastupile okolnosti iz kriterija za dobivanje potpore. Zavod može naknadno zatražiti dodatne dokaze o navodima iz izjave. Navedeni poslodavci moraju dokazati pad prihoda/primitaka te mogu koristiti iznos potpore sukladno postotku radnika sa EU digitalnu COVID potvrdama ili koji su stekli uvjete za dobivanje iste od ukupnog iznosa potpore za sve radnike za koje poslodavac traži potporu, a kako je prethodno definirano u odjeljku Ciljana skupina radnika.

-Za radnike zaposlene nakon 30. rujna 2021. godine, ne može se odobriti potpora za mjesec listopad 2021. godine.

-Svi poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO – a do 28. veljače 2021. godine mogu koristiti mjeru listopad 2021. godine. .

-Poslodavci koji obavljaju djelatnost sezonskog karaktera, bez obzira na oblik registracije poslovnog subjekta, mogu koristiti potporu za listopad uz uvjet da su registrirali djelatnosti i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do dana

-U potporu mogu ući isključivo radnici koje je poslodavac naveo u trenutku podnošenja zahtjeva. Naknadne dopune s popisom radnika nisu dopuštene.

-Poslodavci koji nisu isplatili utvrđenu ili propisanu plaću prema ugovoru o radu, pravilniku o radu, kolektivnom ugovoru ili posebnom propisu za sve mjesece koji prethodi mjesecu za koji se traži potporu ne mogu koristiti mjeru.

-Osobe koje obavljaju domaću radinost prema Zakonu o obrtu (NN 143/13, 127/19, 41/20), ako nisu obvezno osigurane po drugoj osnovi ili ako nisu korisnici mirovine mogu koristiti mjeru.

Osobe koje u okviru kulturnog i kreativnog sektora obavljaju djelatnost samostalno i koji uplaćuju doprinose obveznih osiguranja (mirovinsko i zdravstveno) prema iznosima za uplatu doprinosa obveznih osiguranja koje mu odredi Porezna uprava (samostalni umjetnici, medijski djelatnici i dr.), a koji zbog nastalih okolnosti poput otkazivanja javnih događanja, manifestacija, predstava, eventa i sl., su ostali bez izvora prihoda, mogu koristiti mjeru, ukoliko im doprinose ne financira Ministarstvo kulture i medija.

Umjetničke organizacije registrirane sukladno Zakonu o pravima samostalnih umjetnika i poticanju kulturnog i umjetničkog stvaralaštva (NN 43/96, 44/96), upisane u registar umjetničkih organizacija kod Ministarstva kulture i medija mogu predati zahtjev za Program zadržavanja radnika u u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti samo za poslove u kojima ostvaruju vlastite prihode prema dvojnom računovodstvu, odnosno vode poslovne knjige sukladno Zakonu o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija (NN 121/14).

Tvrtke u stečaju mogu koristiti ovu mjeru ukoliko su poslovno aktivne, imaju zaposlene i podmiruju svoje obveze.

Više na: https://mjera-zrm.hzz.hr/program-zadrzavanja-radnih-mjesta-listopad-2021/

33. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore

Pozivamo vas na 33. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore (HOK), koji će se održati od 14. do 16. studenoga 2021. godine u Šibeniku, u hotelu „Ivan”, u turističkom naselju Solaris.

Domaćin ovogodišnjeg Kongresa je Obrtnička komora Šibensko-kninske županije, a pokrovitelji su Ministarstvo turizma i sport te Hrvatska turistička zajednica.

Na Kongresu se predviđa sudjelovanje brojnih ugostitelja iz Hrvatske i inozemstva, predstavnika resornih ministarstava, saborskih zastupnika, županijskih čelnika, predstavnika komorskog sustava te drugih uglednih gostiju.

Sudionike očekuju zanimljiva izlaganja i rasprave predstavnika institucija i stručnjaka iz područja ugostiteljstva te komercijalne prezentacije i promocije. Kongres je ujedno prilika za razmjenu iskustva među brojnim ugostiteljima iz cijele zemlje. 

Prvog radnog dana Kongresa održat će se dvije panel rasprave na kojima će ključni dionici raspravljati o važnim temama za struku. Prvi panel bavit će se gorućim problemima sektora s naglaskom na poslovanje u pandemiji koronavirusa (COVID-19), dok će drugi panel obrađivati važnost gastronomije kao pokretača domaće proizvodnje i promotora destinacije.

Drugog radnog dana Kongresa održat će se niz zanimljivih prezentacija i radionica, pa će sudionici imati priliku informirati se o stvarnim mogućnostima financiranja ugostiteljskog sektora, ulozi koktela u HoReCa industriji i koje su novosti u svijetu piva.

Uz radni dio kao temelj Kongresa, planiraju se popratna događanja koja će posjetiteljima približiti ugostiteljsku i turističku ponudu domaćina, kao i proizvođača iz ostalih dijelova Hrvatske.

Organizacijom Kongresa na suvremen i atraktivan način želi se prije svega promovirati struka. Na Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika pozivaju se ugostitelji, turistički djelatnici, predstavnici institucija, stručnjaci iz područja, kao i ostali zainteresirani.

Kongres će se održati u skladu sa svim epidemiološkim mjerama, a sudjelovanje će biti moguće isključivo uz posjedovanje COVID potvrde.

CIJENE HOTELSKOG SMJEŠTAJA – REZERVACIJA

Specifikacije pojedinih usluga:

  • Noćenje s doručkom u dvokrevetnoj sobi, cijena po osobi iznosi 365,00 kn
  • Noćenje s doručkom u jednokrevetnoj sobi, cijena po osobi iznosi 656,00 kn
  • Nadoplata za pansionski obrok i to: buffet ručak 150,00 kn, buffet večera 150,00 kn po osobi.
  • Boravišna pristojba iznosi 11,00 kn po osobi.
  • Navedene cijene uključuju PDV

Sve vezano uz rezervaciju smještaja, akreditacije, uplate, dostavljat ćete isključivo putem elektroničkog rezervacijskog formulara, koji se popunjava na sljedećoj adresi: Kongres ugostitelja 14-16.11.2021.

Više informacija o hotelu možete pronaći na amadriapark.com

Sve upite vezane uz Kongres možete uputiti na kontakt:

Telefon : 01/4806 631; 01/4806 666 – centrala
e-mail: cehovi@hok.hrkresimir.tomic@hok.hr

Pozivamo Vas i ove godine da se odazovete u što većem broju!

Program Kongresa bit će dostupan uskoro.

Izvor:HOK

Hrvatska obrtnička komora osuđuje svaku zloupotrebu zakona, ali se i protivi diskriminaciji obrtnika tražeći povlačenje ‘Upitnika NR’

Po objavi da kreće u nadzor paušalnih obrta zbog primijećenih pojavnosti korištenja poreznih pogodnosti protivno svrsi zakona, Poreznoj upravi upućeno je niz primjedbi sa svrhom aktivnog doprinosa kvaliteti poreznog sustava i njegove prilagodbe potrebama obrtništva, ali i gospodarstva u cjelini.

Hrvatska obrtnička komora uputila je prigovor i primjedbe Poreznoj upravi i resornom ministarstvu na objavu Porezne uprave kojom se najavljuje pokretanje nadzora paušalnih obrta zbog primijećenih pojavnosti korištenja poreznih pogodnosti protivno svrsi zakona te zatražila povlačenje ‘Upitnika NR’.

Korištenja poreznih pogodnosti protivno svrsi zakona, sadržana u članku 12.a Općeg poreznog zakona, koji se odnosi i treba se podjednako primjenjivati kako na obveznike poreza na dohodak tako i na obveznike poreza na dobit, kao i odredbe u članku 27.a Zakona o porezu na dohodak, su neprecizna i neodređena, a na što je Hrvatska obrtnička komora upozoravala još u studenom 2019. godine, posebice na kriterije iz stavka 3.

Sva ‘obilježja kriterija’, a osobito ‘kontrola ponašanja’ iz prvog podstavka u smislu kontrole ‘što posloprimac radi i kako obavlja posao, kroz upute, obuku ili druga sredstva’ ostavljaju previše prostora slobodnoj procjeni, različitoj od jedne do druge osobe koja će provoditi kontrolu.

Ovom odredbom stvorena je prevelika pravna nesigurnost i okruženje za obavljanje djelatnosti u kojem gospodarski subjekt ne može nikada biti siguran da li postupa ispravno, jer ne može znati kako će se osoba u kontroli postaviti prema svakoj pojedinačnoj i drugačijoj situaciji. Ako se ustraje na propisivanju obilježja kriterija za procjenu nesamostalnog rada, u cilju jednakih uvjeta za sve gospodarske subjekte, ovakva ograničenja treba izričito propisati i za slučajeve korištenja usluga obavljenih od strane pravnih osoba. Korištenje poreznih pogodnosti i prikrivanje nesamostalnog rada jednako se može pojaviti i kod obveznika poreza na dobit, kao i kod prekogranične poslovne suradnje, te Hrvatsku obrtničku komoru zanima zašto u pokretanje ovakve vrste nadzora nisu uključena trgovačka društva i ostali gospodarski subjekti.

Hrvatska obrtnička komora protivi se daljnjoj diskriminaciji obrta i obrtnika upućivanjem poziva od strane Porezne uprave da se popuni upitnik (Upitnik NR) o načinu poslovanja paušalnih obrta te traži povlačenje Upitnika NR.  

Hrvatsku obrtničku komoru zanima: temeljem kojeg se propisa traži popunjavanje upitnika; otkud kriterij 50%; što znači ‘vrsta’ djelatnosti, a što ‘broj’ poslovnih partnera (pogotovo za početnika); zašto se za poslovni plan traži opisati ‘sustav oglašavanja’ i što znači ima li netko  web stranicu koja danas nema primat u načinu oglašavanja; što znači imati ‘vlastiti’ prostor – sugerira li to da bi svaki obrtnik trebao biti vlasnik prostora u kojem posluje?; što znači ‘najznačajniji’ isplatitelj (početniku, koji se odlučio postati obrtnik upravo zbog prvog i velikog posla to će biti i 100%); koja je pravna osnova pitanja na koji način obrtnik komunicira s naručiteljem (mail, telefon, s kojom osobom). Odgovori na pitanja od III 1. do  III 5. ne moraju značiti ništa za zaključak o prikrivenom nesamostalnom radu, a putni troškovi mogu biti dogovoreni na teret naručitelja – kod obavljanja obrta i to je predmet pregovaranja. Isplate u određenim vremenskim razdobljima čest su slučaj kod ugovaranja poslovne suradnje (npr. prijevod, lektura, poslovno savjetovanje), a naručitelj može postaviti uvjete. Posao (ugovor, koji može biti i usmeni) nikada se ne može iz čista mira raskinuti bez posljedica.

Mladi su obrtnici već kažnjeni neprihvaćanjem ranijih prijedloga Hrvatske obrtničke komore da se porezna olakšica trebala omogućiti i obrtnicima do 25 odnosno do 30 godina, na način da i oni pod jednakim uvjetima ne plaćaju porez na dohodak kao i radnici kojima plaću isplaćuje drugi poslodavac. Navedenom odredbom se dodatno napravila diskriminacija, iako je Hrvatska obrtnička komora opetovano naglašavala da su mladi obrtnici oštećeni time što za njih nije propisan niti izuzetak od plaćanja obveznog zdravstvenog osiguranja – mjera koja je već godinama na snazi i odnosi se samo na radnike. Time se kategorija obrtnika, kao poduzetnika koji sami stvaraju svoju priliku za zapošljavanje i za nastavak života u Hrvatskoj dovodi u nejednak položaj, kao da njihov rad nije važan za gospodarstvo i za demografiju.

Hrvatska obrtnička komora kontinuirano i uvijek podržava poslovanje sukladno propisima te se protivi svakoj zloupotrebi zakona, kao i poslovanju mimo propisa te smatra da je kršenje propisa potrebno rješavati kontrolom, kako je to uređeno i u ostalim zemljama EU, ali i kontrolom onih za koje postoji opravdana sumnja u zloupotrebu, a ne široko prema svima.

Dodatno se protivi stvaranju negativne medijske slike o obrtnicima koji su kao svoj način poslovanja izabrali paušalno oporezivanje dohotka, kolektivno ih prikazujući kao ‘nepoštene’ čime se čini šteta njihovom ugledu i poslovanju; protivi se kažnjavanju kolektiva radi prekršaja koje je počinila nekolicina. Uvođenje ovog upitnika osim što obrtnike administrativno opterećuje, prije svega ih diskriminira u poslovnom okruženju.

IZVOR:HOK

BESPLATNI WEBINAR – PRILIKE ZA IZVOZ U VRIJEME PANDEMIJE

Hrvatska obrtnička komora u suradnji s tvrtkom Matrona Consulting i EFFECTUS poduzetničkim studjima organizira besplatni webinar za članove zainteresirane za prilike i mogućnosti izvoza u vrijeme pandemije. Webinar je namijenjen postojećim izvoznicima koji žele više informacija, kao i onima koji tek razmišljaju o izvozu svojih proizvoda ili usluga.

Webinar će se održati putem ZOOM platforme, 14. listopada 2021., s početkom u 14.00 sati.

Predavači:

Tanja Evrosimovska, Matrona Consulting, stručnjakinja za poslovni razvoj na međunarodnim tržištima i međunarodnu trgovinu

Silvia Carter, ToWebOrNotToWeb, stručnjakinja za digitalni izvoz i višekanalne usluge

Sanja Stamenić Oštrić, Solana Nin, menadžerica marketinga i razvoja poslovanja

dr. sc. Vedran Ceranić, EFFECTUS poduzetnički studiji – visoko učilište, predavač

Moderatorica: Violeta Jelić

Webinar će obuhvatiti teme kao što su poslovni razvoj i potencijal za rast na EU tržištu, poslovanje putem prekogranične e-trgovine te važnost zakonskih uvjeta za izvoz, a sudionici će imati priliku poslušati i iskustvo Solane Nin, kao primjer uspješnog poslovnog iskoraka na međunarodno tržište. Sudionici će imati priliku postavljati pitanja, na koja će primiti pisani odgovor.

Prijavite se putem poveznice: https://bit.ly/3uO5yBG

Nakon zaprimanja Vaše prijave, poslat ćemo Vam poveznicu putem koje ćete se uključiti u webinar.

Program webinara:

14:00-14:05 Registracija sudionika
14:05-14:10 Uvodno obraćanje, Violeta Jelić, Hrvatska obrtnička komora
14:10-14:20 Poslovno umrežavanje – ključ uspjeha na EU tržištu za MSP-ove: kako RGX može pomoći u pronalaženju novih kupaca, Tanja Evrosimovska, MatronaCons, direktorica
14:20-14:35 Digitalni izvoz: kako poslovati u članicama EU i šire putem prekogranične e-trgovine i međunarodnih tržišta, Silvia Carter, ToWebOrNotToWeb, osnivačica i izvršna direktorica
14:35-14:45 Iskustva Solane Nin, Sanja Stamenić Oštrić, Solana Nin, menadžerica marketinga i razvoja poslovanja
14:45-14:50 Važnost poznavanja regulatornih uvjeta za izvoz, dr. sc. Vedran Ceranić, EFFECTUS poduzetnički studiji – visoko učilište, predavač
14:50-15:00 Pitanja i odgovori
15:00-15:05 Završna riječ